Kattentopic #3

Hier juist 's nachts wel omdat ze meestal op een kast of op het hoofdbord liggen en anders enorm gaan krijzen. Overdag niet meer want een kat gaat steeds op de bedden kakken??!

2 likes

Yep, alle 7 :rofl:
Over het algemeen 4/5 er van op/in bed, anderen op de grote stoel naast bed of wisselend boven/beneden.
En ja die houden me soms wel wakker, 1 diva eist bijvoorbeeld een dekentje en wil ingestopt worden, anders blijft ze aan de lakens trekken en dat is mega irritant en je wilt ook geen klauwtjes in je nek :sweat_smile: meestal als ik ga slapen “mag” ik het meteen doen, sommige nachten maakt ze me er een paar keer voor wakker als ze blijkbaar op pad moest.
Maar op slechte dagen word ik er een stuk fijner van wakker. En ze laten zich ook echt niet verbannen tegen dat gegil is geen oordopje te vinden :rofl:
Ik verschoon 2x per week mijn bed.

9 likes

Hier mogen de katten in de naht op bed. Eentje komt op een extra kussen liggen en de andere tussen mij en mijn vriend in.

2 likes

Yes hier ook eentje op bed. Rent er al heen als ik zeg Zoë slapen? Rechterkant heeft zij een dekentje! En vooral in de winter ligt ze daar netjes op. In de ochtend, zodra ze ziet dat m’n ogen open zijn, is dat het startsein om naar me toe te komen. Dus in het weekend slaap ik nog weleens nep haha

5 likes

Alleen overdag en met uitzondering 's nachts. Ik ben echt niet te genieten na een slechte nacht dus dat wil ik liever voorkomen

Oh er is afgelopen weekend zo iets bijzonders gebeurd. Mijn moeder is altijd een kattenmens geweest, en helaas is haar kat 1,5 maand vrij onverwacht overleden. Daar had ze veel verdriet van, en ze wist ook niet of ze ooit nog een andere kat wilde nemen, maar haar liefde voor katten bleef natuurlijk. Mijn moeder gaat daarnaast een behandeltraject tegen kanker in, dus dat is sowieso ook nog eens allemaal spannend en vervelend.

Nu wonen mijn ouders ver achteraf, aan een doodlopend bos-/veldweggetje (veel mensen weten niet dat er een huis staat, tot ze er echt bij uitkomen). Zaterdagochtend deed mijn moeder het gordijn open toen ze ineens een kleine kat in de weide zag zitten. Ze is erheen gegaan en het bleek zelfs nog maar een kitten te zijn. De kitten was eerst een beetje bang, maar vrij snel daarna was ze al helemaal gefocust op mijn moeder (haar buiten opwachten, haar “roepen”, kopjes geven en spinnen). Mijn moeder heeft een foto gemaakt en gedeeld met de buurtapp, mensen daar hebben het gedeeld op facebookgroepen en zelf heb ik een advertentie geplaatst op Amivedi, maar tot nu toe meldt niemand zich. Mijn ouders hebben haar toen binnen genomen en al snel was ze echt de schaduw van mijn moeder. Mijn moeder was zo gelukkig en blij, en besloot dus al vrij snel dat als niemand zich kwam melden, ze haar ging houden.

Ze is vanochtend met haar naar de dierenarts gegaan en er was geen chip, dus die heeft mijn moeder nu maar laten plaatsen. We verwachten niet dat iemand zich nog gaat melden, maar mocht dat wel gebeuren, dan gaat ze uiteraard naar het baasje. We denken dat ze is gedumpt omdat ze gewond is aan haar kopje (daardoor is ze niet zo “adopteerbaar” meer. Mensen hebben waarschijnlijk gedacht dat ze haar in een bos hadden achtergelaten). Gelukkig heelt de wonde volgens de dierenarts goed, en is ze verder kerngezond. De arme schat was ook pas 10 weken oud volgens de dierenarts.

Nu dartelt ze de hele dag rond mijn moeder, spinnend en kopjesgevend. Mijn moeder ziet haar echt als een cadeautje, zo fijn :pleading_face:

(Hier zie je de wonde)

85 likes

oh mijn god wat een ongelooflijk schatje :pleading_face: :heart: Ik hoop dat ze bij je moeder kan blijven, ze is met haar neus in de boter gevallen daar (dat helpt met helen ;))

maar de mensen die haar gedumpt hebben wens ik

eeuwige schurft toe :rage: hoe durven ze. hoop dat al hun dieren weglopen naar betere huisjes.

10 likes

Ahhhh wat een snoesje! En wat een bijzonder verhaal zo met je moeder. Zo te horen hebben ze elkaar op het juiste moment gevonden :heart:

1 like

Sorry voor de spam, maar ze is ook al hartsvriendinnen met de hond van mijn ouders haha. Zo schattig

55 likes

Omg dit duo :heart_eyes: geweldig, wat een lieve hond ook.

1 like

Interessante bloemen.

44 likes

Wat lief!!
Bij mijn broer en schoonzus is pas iets soortgelijks gebeurd, poesje van ongeveer 1 jaar aan komen lopen en gaat niet meer weg. Ook geen chip en geen reacties van mensen. En de kinderen zijn er helemaal gek mee. Het doet vooral mijn oudste neefje heel goed. Alsof het zo moest zijn.

Edit: en zelfs hun eigen kat accepteert haar :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ach mijn zus belde me vanmiddag dat hun poes ineens dood in de kattenbak lag. Wat zielig toch. Heel plotseling, het poesje was nog maar 4 jaar oud en was niet ziek. Ze hebben geen idee wat er is gebeurd, de dierenarts kon ook niks zien. Dat is toch een nachtmerrie

Wilde deze foto hier nog even delen want kijk hoe schattig ze met haar pootjes op haar staart zit :heart_eyes:

46 likes

Mijn fosters zijn zooo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

54 likes

Omg hoe die onderste er bij ligt, GENIETEN

5 likes

Ik heb mijn kat vandaag voor het eerst liquid snack gegeven en ze vond het zoooo lekker! :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Ohh zo lief :smiling_face_with_three_hearts: doet mij terugdenken aan de hond en kat van mijn opa en oma, die waren ook zo lief voor elkaar

1 like

Hier mogen ze allebei in de slaapkamer, maar ze liggen niet vaak meer op bed. 1 ligt meestal onder het bed of op een kussen zoals vanmorgen (was op de grond gevallen :smiling_face_with_three_hearts: ) en nummer 2 wisselt met op bed slapen of in zijn mandje in de woonkamer.

1 like

Mijn fosters zijn er ook gek op! Zo cute want dan gaan ze daarna elkaars neus aflikken :joy:

Mijn eigen katten willen het niet? Ik hield het voor de neus van 1 van hen en ze rende onder het bed :woozy_face:

1 like