Ja dat probeer ik ook wel zoveel mogelijk maar het gebeurd dus ook dat ze letterlijk wat steelt. Het is weleens gebeurd dat ik aan het koken ben en dat de deurbel gaat en dat de kipfilet weg was zodra ik terug was in de keuken.
De kat is er!! Echt net net aangekomen, maar hij is al een beetje aan het verkennen en dan weer aan het verstoppen awhh
Jaa dit heeft helaas een naam: single kitten syndrome
Ik ben een weekje bij mijn ouders en heb de kitten die spontaan in hun tuin zat dus ook ontmoet. Ze is echt ongelofelijk lief en aanhankelijk, en de we zijn inmiddels ook helemaal dikke vriendinnen. Helaas bleek de kale plek toch een schimmel te zijn (toen er meer plekjes kwamen is mijn moeder teruggegaan naar de dierenarts) dus daar behandelen we haar nu voor. Gelukkig is er al veel vooruitgang te zien.
Toen ik buiten even in de zon zat kroop ze meteen in mijn armen. Zo lief en gezellig
Ondertussen zorgt mijn vriend thuis met veel toewijding voor onze blinde omakat. Het is denk ik ook wel even goed dat ze even met twee zijn. Ze was een beetje eenkennig naar mij aan het worden (ik ben er het meest), maar nu voelt ze zich ook meer vertrouwd met mijn vriend.
Trouwens, typisch katten: ik heb een heel warm en zacht mandje voor haar, wat relatief duur was, én een kussen dat ik voor nog geen euro kocht bij de kringloop. Natuurlijk is de laatste helemaal de shit en vindt ze het mandje alleen maar een obstakel op haar weg naar haar voerbak haha.
(Sorry ik schrijf hier altijd hele monologen over de katten in mijn leven haha)
Fijn dat het is gelukt! Ik hoop dat hij zich snel op z’n gemak voelt.
Ik las dat het ook kan helpen om een speeltje te pakken op het moment dat hij dit doet. Dan kan je hem afleiden van je handen en voeten en leert hij dat hij daar niet mee kan spelen.
De katten van mn vader zijn zulke schatjes. Ze kletsen heel veel en houden van knuffelen. En bij het eten zitten ze er gezellig bij haha.
Awhhh ahhahaha die kat op het zeil! Echt een toffe foto!
Ik vind mijn adoptiekat zoooo lief, echt een wolkje.
Jongens ik ben ZO trots op mijn poesje. We zijn zaterdag verhuisd en ze was extreem gestressed door t verhuizen zelf (ze zat overdag in een kamer thuis met al haar spulletjes totdat het hele huis leeg was) en ze had in de auto hele zweetvoeten van angst
maar eenmaal in huis wilde ze meteen t hele huis door, niks wennen, direct ontdekken en ze was na een halve dag echt al zo relaxed! Ze eet, ze drinkt, ze is nog wat schrikkerig met geluiden enzo maar echt zoveel beter dan ik had verwacht
Tuin checken
Onder t gasfornuis checken
De buurman kwam ook ff checken
Hahaha die laatste foto is echt briljant ![]()
Kunnen katten zweetvoetjes hebben ja? 🥹🥹
Ja! En de enige plek waar ze kunnen zweten ![]()
Dus angstzweet hebben ze ook. Natte pootafdrukjes op de behandeltafel van de dierenarts bijvoorbeeld ![]()
![]()
De 3 katten bij mn vader eten allemaal op een volgorde haha. Eerst eet de moeder en dan een andere en als laatste weer een andere.
Ze laten ook allemaal precies genoeg over voor elkaar. En ze wachten netjes op een rijtje haha. Zo schattig.
Mijn adoptiekat van 7 heeft nog niks in de bak gedaan
Hij poept en plast erbuiten… Ik denk door stress? Hij is pas sinds vrijdag bij me.
Zijn bak is schoon met een handje grind uit zijn vorige bak. Ook is het een grote en dichte bak zoals ie gewend is.
Kan ik wat doen om dit gedrag te verbeteren? Ik kan hem niet lokken/belonen met snoepjes, want daar moet ie niks van hebben ![]()
Als hij nog eens naast de bak poept deze drol in de kattenbak leggen?
Waar staat je kattenbak? Is dit dicht bij de plek waar hij vaak zit? Soms durven nog niet zo goed ver weg te gaan van hun veilige plek.
Bij sommige katten duurt het wel even tot ze gewend zijn. Waarschijnlijk is dit inderdaad stress, sommige katten zijn er gevoeliger voor dan anderen. Ik doe vrijwilligerswerk in het asiel en daar zie je soms ook dat het echt een paar dagen duurt voor ze gewend zijn en naar de wc gaan/het op de bak doen. Is 'ie gecheckt door de dierenarts?
In het asiel zat een oude zwerfkat (in elk geval een week of 6) die ik ook een paar keer verzorgd heb en ze hebben haar uiteindelijk in laten slapen omdat ze op was. Ik moest wel even slikken bij dat nieuws, ook al was het niet verrassend. Maar vond het toch wel sneu, ik had haar nog een huisje gegund in plaats van haar laatste weken in een kooitje
Dat heb ik best vaak, ik zou er zoveel willen adopteren en vooral die niemand anders wil. Bij kittens weet je dat ze snel weg zijn, maar bijvoorbeeld een kat met aids blijft veel langer zitten, net als een oude kat. Maar 2 katten is echt mijn max, qua kosten en qua huis.
En wat (asiel)kittenspam
Ik weet niet waar je het water en voerbakje hebt staan, maar die moet je niet te dicht bij de kattenbak zetten. Dan willen ze er soms ook geen gebruik van maken.