Kattentopic #3

Ik werd net best rude verwezen naar dit topic door @Juuldie dus ik toch maar braaf hierheen. En uiteraard verliefd op elke kat.

Maar ff, Zwanger/kind krijgt altijd te horen “ja echt raar dat jullie zeggen ‘E. was vandaag vrolijk of B. kruipt zo goed” en dan kom ik hier en dan lees ik hier bloedserieuze verhalen over “Dave loopt altijd de gang op” en “Dolly heeft een verlegen kant” etc hahahahha kattenmoeders zijn erger dan echte moeders :100:

16 likes

Als je hier eenmaal bent geweest kom je hier niet meer weg, je bent gewaarschuwd

1 like

Ik vind dit FANTASTISCH

sorry ik ben enthousiast maar wat geweldig, je kan het echt zien op de foto’s! Ik pas best vaak op katten en niet dat die niet goed behandeld worden, integendeel, maar bij sommige beestjes merk je echt dat rust in huis (ipv andere honden/kinderen in huis) en persoonlijke aandacht bij sommigen echt zo’n verandering in korte tijd teweeg kan brengen. Vooral bij oudere katten, die soms echt heel speels worden :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

En dan heb ik lang niet jouw twee maanden geduld, dat vind ik echt knap dat het vertrouwen van zo ver moest komen. Super goed gedaan!

——

Afgelopen maand had ik een Siamees, op wie ik al 5 jaar vaak langere tijd pas, en die is zo bizar anders dan de eerste keer dat ik hem ontmoette, toen was ie een bonk zenuwen en nu kan ie echt zo helemaal lichamelijk zen gaan. Je hebt zo’n tiktok trend ding dat mensen dan de voorpoten van de kat zo aaien als ze op hun rug liggen en dan zie je die kat ontspannen. Ik deed dat bij de Siamees en hij was zó zen, erna lag ie helemaal zwaar op m’n schoot te slapen en te snurken :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Ondanks dat ik sinds dit jaar geen eigen kat meer heb (:cry:) heb ik zo gelukkig toch heel vaak een kat op schoot haha, zit nu ook weer met een heel lief zwart katje die super zachtjes spint en af en toe een likje op m’n hand geeft. Sorry kan geen foto’s posten (straks denkt iemand Hey dat is mijn Melvin!!) maar deze zomer had ik alleen maar leuke beestjes op schoot.

14 likes

Awwwww wat een lieverd. Wat fijn die vooruitgang :heartbeat: die foto met z’n koppie in je hand, echt aah mijn hart :heartpulse::heartpulse:

Ik krijg altijd een kattenbelletje als in een kaartje met de post :smiley_cat:

2 likes

Voor de jaarlijkse vaccinaties hou je het best zelf bij in je agenda. Sommigen dierenartsen sturen een herinneringsmail, maar zeker niet allemaal.

Gewoon een afspraak maken en het is super snel voorbij. Het prikje is echt op enkele seconden gezet!

@Zemraluani ah thanks! Dit katje is altijd goed verzorgd geweest, maar zijn eigenaar is plots overleden. Hij was alleen gehecht aan zijn baasje en heeft altijd buiten geleefd (hij wilde zelf niet binnen komen door andere huisdieren). Hij heeft maanden in het asiel gezeten (wachten op opvangplekje) dus het is allemaal nogal veel verandering voor de arme schat. Ben enorm trots op hem :smiling_face_with_three_hearts: ik hoop dat hij over een tijdje speels gaat worden, zou zo leuk zijn om te zien!
Omgeving/rust doet inderdaad zo veel!

5 likes

Waarom vind je het ongemakkelijk?
Mijn dierenarts stuurt een mail dat het weer tijd is, maar hou het zelf ook gewoon bij. Je kunt in het paspoort zien wanneer de laatste keer was.

Hier stuurt de dierenarts altijd een kaartje, maar je kunt ook prima zelf een afspraak maken. Ze worden echt niet boos als je dat doet voordat zij een herinnering hebben kunnen sturen. Ik bel dan gewoon en zeg dat ik een afspraak voor de jaarlijkse vaccinaties wil maken. Bezoekje duurt inderdaad nooit lang. Dierenarts kijkt even naar de ogen, oren en tanden, luistert naar het hartje, weegt ze en hup prik erin. Je staat vijf minuten later weer buiten.

