Kattentopic #3

Net bijna 2 weekjes verhuisd met mijn angstige seniorenkat en voor het eerst dat ik haar in de nieuw aangeschafte krabpaal betrap! Echt het krabben zelf doet ze nog op mijn nieuwe vloerkleed :rofl: maar toch een mijlpaal dit.

38 likes

Ja, als in: als ik verdrietig ben dan weet ze niet hoe snel ze weg moet wezen. Soort omgekeerd emotioneel hulpdier :sweat_smile:

5 likes

Mijn kat keek me bij de laatste keer huilen ook echt aan van wtf doe je. Nou hou ik wil knuffels!!!

3 likes

Katten vinden het fijn om zowel verticaal als horizontaal te kunnen krabben dus misschien kan je voor haar zo’n kartonnen krab ding kopen die je gewoon op de grond kan leggen?

Of misschien heb je dat al!

3 likes

Nee heb ik eigenljjk niet! Wel gehad in vorige huis, maar gebruikte ze echt nooit. Toen gebruikte ze haar oude krabpaal alleen continu. Zou ik wel opnieuw kunnen proberen.

Ik heb even wat support nodig haha. Ik ga zeer binnenkort 3, 5 week op vakantie. In twee jaar tijd nog nooit zo lang weggeweest van de poes. Er komt in huis een catsitter dus dat komt vast allemaal goed (hoop ik), maar ben zo bang als ik eenmaal thuis kom ze me haat ofzo hahaha. Dat ze dan niet meer de poes is die ze nu is geworden. Heeft namelijk bv. heeeel lang geduurd voordat ze op m’n schoot kwam, ben zo bang dat ze dan straks weer terug bij af is. Waarschijnlijk is dit gewoon mijn spanning, maar kan me daar echt rot door voelen

1 like

Een tijdje geleden vroeg ik hier om advies voor het geven van antibiotica aan mijn kitten. We hadden echt alles al geprobeerd, van fijn prakken en door natvoer doen, tot tussen brokjes verstoppen, tot geforceerd in de bek stoppen en de pil insmeren met smeerkaas en paté. Besefte net dat ik nooit een update heb gegeven, wellicht wel handig voor anderen die hier misschien tegenaan lopen :blush:

Voor ons was een pillenschieter de uitkomst. De dierenarts heeft het de eerste keer voor gedaan, daarna zelf geprobeerd. In het begin wel even zoeken naar de juiste houding en het was af en toe best een worsteling, maar na een paar dagen werd het steeds meer routine. Op de 10e dag stribbelde hij nauwelijks nog tegen. Zou wel aanraden het met z’n tweeen te doen als dat kan. Dan kan een iemand de kat vasthouden en de ander de bek openhouden en de pil erin schieten!

2 likes

Of het wordt juist beter!! Ik ben net terug van een week vakantie en ik dacht ook “nou ik kom thuis en ze kijken me niet eens aan”, maar mijn kat die eigenlijk niet echt knuffelig is kwam op schoot liggen!

1 like

De mijne sliep een week op mijn kussen toen ik thuiskwam đŸ„č

8 likes

Het bleek hopeloos.
Nog nooit zo een bange kat van de andere kat gezien.
Ze was 1 hoopje ellende.

We hebben beiden weer geĂŻntroduceerd zonder succes.

De nieuwe kat is uiteindelijk naar een tante v hun gegaan.

Hij was volledig gecheckt door de DA maar toch stonk ie verschrikkelijk als een lijk v een koe dat al dagen lag te rotten. Beestje had nochtans geen tandsteen maar die geur was echt niet normaal.

Sinds de verhuis van de andere kat is de oudere weer helemaal op haar gemak en durft terug vrij rond te lopen

Ik heb nu een dikke week vakantie en ga woensdag een weekje weg. Dus ik ben nu echt élke dag overdag zeker een uur op bed (vaak langer :joy:) om samen met Dolly te knuffelen om alvast goed te maken dat ik er 7 nachtjes niet ben :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:.

Afgelopen maandag had ik d’r precies 2 jaar! Voorbij gevlogen :scream:

2 likes

Ah germ, dan was verhuizen misschien wel de beste optie. Hoe gaat het nu met de andere kat?

Dieptepunt hier hoor. Kat had op het aanrecht geplast :face_vomiting:. Hij plast wel eens bij de voordeur maar dit is next level. Snap ook nog steeds niet waarom, de bakken zijn schoon.

Heeft iemand een aanrader voor zo’n soort speeltje? Ik had iets soortgelijks bij de action gekocht met een veer eraan maar die is al heel snel stuk gegaan (wil niet meer ronddraaien)

Dus wel iets wat langer meegaat :joy:

1 like

In het begin niet maar inmiddels al langer wel dan niet haha. Slaap toch altijd al matig. Dan liever matig mét Dolly :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Nee, als ik ga slapen moet de kat beneden blijven (uitzondering daar gelaten). Want met de kat slaap ik echt verrot.

Wij hebben daardoor wel een houten paal beneden onder de klink, omdat de kat anders zelf de deur opent :grimacing:

2 likes

Overdag wel, voorheen ‘s nachts ook maar de laatste weken laat ik ze beneden en ik slaap zo veel beter. Mis ze wel want vind het zo gezellig, maar ik werd gewoon 2/3 keer per nacht wakker van ze en nu slaap ik lekker door.

Overdag wel maar als we gaan slapen moeten ze in de woonkamer. Ik vind het heerlijk als m’n katten in het weekend in de ochtend nog even bij me op bed komen liggen maar ik kan echt niet slapen met hen erbij, veel te onrustig en ik heb ruimte nodig als ik slaap.

3 likes

Jaa, ze slaapt elke nacht bij mij op bed :smiling_face_with_three_hearts: en sochtends komt ze altijd onder de dekens tegen me aan liggen :pleading_face:

8 likes

Overdag wel, nachts alleen als mijn man weg is. Vind het gezellig als ze dan bij mij liggen en dan is er ook voldoende ruimte. Mijn man slaapt erg slecht als de katten bij ons slapen, liggen tegen je aan of op je rug. Vind ze heel lief maar onze nachtrust is ook erg belangrijk.

2 likes