Kattentopic #3

Zit er ook geen kalkvorming in de weg? Dat heb ik altijd met mijn douchekop en wanneer hij dan weer even een azijnsopje heeft gehad zijn de stralen ook weer zachter.

Omdat ik azijn nogal spannend vind met de katten, gebruik ik citroenzuurpoeder van de H&B en dan heel goed naspoelen. Het liefste schuur ik het kalk altijd weg met een schuurspons, maar daar kom je hier niet bij natuurlijk.

Zo daar had ik niet aan gedacht dat ik die pomp af en toe moet reinigen ivm kalk.

Mijn issue inmiddels opgelost: ik had een nieuwe adapter gebruikt voor de stroomtoevoer en die heeft een veel hogere voltage output dan de vorige (7.5v ipv 5v). Op 5v weer een zacht, geluidloos mini stroompje :slight_smile:

5 likes

Azijn is juist een van de veiligste schoonmaakmiddelen, het is niet giftig voor katten als ze het per ongeluk drinken

Het wordt soms zelfs met opzet gegeven voor bepaalde medische aandoeningen.

Citroen is wel giftig :sweat_smile:

7 likes

Mijn kat heeft in een onbehandelde eikenhouten kast geplast :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: Heb er vannacht een dikke pap biotex in gelegd in de hoop dat dat helpt, maar wat kan ik nog meer doen?

2 likes

Mijn bijna 9-jarige ragdoll was wat meer aan het overgeven dus dierenarts geweest gisteren. Bloed en urine onderzocht, niks gevonden gelukkig, dus nu overstappen naar digestive care voeding om te kijken of dat helpt. Wel hebben ze tijdens het consult gevonden dat haar kiezen aan het oplossen zijn? Wist niet eens dat dat kon, schijnt wel een pijnlijk proces te zijn :worried::worried:. Dus over een paar weken als ze minder aan het overgeven is, moet ze een gebitsoperatie onder narcose waar afhankelijk van de röntgenfoto meerdere extracties gedaan moeten worden. Zielig :tired_face: kan ook oplopen tot 800 euro en heb voor de vorige afspraak ook €270 betaald, dus dat is wel even een groot bedrag zo opeens. Vind een narcose ook altijd wel spannend bij een dier, al helemaal bij een oudere kat. :tired_face:

1 like

Misschien hebben mensen in het huishoud topic nog tips hiervoor? Hopelijk krijg je het eruit :sob:

Ah, goed om te weten, thanks!

Ahhh Mango en Muis zijn eindelijk bij mij, en voor een eerste dag en na alle stress van het rijden gaat het echt heel goed.:smiling_face_with_three_hearts:

75 likes

Ik ben herenigd met mijn omapoes en ze was heel blij :pleading_face: (ik ook trouwens).

60 likes

Zeeeer aan het nadenken of ik deze trui moet hebben

56 likes

Ja, die heb je wel echt nodig.

2 likes

Het antwoord is ja

Je interieur is echt prachtig :heart_eyes: (en je kat ook)

2 likes

Wat een mooie foto! En ja die trui zou er helemaal bij passen.

Weet je toevallig waar je lamp (? rechts van de kat) van is?

1 like

Hoezo is dit iets waar je over moet nadenken? In je mandje en afrekenen! :heart_eyes_cat:

dat is een vintage lotus lamp (helaas)
als je op google/marktplaats/ebay/etsy zoekt op vintage lotus lamp of mid century lotus lamp kom je er nog wel een paar tegen, maar wel tegen behoorlijke prijzen of Vintage Lampen – hidden fortunes

1 like

Wat zijn jullie aanrader voor de kattenbak? We gebruikten eerst van dat spul wat bij het plassen van die harde ballen werden die je er makkelijk uit kon scheppen. Toen hebben we nog wat andere merken geprobeerd en uiteindelijk weer terug naar onze eerste keuze. Maar dat werkt opeens niet meer zo fijn als eerst. Alsof ze het veranderd hebben. Biokat was dat.

Wij hadden eerst ook biokat, maar overgestapt om dezelfde reden. De harde ballen vielen gewoon meteen uit elkaar.

Nu hebben we een peewee kattenbak en het bijbehorend grind/korrels. Ben daar tevreden over, ruikt ook beter dan het klei grind. Alleen het schoonmaken van de dubbele bodem maakt wat rotzooi, maar is zo op te vegen.

5 likes

Ik vind deze wel fijn.

2 likes

Is deze echt stofvrij? Van een andere kattenbakvulling van dat merk moeten m’n katten niezen