Och zo naar
Goed dat je naar je vaste dierenarts gaat maar het is zo moeilijk om afscheid te nemen. Heel veel sterkte!
Wat verschrikkelijk
veel sterkte alvast en wat fijn dat ze toch nog bij jullie haar laatste periode heeft mogen hebben.
Ah
wat rot. Veel sterkte!
Dankjewel iedereen. Ze is nu helaas ingeslapen, wat een vreselijk gevoel. Maar mijn DA heeft het heel rustig gedaan en ze is gewoon heel kalm en op haar gemak in slaap gevallen. Het was een goede keuze om haar niet bij die DA van wacht achter te laten.
Voel me alsnog heel rot nu.
Veel sterkte ![]()
Heel veel sterkte! ![]()
Heel veel sterkte! Je hebt haar nog een prachtige laatste maanden gegeven. Dikke knuffel. ![]()
@bostons oh wat vreselijk
maar het is zo mooi wat jullie gedaan hebben: een oudje een mooie oude dag gegeven. Daar heeft ze ongetwijfeld veel aan gehad. Veel sterkte ![]()
Nogmaals iedereen bedankt, dat helpt. Vandaag wordt ze gecremeerd/is ze gecremeerd en ik vind het vooral heel moeilijk omdat ik niet weet wanneer het moment was of is. Of ze er echt nog āisā of niet meer.
Daar vandaag nog afscheid gaan nemen wou ik niet meer, wil haar liefst herinneren hoe ze was. Maarja, moeilijke dag dus. Maandag mogen we haar as mee naar huis nemen.
Ik heb een heel mooie urne voor haar besteld via Etsy, maar het duurt nog zeker 2 weken voor die aankomt. Hebben jullie advies wat ik in de tussentijd met haar as kan doen? Een urne via het crematorium is voor mij geen optie want ik vind ze allemaal echt 3x niks, passen echt niet bij me. āGewoonā in een zakje voor de komende periode? Voelt zo raar en ook moeilijk maar denk niet dat er een andere optie is?
Misschien kan je ergens tijdelijk een mooi blikje of doosje halen waar je de as in kan bewaren? Ik weet niet hoe je de as van het crematiorum krijgt maar dan kan je haar toch nog een plekje geven tot de urn er is.
Misschien zoiets of dit? (Ik weet niet zeker of het zou passen.)
En heel erg veel sterkte, je hebt echt het allerbeste voor haar gedaan.
Heel veel sterkte
ik kreeg het as mee in een zakje dat in een metalen blikje zat. Volgens mij was dat standaardā¦
Dankje en ook @Gatenplant. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet dus niet goed wat te verwachten. Misschien dat ik inderdaad nog wel een klein doosje oid kan zoeken dit weekend, want in een zakje voelt ook zo kil ofzoā¦
Maar denk je dat het crematorium het in een zakje aan je meegeeft? Dat zou ik wel een beetje vreemd vinden hoor. Ik denk dat je het standaard in een blikje krijgt⦠misschien kan je dat even checken?
Je hebt gelijk, ze spraken inderdaad wel van een blikje, maar ik was er voor mezelf eerst van overtuigd dat ik gewoon daar een urne zou kiezen en dat ze dan rechtstreeks zo zou meekunnen. Maar nu ik de urnes in hun webshop gezien heb denk ik er heel anders over. Dus heb verder niet meer verder nagevraagd over dat blikje, maar ik gok inderdaad niet dat het enkel een zakje is.
Bij mijn kitten stopte het pas toen ik er nog een kitten bij nam haha
Ik had zelf ook een mooi potje bij een keramist gekocht die iets later kwam, dus toen had ik gewoon voor tijdelijk het blikje gebruikt. ![]()
Mijn kat spoort volgens mij niet die steelt net frietjes van de Mac van bord om ze vervolgens op te eten. Welke kat eet er nou friet.
De mijne ook hahah maar goed die van mij eet ook worteltjes uit pot ![]()
Haha ja als ik heel eerlijk ben eet deze ook wel meer dan alleen haar eigen voer en frietjes. Maar elke keer weer verbaas ik me toch weer als ze wat nieuws ontdekt heeft om te eten. (En eerlijk is eerlijk soms ben ik ook wel eens bang dat ze iets eet wat echt gevaarlijk voor haar is al hoop ik dan maar dat er iets in haar zit dat ze vanuit haar instinct weet wat wel kan en wat echt niet)
Haha ja snap ik, ik Google altijd alles voordat hij iets mag proeven. Maar katten mogen bizar veel wel haha (niet dat t heel goed voor ze zal zijn)