Kattentopic #3

Aaaaah :smiling_face_with_three_hearts:
En dat tongetje!

2 likes

Oh wat zoet. Mijn ouders hadden ook eens een verdwaalde kat in huis (ze besloten direct hem Pietertje te noemen :smiling_face_with_tear:). We hebben altijd katten gehad bij mijn ouders maar de laatste jaren niet meer dus het was direct ‘als niemand hem wil mag hij blijven!!’.

Die vond het heel gezellig, maar toen ze de dierenambulance belde bleek Pietertje al een huis te hebben en stonden zijn baasjes heel snel op de stoep om hem op te halen. Mijn moeder baalde wel een beetje die zag het helemaal voor zich eindelijk weer een kat in huis. (niet dat mijn ouders een catnap actie aan het voorbereiden waren).

2 likes

Ik heb advies nodig! Morgen zit ik twee weken in mijn nieuwe woning. Mijn kat is die vrijdag ook verhuisd en is er morgen dus ook alweer twee weken. Ze doet het heel goed en lijkt zich goed thuis te voelen, ligt ontspannen te slapen, ook op haar rug, eet/drinkt goed en komt lekker knuffelen. Eigenlijk gewoon zoals ze in het vorige huis ook was.

Op internet lees ik hele verschillende adviezen over het naar buiten laten, variërend van twee tot zes weken wat ik echt een groot verschil vind. Ik merk aan mijn katje dat ze graag naar buiten wil en dat ze die mogelijkheid ook echt mist; in de vorige woonplaats liep ze dagelijks buiten. Hoe lang zouden jullie nog wachten? Zou ik haar vanaf morgen langzaam wat vrijheid geven of toch nog langer wachten voor de zekerheid?

1 like

Oh ik lees graag mee met de tips die je hopelijk gaat krijgen! Die van mij is nu bijna een maand in het nieuwe huis, maar weet niet zo goed hoe ik t hier buiten aan haar moet ‘introduceren’? Eerst aan een tuigje samen naar buiten?

2 likes

Ik zou zeker 6 tot 8 weken binnenhouden. Is je tuin/balkon afgesloten? Dan misschien iets korter.
Je weet nooit dat ze schrikken van een bepaald lawaai en dan in paniek weglopen.

4 likes

:heart_eyes_cat:
Ze lag weer zo fraai te poseren vandaag

42 likes

Ik weet niet of het bestaat maar mijn jongste kat zit in een soort verlate puberteit. Ze is nu anderhalf en ze doet alles waar van ze heel goed weet dat het niet mag. Daarnaast terroriseert ze ook echt mijn oudste kat (kattenluik blokkeren als ze naar binnen wilt, haar om het hoekje op wachten en er bovenop springen etc ze is af en toe echt gemeen) ik snap dat ze wil spelen met de oudste maar die heeft daar niet 24/7 zin in. En ik speel ook met haar (maar ook niet 24/7) ze heeft ik weet niet hoeveel speelgoed, krabpalen en ruimte maar zichzelf vermaken lijkt niet langer te lukken. Hopelijk gaat deze fase snel voorbij want oudste poes en ik zijn er allebei stiekem wel een klein beetje klaar mee :joy:

1 like

Dat om het hoekje opwachten en laten schrikken doen mijn katten dagelijks bij elkaar en vind ik echt het allerleukste ooit :joy: Ze zijn 6 en 4 en allebei net zulke kleuters dus ze vinden het ook niet erg.

8 likes

Als ze het beiden leuk vinden dan is het natuurlijk ook niet erg maar mijn oudste kat vindt het regelmatig gewoon echt niet leuk. En dat geldt ook voor dat kattenluikje. Zoals nu regent het keihard dus oudste wil naar binnen maar dit lukt dus niet omdat jongste het luikje blokkeert. Oudste is dan ook keihard aan het blazen maar dat blazen maakt totaal geen indruk op jongste.

Ik ooook vind dit zo gezellig haha

2 likes

Onze kat doet dit altijd als we beneden naar de wc gaan, daar zit precies zo’n mooie hoek waar dan de meterkast en kapstok staat. Zo grappig elke keer weer.

1 like

Morgen onder narcose gebitsoperatie vind het zo spannend :smiling_face_with_tear:

