Kattentopic #3

Ouwe tandloze :heart: Hij zit heel vaak zo te knorren en als hij dan mauwt blijft zijn lip hangen achter een gebroken hoektand en dan blijft z’n gekkie zo half open

40 likes

Hier probeert Ska ook iedere keer te ontsnappen haha, maar dat mag ze niet.

Als ik wegga, duw ik haar aan de kant met mn voet en stap dan snel de deur uit. Bij binnenkomst doe ik de deur op een kiertje, dan meteen mn voet/been ervoor/ertussen en dan duw ik haar een beetje naar achteren. Meestal loopt ze vanzelf al een paar passen terug en dan kan ik snel naar binnen.

2 likes

Mijn kat denkt dat wij iets aan de regen kunnen doen. Als we de deur openen voor haar en ze ziet dat het regent kijkt ze ons eerst aan van ‘waarom is dit?’, dan laat ze een verontwaardigd bromgeluidje horen en dan draait ze zich beledigd om en loopt weg om maar weer op het bed te gaan slapen.

12 likes

Mijn kat is vaak buiten in de tuin en paar weken geleden kwam het regelmatig voor dat buien plotseling startten en ook vrij heftig waren.
Ze vond dan altijd wel een plekje om te schuilen maar was dat op een gegeven moment toch zat en moet dan door de regen. Ik laat altijd de tuindeur open zodat ze er zelf weer in kan dus dan sprint ze met ZO’N ongelooflijke snelheid door de tuin, echt zo’n cheetah dan, slaat ook alle treden van de trap erbij over.
En dat geluiddd wat er dan uitkomt :confounded: ZO boos op mij is ze dan, alsof ik persoonlijk die bui besteld heb. Een heel intens geluid komt eruit, echt uit r tenen, het komt nog het meest in de buurt van een zeehond denk ik
Ik wou dat ik het gefilmd had, zowel beeld als geluid zijn echt priceless

14 likes

Mijn katten willen niet naar buiten als t regent. Staan ze voor de deur te zeuren en dan doe ik de deur open en dan is het van " oh… nou laat maar bah"

2 likes

Hahahaa ik moet echt lachen om al die regen icm katten verhalen. 1 van mijn katten vertikt het om in de regen naar buiten te gaan, dus prima. De ander heeft dikke schijt en paradeert gewoon lekker door de tuin in de regen, zoomies in de regen en alles lol. Nu mag ze van mij niet meer naar buiten in de regen, want ze wordt altijd vies van het rollenbollen in nat zand (kat is wit) en ik wil niet dat ze zeiknat naar binnen komt.

3 likes

Normaal meelezer hier maar ik geniet van al die verhalen en foto’s🥰

Zelf heb ik twee katten waarvan één een ontzettend mama’s kindje is. Vanaf kitten af aan ligt ze als een baby bij me, moet niet zoveel van de andere gezinsleden hebben en is verder een enorme bangerd :laughing:

49 likes

Hoe heet ze? :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hierboven is Stella en verder hebben we nog een kattenkop: Silke

.

24 likes

Ik vind deze altijd wel toepasselijk:

Als het regent gaat het altijd zo. Daarna loopt ‘ie weer weg. En daarna weer voor de deur drentelen. Denk twee-drie keer en dan vervolgens gaat ie toch maar de regen in :joy: (omdat ie zijn behoeftes buiten doet).

23 likes

Haha love de regenverhalen!

Ska wil altijd graag naar buiten, maar dat mag ze alleen onder toezicht etc. Toen er zo’n hoosbui was zat ze weer voor de deur te zeuren, en toen dacht ik eens kijken wat ze doet. Dus ik die deur open en roep ‘ga maar!’. Die kat stormt zonder nadenken naar buiten, helemaal blij, en nog geen seconde later zie je dat ze zich realiseert dat ze een grote fout gemaakt heeft haha. Ze schoot onder een stoel, keek een halve minuut heel ellendig, en toen schoot ze weer naar binnen. Ze was ZO chagrijnig daarna.

Was wel gemeen van me maar vond het ook erg grappig stiekem.

12 likes

Weer thuiiiiis bij m’n bolleboos. Vanmiddag al heerlijk samen op bed geknuffeld :smiling_face_with_three_hearts:

36 likes

Ooooh :smiling_face_with_three_hearts: fijn dat je zo geduldig bent!

2 likes

Hahaha dat doet mijn kat ook, en dan ook heel dramatisch aan het raam krabben als de deur nog dicht is “ik smelt!!”

1 like

Ooh dat bekkie :heart_eyes: Jouw kat heeft echt een karakteristiek koppie

1 like

Naar aanleiding van mijn vragen over 1 kitten nemen heb ik mij wat meer ingelezen en gezocht naar katten. En ik heb mijn kitten gereserveerd! Dit is Muis en hij mag over 3 weekjes naar mij toe :two_hearts:

Ik heb besloten om eerst 1 kat te nemen, maar zodra ik merk dat hij zich verveelt of eenzaam is ga ik toch gewoon een vriendje extra nemen voor hem. Mijn moeder heeft al een hoop spulletjes zoals een krabpaal en mandje. Ik kijk er zo naar uit :heart_eyes:

Edit: ik mag vanaf oktober ook een 2e dag thuis werken, dus dan ben ik maar 2 dagen per week naar werk en de overige dagen thuis! Kan ik hem lekker veel aandacht geven.

22 likes

Mijn kat heeft vannacht op het tapijt gepoept en ik kan echt niet bedenken waarom? Ze is sinds ze hier is altijd heel zindelijk geweest, en de bak staat vlakbij dus ik snap het niet. Ze had wel nieuwe kattenbakvulling (een ander soort houtpellets), misschien moest ze daar gewoon aan wennen en blijft het hierbij. Poep op een hoogpolligtapijt is gewoon niet ideaal :sweat_smile:

2 likes

@Wolf @Rozevarken @Maruti thanks voor jullie antwoorden!
Speeltje heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij zet 2 stappen in die richting en komt dan weer mijn kant op.
Hem naar binnen gooien en de deur snel dichttrekken is iok geen succes, is ie te snel voor helaas. Dus als ik 's ochtends weg moet lok ik ze met snoepjes naar de woonkamer, geef er 1 en dan snelwandel ik naar de voordeur hahaha
Als ik thuiskom bel ik aan, dat werkt inderdaad wel want die vinden ze niet leuk. Wel sneu inderdaad, maarja is even niet anders. Is beter dan ze opsluiten in de woonkamer en keuken!

Dit is 'm trouwens, ontsnapper

30 likes

Mijn kat is echt mijn mood vandaag.

59 likes

Deze maand woont onze kat al vijf jaar bij ons. Als ik erover nadenk hoe bang en onzeker hij was toen hij in het asiel zat en hoe hij nu helemaal opgebloeid is, word ik zo blij. :pleading_face: Nu maakte ik alleen de fout om weer op de website van het dierenasiel in de buurt te kijken. Slecht plan, want er zitten nog veel te veel andere leuke, verlegen katten.

16 likes