Kattentopic #3

Ja hoor het is 7 uur sochtend en mn kat staat met een muis in zn bek voor t raam. Hij laat hem ook maar niet los haha.
En als ik t raam los doet rent hij met die muis naar binnen. Daar heb ik eventjes geen zin in haha.

3 likes

Ff met mn katten naar de speeltuin :’) ze lopen altijd achter mn dochtertje aan haha

65 likes

Gaan ze via de glijbaan naar beneden?

2 likes

Nee dat niet haha

1 like

Hoe gaat het @mercurysummer? :pleading_face::heart:

1 like

Wat lief dat je het vraagt!

Drie dierenartsbezoeken en tig onderzoeken verder hebben we iets ontdekt, ik zag namelijk dat ze een beetje aarzelend op de trap liep. Ze reageerde heel heftig toen de dierenarts op een botje in haar ruggenwervel drukte, maar er is op de foto’s niets te zien. Ze heeft voor nu pijnstilling, een prik tegen misselijkheid en een ontstekingsremmer gekregen en wil na 3 dagen eindelijk weer eten en drinken gelukkig. Vond het zo naar om haar zo ellendig te zien. :pleading_face: Voor nu is nog niet duidelijk wat het precies is, we hopen dat het vanzelf gaat herstellen

Ze is vanochtend zelfs voor het eerst uit zichzelf weer van haar schuilplek gekomen om even naar buiten te gaan:

Onze katten lijken wel heel erg op elkaar! @Sproetjes

30 likes

Och wat een dotje. Wat fijn dat het beter gaat!! En wat een opluchting dat ze in ieder geval weer wilt eten en drinken!

1 like

Fijn dat het weer beter gaat! Hopelijk voelt ze zich snel weer de oude.

1 like

Inmiddels de uitslag binnen en het is geen lymfoom! Ze denken nu toch weer aan een ontsteking. Morgen moet hij bloedprikken en gaan ze breed onderzoek doen naar zijn waardes. En de echo weer herhalen. Hopelijk komt daar iets uit…

9 likes

Een vraagje! Tum heeft sinds kort ontdekt dat ze op haar rug onder de bank kan gaan liggen en het heel leuk is om aan de onderkant te krabben. Normaal pak ik haar weg als ze ergens aan krabt en zet ik haar bij de krabpaal, maar ik krijg haar met geen mogelijkheid onder de bank uit. Of ze krabt mijn hele armen open of ze blijft gewoon stil liggen met haar pootjes omhoog. Dan blijft uitdagend naar mij kijken en zodra ik op de bank ga zitten of wegloop gaat ze weer krabben. :sweat_smile:

Iemand tips? Of moet ik gewoon accepteren dat ze dit doet… :tired_face: We hebben een krabpaal naast de bank staan en een plank op de grond liggen. Deze gebruikt ze ook beiden.

Hoe oud is ze? Die van mij deden dit ook toen ze nog klein waren maar nu past t denk ik niet meer lekker.

Het beste schijnt te zijn om ze af te leiden met ander speelgoed. Dus weglokken van t geen dat je niet wil dat ze doen?

Of het bij jou werkt weet ik niet maar ik heb een uitschuifbare plumeau gekocht en die werkt top. Poes is namelijk geen fan van de plumeau en hij kan zonder moeite vrijwel overal onder. Dus poes komt zodra zede plumeau ziet onder de bank vandaan en dan geef ik haar iets anders te spelen.

Ze is bijna 8 maanden dus nog vrij jong. Ik trek alles uit de kast qua afleiden met speeltjes maar ze blijft dus gewoon zo als een standbeeld liggen :joy:

16 likes

Oh dat is wel een goede en de moeite waard om eens te proberen!

1 like

Mijn katten hebben de hele onderkant van mijn bank kapot gekrabd en gingen op een gegeven moment er ook in liggen, dus als ik een nieuwe bank koop wordt dat er een waar ze niet onder kunnen of ik maak aan de onderkant meteen van dat kippengaas vast zodat als ze er aan krabben de bank iig niet kapot gaat.

That smile :sob::heart::heart::heart:

47 likes

Alweeeeer bij de voordeur geplast :disappointed: word er een beetje moedeloos van, geen idee waarom ie dat doet. Lijkt toch dat ie zich bedreigd voelt als ie daar een andere poes ziet en dan zijn territorium afbakent of zo? Echt heel irritant.

1 like

Als niks anders helpt dan misschien de plantenspuit?

Ramen/voordeur afplakken met folie zodat je kat geen andere katten meer kan zien? Als er echt niets helpt, de happy cat revolutieboek van Anneleen Bru lezen. Staan echt heel veel goeie tips in en een heel stappenplan

1 like

Goede tips, dank je!

1 like