Ik wil zooo graag zelf een kat en heb nu op een kater van 7 gereageerd en die mensen stellen deze week al voor om elkaar te ontmoeten/kat mee te nemen! Omg zo snel had ik dit niet verwacht Ben nu als een gek vrienden met auto aan het vragen, omdat het een stuk reizen is, maar omg! Een kat! Voor mij!
Fijne dieren dag iedereen! Die van mij hebben natvoer en ieder een skateboard gekregen. Hebben jullie nog iets cadeau gedaan?
Omg waar komt dit geweldige skateboard vandaan?! Een van mijn poezen gaat dit helemaal geweldig vinden.
Action! Ze hebben ook gitaren! Ze zijn zo leuk haha.
Mijn bejaarde poes is deze week vrij âplotsâ heel erg achteruit gegaan. Zo erg achteruit dat ik bang ben dat inslapen geen andere optie meer is, want de DA heeft haar vorig weekend nog een cortisone spuit gegeven als laatste âredmiddelâ maar dat heeft niets afgedaan. Gisterenavond zijn we zelfs nog naar de dierenarts van wacht geweest omdat ik oprecht dacht dat ze aanât sterven was. Maar het was echt een vreselijke DA, deed er zo laconiek over, dat ze haar wel even snel een spuitje zou geven, bah. Echt nul empathie. Daarom toch beslist om haar terug mee naar huis te nemen. Vanavond naar onze vaste DA en ik ben er echt niet klaar voor om afscheid te nemen maar het is niet meer te verantwoorden om haar in deze staat te laten leven. Ben echt kapot. Ik hoopte zo dat ze haar âeerste verjaardagâ (als asielkat) hier nog kon vieren maar dat gaat ze dus net niet halen. Had ik ook niet mogen verwachten op haar leeftijd maar toch.
Sorry voor de dagboekpost.
Ah wat sneu heel veel sterkte.
Heel veel sterkte. En wat naar dat de DA er zo laconiek over deed, beetje empathisch vermogen mag je toch wel verwachten. Hopelijk is jullie vast DA daar meer van. En hoe goed van je dat je het allerbeste voor je poes wil, hoe moeilijk dat ook is.
(En voor dagboekpost hoeft toch geen sorry, zo logisch dat je even je verhaal kwijt wil.)
Heel veel sterkte! Hopelijk beter nieuws bij je vaste dierenarts vanavond. Laat zeker iets weten als je meer nieuws hebt!
Die oudjes zijn zo fragiel, ik snap volledig je gevoel
Och zo naar Goed dat je naar je vaste dierenarts gaat maar het is zo moeilijk om afscheid te nemen. Heel veel sterkte!
Wat verschrikkelijk veel sterkte alvast en wat fijn dat ze toch nog bij jullie haar laatste periode heeft mogen hebben.
Ah wat rot. Veel sterkte!
Dankjewel iedereen. Ze is nu helaas ingeslapen, wat een vreselijk gevoel. Maar mijn DA heeft het heel rustig gedaan en ze is gewoon heel kalm en op haar gemak in slaap gevallen. Het was een goede keuze om haar niet bij die DA van wacht achter te laten.
Voel me alsnog heel rot nu.
Veel sterkte
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte! Je hebt haar nog een prachtige laatste maanden gegeven. Dikke knuffel.
@bostons oh wat vreselijk maar het is zo mooi wat jullie gedaan hebben: een oudje een mooie oude dag gegeven. Daar heeft ze ongetwijfeld veel aan gehad. Veel sterkte
Nogmaals iedereen bedankt, dat helpt. Vandaag wordt ze gecremeerd/is ze gecremeerd en ik vind het vooral heel moeilijk omdat ik niet weet wanneer het moment was of is. Of ze er echt nog âisâ of niet meer. Daar vandaag nog afscheid gaan nemen wou ik niet meer, wil haar liefst herinneren hoe ze was. Maarja, moeilijke dag dus. Maandag mogen we haar as mee naar huis nemen.
Ik heb een heel mooie urne voor haar besteld via Etsy, maar het duurt nog zeker 2 weken voor die aankomt. Hebben jullie advies wat ik in de tussentijd met haar as kan doen? Een urne via het crematorium is voor mij geen optie want ik vind ze allemaal echt 3x niks, passen echt niet bij me. âGewoonâ in een zakje voor de komende periode? Voelt zo raar en ook moeilijk maar denk niet dat er een andere optie is?
Misschien kan je ergens tijdelijk een mooi blikje of doosje halen waar je de as in kan bewaren? Ik weet niet hoe je de as van het crematiorum krijgt maar dan kan je haar toch nog een plekje geven tot de urn er is.
Misschien zoiets of dit? (Ik weet niet zeker of het zou passen.)
En heel erg veel sterkte, je hebt echt het allerbeste voor haar gedaan.
Heel veel sterkte ik kreeg het as mee in een zakje dat in een metalen blikje zat. Volgens mij was dat standaardâŠ
Dankje en ook @Gatenplant. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet dus niet goed wat te verwachten. Misschien dat ik inderdaad nog wel een klein doosje oid kan zoeken dit weekend, want in een zakje voelt ook zo kil ofzoâŠ