Kattentopic #3

Ja! En de enige plek waar ze kunnen zweten :pleading_face:
Dus angstzweet hebben ze ook. Natte pootafdrukjes op de behandeltafel van de dierenarts bijvoorbeeld :pleading_face::pleading_face:

2 likes

De 3 katten bij mn vader eten allemaal op een volgorde haha. Eerst eet de moeder en dan een andere en als laatste weer een andere.
Ze laten ook allemaal precies genoeg over voor elkaar. En ze wachten netjes op een rijtje haha. Zo schattig.

13 likes

Mijn adoptiekat van 7 heeft nog niks in de bak gedaan :sob: Hij poept en plast erbuiten… Ik denk door stress? Hij is pas sinds vrijdag bij me.
Zijn bak is schoon met een handje grind uit zijn vorige bak. Ook is het een grote en dichte bak zoals ie gewend is.

Kan ik wat doen om dit gedrag te verbeteren? Ik kan hem niet lokken/belonen met snoepjes, want daar moet ie niks van hebben :smiling_face_with_tear:

1 like

Als hij nog eens naast de bak poept deze drol in de kattenbak leggen?

1 like

Waar staat je kattenbak? Is dit dicht bij de plek waar hij vaak zit? Soms durven nog niet zo goed ver weg te gaan van hun veilige plek.

1 like

Bij sommige katten duurt het wel even tot ze gewend zijn. Waarschijnlijk is dit inderdaad stress, sommige katten zijn er gevoeliger voor dan anderen. Ik doe vrijwilligerswerk in het asiel en daar zie je soms ook dat het echt een paar dagen duurt voor ze gewend zijn en naar de wc gaan/het op de bak doen. Is 'ie gecheckt door de dierenarts?

In het asiel zat een oude zwerfkat (in elk geval een week of 6) die ik ook een paar keer verzorgd heb en ze hebben haar uiteindelijk in laten slapen omdat ze op was. Ik moest wel even slikken bij dat nieuws, ook al was het niet verrassend. Maar vond het toch wel sneu, ik had haar nog een huisje gegund in plaats van haar laatste weken in een kooitje :pensive: Dat heb ik best vaak, ik zou er zoveel willen adopteren en vooral die niemand anders wil. Bij kittens weet je dat ze snel weg zijn, maar bijvoorbeeld een kat met aids blijft veel langer zitten, net als een oude kat. Maar 2 katten is echt mijn max, qua kosten en qua huis.

En wat (asiel)kittenspam

Samenvatting

De bovenste is overigens geen kitten meer en de andere 7 (1 staat niet op de foto) zijn 2 of 3 gevonden nestjes die bij elkaar gezet zijn. Maar ze waren zo schattig :smiling_face_with_three_hearts: 1 van die cyperse kittens had ook de bak met voer open gekregen :joy:

30 likes

Ik weet niet waar je het water en voerbakje hebt staan, maar die moet je niet te dicht bij de kattenbak zetten. Dan willen ze er soms ook geen gebruik van maken.

2 likes

Kijk deze drol lekker in de zon liggen :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

@Memento_mori @LastYoungRenegade @Alopex @Nox

Bedankt voor de antwoorden! Ik denk dan toch stress want de bak staat op een goeie plek waar die vaak komt en niet bij zijn eten/drinken in de buurt. Ga volgende keer dat drolletje in de bak leggen en vriendin zei klepje eruit zodat het niet zo eng is in een nieuwe omgeving.

5 likes

Go poes! En die laatste foto is inderdaad briljant :smile:

@EllaFitzgerald mijn kat heeft idd ook altijd zweetpootjes bij de dierenarts :pleading_face:

2 likes

Misschien helpt het ook om de deksel van de bak af te halen! Eén van mijn katten gaat anders ook niet naar de kattenbak. Qua stank valt dat echt mee als je regelmatig uitschept.

4 likes

Vandaag corona vaccinatie gehad en ik voel me beroerd. Gelukkig wijkt deze knapperd niet van mijn zijde en slaapt hij nog meer dan ik :joy::heart_eyes:

36 likes

Koekje!

28 likes

Dat heksje :pleading_face:

2 likes

Dit is echt briljant. Te schattig!

1 like

Ahh dat koppie op de laatste foto. Zo tevreden :pleading_face::heart:

3 likes

Hahaha zo leuk als ze in zo’n gleuf gaan. Is dit tussen jouw benen op bed? Die van mij ligt t liefste in de gleuf van de bank

1 like

Het lijkt net alsof je kat geen kin heeft hihi. SO CUTE

5 likes

Truffel pakt altijd z’n kansen zodra ik m’n voedingskussen verlaat

36 likes

Wat is bij jullie de lichtste stand op de waterfontein? Ik heb hem net twee a drie maanden en weet zeeeker dat ik in het begin een lichtere stand had dan nu. je hoort de fontein nu ook en er loopt water over de rand. En ja, schuifje staat op zn hoogst.