Kattentopic #3

Welke heb jij? Ik zou 'm ook enkel gebruiken voor zo’n korte afstand inderdaad, een bench vond ik in het verleden echt onhandig qua dragen.

2 likes

Eentje van bol.com zit in iedergeval een zacht vachtje in die je er uit kan halen om te wassen. En alle kanten gaas.

1 like

Ik ga binnenkort vliegen met m’n kat, halleluja ben al helemaal zenuwachtig maar het is wat het is. Heeft iemand daar ervaring mee? Bij voorkeur ga ik met Transavia, maar daar is de max. lengte van reistas 5 cm minder lang dan bij anderen. En ik vind 5 cm. in dit geval best veel schelen. Heb namelijk het idee dat Zoë best opgepropt zit in dat tasje anders en ze moet wel een paar uurtjes. Maar ik weet niet of het echt te klein is wat ik nu heb, of dat het toch wel oké is? Ik wil natuurlijk het beste en twijfel dus aan alles! Afmetingen zijn 40x25x25. Tips voor reistassen zijn ook welkom en ik hoor graag jullie eerlijke mening over onderstaande foto’s en evt. ervaringen met vliegen en tas grootte

Foto’s

Die kleine klootzak heeft vandaag toen ik weg was een jumbozak snoepjes aangevallen :smiling_face_with_tear:. Toen ik de zak met aanzienlijk mindere inhoud vond net liep ze ook echt schuldbewust weg en niet eens gezeur omdat ze obviously niets krijgt nu. Dit dier…

4 likes

Kunnen katten goed tegen kou? Is nu 16 graden thuis en zal wellicht nog kouder worden als het gaat vriezen. Verwarming zo duur, maar neig er wel aan hem aan te zetten omdat ik bang ben dat zij het koud heeft 🥹

Katten zijn heel goed in het zelf vinden van warme zachte plekjes dus daar hoef je je echt niet druk om te maken!

2 likes

Als je deze link volgt zie je ze als het goed is. Ze zijn echt heel lief, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze stabiel zijn. Dus het lijkt me meer echt ter decoratie.

Wat een lief droppie de 8 jarige mevrouw🥰

2 likes

Zooo lieffffff

3 likes

Wat een snoepje! Super leuk

2 likes

Eentje :smiling_face_with_tear:

1 like

Welke dekentjes bedoel je precies? Ik zie vooral hondendekentjes!

1 like

Dit had ik ook wel hoor! Mijn vriend had het al langer over een kat en ik wilde dit nooit. Ineens ben ik toch gedraaid van mening en wist het 100% zeker, ik kon niet wachten. Tot het steeds ‘echter’ werd, het is namelijk best een verantwoordelijkheid en een keuze waar je volledig achter moet staan. Het is geen nieuwe broek die je terug naar de winkel brengt als het niet bevalt.:sweat_smile:
Hoop voor je dat hij een keuze kan maken! En goed dat je hem daar niet in wil sturen.

1 like

Ik heb er zelf echt heel lang en grondig over nagedacht, en wist het echt heel heel zeker, en toen ik bijna já had gezegd kreeg ik toch ineens een aanval van help, maar wat als, kan ik dit wel, ik moet aan deze verantwoordelijkheid helemaal niet beginnen?!?!

Omdat het dan echt héél echt wordt idd. Maar toen liet ik dat even bezinken (en praatte er met nog wat mensen over) en deed het natuurlijk toch en wist vanaf de eerste minuut dat ik er goed aan had gedaan. Kon me meteen niet meer voorstellen waarom ik zou twijfelen, wilde noooooit meer terug :heart:

Een kennis van me had het andersom een beetje, die had na lang beraad een kat uit het asiel gehaald, en de liefde moest echt groeien, de eerste weken hoorde ik vaak: misschien heb ik een vergissing gemaakt, heb ik een vergissing gemaakt, waarom wilde ik dit zo nodig? Maar ook dat kwam goed en die kan zich ook niet meer voorstellen dat de kat er niet zou zijn.

5 likes

Heel lief! Welke site gebruikte hij? Mijn vriend en ik zijn ook op zoek

Moet stofzuigen dus alles even op de bank :grimacing: incl Dollebol

27 likes

Heel herkenbaar ook @Pantalones.
Ik had nog nooit een rond wandelend huisdier gehad (alleen cavia) en ik heb me heel vaak afgevraagd of ik het wel kon. Nog steeds wel eens, maar ik ben tot over mijn oren verliefd op mijn kater van inmiddels 1,5.
Het is spannend, een verantwoordelijkheid, maar dat gaat ook vanzelf door de liefde die je voelt.
Anyhow, het is goed dat je je bewust bent van de verantwoordelijkheid, maar laat je niet door een gebrek aan vertrouwen in jezelf leiden.

2 likes

Hoe gaat het nu met je kat @mercurysummer?

1 like

Omg mijn kat gaat sinds gisteren twee of drie keer per dag een uurtje zelfstandig naar buiten om te wennen. Roepen we r net binnen horen we dat ze in de tuin bij de buren zit niet weet hoe ze in onze tuin komt. Is mijn man r gaan halen, springt ze letterlijk in zijn armen en blijkt dat ze in een vijver of zo is gevallen :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes: kletsnatte poes

17 likes

Het gaat eerlijk gezegd best wel wisselend, de behandeling slaat aan maar ze wordt misselijk van de medicatie en wil niet eten. Ze heeft drie medicatiemomenten per dag en moet bij alle drie de momenten eten omdat het niet op nuchtere maag mag. Nu moet ik dus telkens kleine beetjes eten op haar poot smeren zodat ze het eraf eet. Het voelt alsof ik haar de hele dag stress bezorg. Van een van de pillen gaat ze ook nog eens gigantisch schuimbekken. Haar antibiotica van vanochtend heeft ze alweer uitgespuugd dus ik mag zo weer met haar naar de dierenarts

Daarnaast is ze kattenbakvulling gaat eten en nu we zijn overgestapt op een niet-klonterende vulling willen beide katten niet meer op de kattenbak :tired_face:

Zelf vind ik het altijd wel fijn om ervaringen van anderen online te lezen dus ik schrijf uit wat ze allemaal mankeert in de hoop dat iemand er in de toekomst iets aan heeft. Voel je vrij om dit deel te skippen haha.

Kat met pyothorax

Mijn kat wilde van de een op de andere dag helemaal niets meer. Ze lag op een vreemde plaats en zag er apathisch uit. Na een echo bleek dat ze vol zat met ontstekingsvocht, ze had ook nog eens flinke koorts.

Met een punctie is eerst 50 ml vocht verwijderd, maar het werd meteen weer aangemaakt. Vervolgens is een drain aangelegd zodat het vocht continu verwijderd kon worden totdat de antibiotica voor de ontsteking in haar borstholte aan zou slaan. Uiteindelijk is er zo’n 140 ml vocht verwijderd.

Ze lag in een dierenziekenhuis waar ze de hele dag werd gemonitord. Om te achterhalen welke bacteriën haar zo ziek maakten is een monster van het vocht op kweek gezet, maar daar hebben we nog geen uitslag van. Een algemene antibiotica is ingezet en gelukkig aangeslagen waardoor ze na een paar dagen wat opknapte

Ik mocht gelukkig elke dag op bezoek:

Nu is het de bedoeling dat ze twee weken pijnstilling, antibiotica, medicatie tegen misselijkheid en een koortsremmer krijgt

13 likes

Skwiekie vind het fijn om met haar neusje in iets zachts te liggen. Nu t kouder is liggen mn katten veel bij elkaar dus ligt ze met haar gezicht vaak bij haar broertje

36 likes