1 like

Ouwe tandloze :heart: Hij zit heel vaak zo te knorren en als hij dan mauwt blijft zijn lip hangen achter een gebroken hoektand en dan blijft z’n gekkie zo half open

40 likes

Hier probeert Ska ook iedere keer te ontsnappen haha, maar dat mag ze niet.

Als ik wegga, duw ik haar aan de kant met mn voet en stap dan snel de deur uit. Bij binnenkomst doe ik de deur op een kiertje, dan meteen mn voet/been ervoor/ertussen en dan duw ik haar een beetje naar achteren. Meestal loopt ze vanzelf al een paar passen terug en dan kan ik snel naar binnen.

2 likes

Mijn kat denkt dat wij iets aan de regen kunnen doen. Als we de deur openen voor haar en ze ziet dat het regent kijkt ze ons eerst aan van ‘waarom is dit?’, dan laat ze een verontwaardigd bromgeluidje horen en dan draait ze zich beledigd om en loopt weg om maar weer op het bed te gaan slapen.

12 likes

Mijn kat is vaak buiten in de tuin en paar weken geleden kwam het regelmatig voor dat buien plotseling startten en ook vrij heftig waren.
Ze vond dan altijd wel een plekje om te schuilen maar was dat op een gegeven moment toch zat en moet dan door de regen. Ik laat altijd de tuindeur open zodat ze er zelf weer in kan dus dan sprint ze met ZO’N ongelooflijke snelheid door de tuin, echt zo’n cheetah dan, slaat ook alle treden van de trap erbij over.
En dat geluiddd wat er dan uitkomt :confounded: ZO boos op mij is ze dan, alsof ik persoonlijk die bui besteld heb. Een heel intens geluid komt eruit, echt uit r tenen, het komt nog het meest in de buurt van een zeehond denk ik
Ik wou dat ik het gefilmd had, zowel beeld als geluid zijn echt priceless

14 likes

Mijn katten willen niet naar buiten als t regent. Staan ze voor de deur te zeuren en dan doe ik de deur open en dan is het van " oh… nou laat maar bah"

2 likes

Hahahaa ik moet echt lachen om al die regen icm katten verhalen. 1 van mijn katten vertikt het om in de regen naar buiten te gaan, dus prima. De ander heeft dikke schijt en paradeert gewoon lekker door de tuin in de regen, zoomies in de regen en alles lol. Nu mag ze van mij niet meer naar buiten in de regen, want ze wordt altijd vies van het rollenbollen in nat zand (kat is wit) en ik wil niet dat ze zeiknat naar binnen komt.

3 likes

Normaal meelezer hier maar ik geniet van al die verhalen en foto’s🥰

Zelf heb ik twee katten waarvan één een ontzettend mama’s kindje is. Vanaf kitten af aan ligt ze als een baby bij me, moet niet zoveel van de andere gezinsleden hebben en is verder een enorme bangerd :laughing:

49 likes

Hoe heet ze? :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hierboven is Stella en verder hebben we nog een kattenkop: Silke

.

24 likes

Ik vind deze altijd wel toepasselijk:

Als het regent gaat het altijd zo. Daarna loopt ‘ie weer weg. En daarna weer voor de deur drentelen. Denk twee-drie keer en dan vervolgens gaat ie toch maar de regen in :joy: (omdat ie zijn behoeftes buiten doet).

23 likes

Haha love de regenverhalen!

Ska wil altijd graag naar buiten, maar dat mag ze alleen onder toezicht etc. Toen er zo’n hoosbui was zat ze weer voor de deur te zeuren, en toen dacht ik eens kijken wat ze doet. Dus ik die deur open en roep ‘ga maar!’. Die kat stormt zonder nadenken naar buiten, helemaal blij, en nog geen seconde later zie je dat ze zich realiseert dat ze een grote fout gemaakt heeft haha. Ze schoot onder een stoel, keek een halve minuut heel ellendig, en toen schoot ze weer naar binnen. Ze was ZO chagrijnig daarna.

Was wel gemeen van me maar vond het ook erg grappig stiekem.

12 likes

Weer thuiiiiis bij m’n bolleboos. Vanmiddag al heerlijk samen op bed geknuffeld :smiling_face_with_three_hearts:

36 likes