Kattentopic #3

Ooooh :smiling_face_with_three_hearts: fijn dat je zo geduldig bent!

2 likes

Hahaha dat doet mijn kat ook, en dan ook heel dramatisch aan het raam krabben als de deur nog dicht is “ik smelt!!”

1 like

Ooh dat bekkie :heart_eyes: Jouw kat heeft echt een karakteristiek koppie

1 like

Naar aanleiding van mijn vragen over 1 kitten nemen heb ik mij wat meer ingelezen en gezocht naar katten. En ik heb mijn kitten gereserveerd! Dit is Muis en hij mag over 3 weekjes naar mij toe :two_hearts:

Ik heb besloten om eerst 1 kat te nemen, maar zodra ik merk dat hij zich verveelt of eenzaam is ga ik toch gewoon een vriendje extra nemen voor hem. Mijn moeder heeft al een hoop spulletjes zoals een krabpaal en mandje. Ik kijk er zo naar uit :heart_eyes:

Edit: ik mag vanaf oktober ook een 2e dag thuis werken, dus dan ben ik maar 2 dagen per week naar werk en de overige dagen thuis! Kan ik hem lekker veel aandacht geven.

22 likes

Mijn kat heeft vannacht op het tapijt gepoept en ik kan echt niet bedenken waarom? Ze is sinds ze hier is altijd heel zindelijk geweest, en de bak staat vlakbij dus ik snap het niet. Ze had wel nieuwe kattenbakvulling (een ander soort houtpellets), misschien moest ze daar gewoon aan wennen en blijft het hierbij. Poep op een hoogpolligtapijt is gewoon niet ideaal :sweat_smile:

2 likes

@Wolf @Rozevarken @Maruti thanks voor jullie antwoorden!
Speeltje heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij zet 2 stappen in die richting en komt dan weer mijn kant op.
Hem naar binnen gooien en de deur snel dichttrekken is iok geen succes, is ie te snel voor helaas. Dus als ik 's ochtends weg moet lok ik ze met snoepjes naar de woonkamer, geef er 1 en dan snelwandel ik naar de voordeur hahaha
Als ik thuiskom bel ik aan, dat werkt inderdaad wel want die vinden ze niet leuk. Wel sneu inderdaad, maarja is even niet anders. Is beter dan ze opsluiten in de woonkamer en keuken!

Dit is 'm trouwens, ontsnapper

30 likes

Deze maand woont onze kat al vijf jaar bij ons. Als ik erover nadenk hoe bang en onzeker hij was toen hij in het asiel zat en hoe hij nu helemaal opgebloeid is, word ik zo blij. :pleading_face: Nu maakte ik alleen de fout om weer op de website van het dierenasiel in de buurt te kijken. Slecht plan, want er zitten nog veel te veel andere leuke, verlegen katten.

16 likes

Ik wil zooo graag zelf een kat en heb nu op een kater van 7 gereageerd en die mensen stellen deze week al voor om elkaar te ontmoeten/kat mee te nemen! Omg zo snel had ik dit niet verwacht :joy: Ben nu als een gek vrienden met auto aan het vragen, omdat het een stuk reizen is, maar omg! Een kat! Voor mij!

20 likes

Fijne dieren dag iedereen! Die van mij hebben natvoer en ieder een skateboard gekregen. Hebben jullie nog iets cadeau gedaan?

28 likes

Omg waar komt dit geweldige skateboard vandaan?! Een van mijn poezen gaat dit helemaal geweldig vinden.

1 like

Action! Ze hebben ook gitaren! Ze zijn zo leuk haha.

2 likes

Mijn bejaarde poes is deze week vrij ‘plots’ heel erg achteruit gegaan. Zo erg achteruit dat ik bang ben dat inslapen geen andere optie meer is, want de DA heeft haar vorig weekend nog een cortisone spuit gegeven als laatste ‘redmiddel’ maar dat heeft niets afgedaan. Gisterenavond zijn we zelfs nog naar de dierenarts van wacht geweest omdat ik oprecht dacht dat ze aan’t sterven was. Maar het was echt een vreselijke DA, deed er zo laconiek over, dat ze haar wel even snel een spuitje zou geven, bah. Echt nul empathie. Daarom toch beslist om haar terug mee naar huis te nemen. Vanavond naar onze vaste DA en ik ben er echt niet klaar voor om afscheid te nemen maar het is niet meer te verantwoorden om haar in deze staat te laten leven. Ben echt kapot. Ik hoopte zo dat ze haar ‘eerste verjaardag’ (als asielkat) hier nog kon vieren maar dat gaat ze dus net niet halen. Had ik ook niet mogen verwachten op haar leeftijd maar toch.

Sorry voor de dagboekpost.

14 likes

Ah wat sneu :disappointed: heel veel sterkte.

2 likes

Heel veel sterkte. En wat naar dat de DA er zo laconiek over deed, beetje empathisch vermogen mag je toch wel verwachten. Hopelijk is jullie vast DA daar meer van. En hoe goed van je dat je het allerbeste voor je poes wil, hoe moeilijk dat ook is.
(En voor dagboekpost hoeft toch geen sorry, zo logisch dat je even je verhaal kwijt wil.)

2 likes

Heel veel sterkte! Hopelijk beter nieuws bij je vaste dierenarts vanavond. Laat zeker iets weten als je meer nieuws hebt!

Die oudjes zijn zo fragiel, ik snap volledig je gevoel :broken_heart:

2 likes

Och zo naar :cry: Goed dat je naar je vaste dierenarts gaat maar het is zo moeilijk om afscheid te nemen. Heel veel sterkte!

1 like

Wat verschrikkelijk :frowning: veel sterkte alvast en wat fijn dat ze toch nog bij jullie haar laatste periode heeft mogen hebben.

1 like

Ah :disappointed_relieved: wat rot. Veel sterkte!

2 likes

Dankjewel iedereen. Ze is nu helaas ingeslapen, wat een vreselijk gevoel. Maar mijn DA heeft het heel rustig gedaan en ze is gewoon heel kalm en op haar gemak in slaap gevallen. Het was een goede keuze om haar niet bij die DA van wacht achter te laten.
Voel me alsnog heel rot nu.

12 likes

Veel sterkte :two_hearts:

2 likes