26 likes

Pff sorry dat ik hier kom binnen vallen maar moet het even kwijt. Mijn allerliefste kater van 9 is wrs heel ziek. Maand geleden ging ik met ‘m naar de dierenarts omdat ie steeds bleef overgeven en diarree had. De DA zag gelijk dat hij heel geel was en ze voelde een verdikking in z’n buik en hij was erg afgevallen. Echo, bloedonderzoek, biopten etc gedaan, maar behalve hoge leverwaarden en vergrote lever niks te zien. In de hoop dat het een ontsteking is is hij op antibiotica gezet. Dit leek aan te slaan want hij knapte gelijk op. Sindsdien geen diarree meer, heel af en toe nog overgeven. Hij leek ook minder geel. Nu vandaag controle maar de geelzucht zou veel minder moeten zijn na 4,5 week ab. Ook is z’n buik nog erg bol en zijn z’n lymfeknopen opgezet. Nu zijn er weer biopten van z’n lymfeknopen afgenomen, hopelijk binnen een paar dagen de uitslag. Maar ze denkt sterk aan een lymfoom, kanker dus. Meestal wel behandelbaar met chemo gelukkig meer heb de fout gemaakt te googlen en de levensverwachtingen na een jaar of 2 jaar is niet heel hoog…
gekke is dus ook dat de ab aan leek te slaan. Het klopt dus niet helemaal maar de da kan het niet goed plaatsen. Ondertussen is ie vrolijk, knuffelig en eet ie goed. Hij lijkt echt helemaal niet ziek, maar is het wel. Het is echt mn vriendje dus maak me zo’n zorgen nu :disappointed_relieved:

Edit: weet niet waarom het een reactie op jou is @Nysmn. Hoop dat het met jouw beauty allemaal goed is gegaan vandaag!

5 likes

Ben ook even helemaal in paniek :cry: Eerder dit jaar ben ik een kat verloren die van de een op de andere dag ziek werd terwijl ze niets konden vinden. En nu heeft een andere kat van me koorts en ze weigert te eten, precies zoals de andere kat uiteindelijk is overleden. Er is bloed geprikt maar daar kunnen ze niets afwijkends aan zien.

Vind het echt lastig om deze situaties los van elkaar te zien

1 like

Wat ontzettend naar. Zo vervelend dat je dan helemaal niks voor zo’n diertje kan doen.
Hoop dat je kat snel opknapt, sterkte :bouquet:

1 like

Wat een ontzettende verdrietig nieuws. Zo anderhalf jaar terug heb ik vrijwel hetzelfde gehad met een van mijn katten. Toen heb ik er hier ook best wel wat over geschreven. Mijn kat werd van de een of andere dag ziek. Of beter gezegd voor mij leek het dat ze van de een op de andere dag ziek werd. Ook antibiotica gekregen dan leek ze weer even op te knappen maar als snel waren we weer terug bij af. Uiteindelijk zijn toen ook de zeer sterke vermoedens uitgesproken dat ze kanker had en heb ik besloten haar te laten inslapen. Dierenarts en ik hebben toen wel nog gesproken over andere behandelopties maar ik ben tot de conclusie gekomen dat een dergelijk traject niet ten goede kwam van mijn kat en ik zo’n traject alleen maar zou starten voor mezelf. Dit was natuurlijk een hele moeilijke, verdrietige keuze maar nu kijk ik er heel fijn op terug. Neemt natuurlijk niet weg dat ik haar liever nog heel veel jaar in goede gezondheid bij mij had gehad. Een zieke kat is niet fijn en ik wens je dan ook heel veel sterkte voor de komende tijd. Hopelijk zijn er wegen te vinden die haar beter maken.

@mercurysummer ook voor jou heel veel sterkte. Echt het allerergste van het hebben van huisdieren vind ik toch wel deze momenten. Ik heb vaak gedacht kan ik je maar verstaan en kan ik maar wat voor je doen. En dat je het een niet los kan zien van het ander lijkt mij hartstikke logisch. Ik betrap mijzelf daar ook weleens op. Heeft mijn kat iets relatief onschuldigs dan kan ik mij toch vreselijk zorgen maken. In dat opzicht heeft het overlijden van mijn katten echt wel sporen achtergelaten. Maar ook voor jou hoop ik dat ze snel opknapt.

3 likes

Zo verdrietig. Ik voel met je mee. Dit zijn de allerkutste momenten van een huisdiereneigenaar zijn. Ik hoop dat ze (snel) zal opknappen. :mending_heart:

1 like

Dank voor je lieve reactie en wat vreselijk maar dat jij hetzelfde hebt meegemaakt met jouw kat. Wat je zegt neem ik ook zeker mee in onze overweging tussen wel/niet behandelen. Hopelijk weten we morgen meer…

4 likes

Late to the gaap party maar:

Zijn broer heeft me trouwens weer eens gekrabt en heel hard gebeten en de kans is groot dat ik weer antibiotica moet 🫤

En nog wat asielkattenspam:

Samenvatting

Die oranje-witte werd trouwens tijdens mijn schoonmaakronde binnengebracht. Zijn baasje is overleden, zo sneu. :pleading_face: Zijn totaal 4 katten trouwens

31 likes

Voelen jullie je ook wel eens schuldig als je je ene kat meer aandacht geeft dan de ander? Ik ben soms echt 5 minuten bezig met ze gedag zeggen voordat ik naar bed ga omdat ik het zielig vind als ik de ene langer aai dan de ander en ik denk dat ze dan jaloers worden en mij gaan haten. :smiling_face_with_tear:

9 likes