Ik lig helamaal ingebouwd door dave en dolly. Ik moet mn lamp nog uitdoen maar kan me nauwelijks bewegen. Ik denk dat ik maar met t licht aan slaap vandaag
Vetgedrukte tekst
Ik lig helamaal ingebouwd door dave en dolly. Ik moet mn lamp nog uitdoen maar kan me nauwelijks bewegen. Ik denk dat ik maar met t licht aan slaap vandaag
Vetgedrukte tekst
Lief he. Mijn kat ligt graag met zijn neus in zijn staart.
Oohh ik werk sinds een paar maanden in het asiel en het is zo leuk. Zulke lieve beestjes en ook zielige verhalen maar het knuffelen na al het schoonmaken is zo leuk! Wat spam van de poesjes;
Heb vooral veel filmpjes van kroelen en spelen. Zitten zulke lieverds tussen. En ook zielige oudjes en gewonde beestjes.
Ik heb een beetje een lang verhaal (sorry) over één van de buurtkatten hier, wil het ff van me af typen en wie weet heeft iemand advies.
Ik heb hier wel eens eerder gepost over de buurtkatten hier. Ik houd echt enorm van katten, maar wil er zelf geen, omdat ik heel bewust weet dat ik de verantwoordelijkheid, en de stress/het verdriet als er iets mee is, niet op me wil nemen. De buurtkatten zijn er 3, volgens mijn onderbuurvrouw een moeder en twee zusjes. Volgens de buurvrouw woont de eigenaar van de drie katten in het flatgebouw naast mijn gebouw, maar ik weet niet precies waar en zij ook niet. Mijn buurvrouw (een lieve oudere mevrouw) geeft de katten twee keer per dag eten, de katten zijn eigenlijk altijd buiten. Nu komt-ie, één van die twee zusjes katten is enorm aanhankelijk, komt vaak luid miauwend om aandacht op me af gerend als ik thuiskom of wegga. Ze zit de laatste weken steeds vaker in mijn trappenhuis, soms ook met de benedendeur dicht, en ik heb haar de afgelopen twee weken al meermaals opgerold, slapend op mijn deurmat aangetroffen (ik woon helemaal bovenin, waar het op het trappenhuis het warmst is). Ik zet haar soms buiten, omdat ik niet wil dat ze in het trappenhuis poept of plast (is nog nooit gebeurd overigens) maar ook omdat ik merk dat ik het superlastig vind om me niet aan haar te hechten, omdat ik gewoon echt geen kat wil eigenlijk. Plus, ze heeft een baasje, ik wil ook geen catnapper zijn. Vanochtend toen ik uit bed kwam hoorde ik haar miauwen voor mijn eigen voordeur, en net ging ik even kijken op de gang en lag ze weer tegen mijn voordeur aangenesteld. Ik ben er even bij gaan zitten en ze kroop direct op mijn schoot en gaf zich helemaal over, lag op haar rug op mijn schoot met haar kopje in mijn hand, luid te spinnen en met haar voorpootjes te kneden, mijn hand te likken, echt mijn hart brak Heb de benedendeur maar weer even opengezet, en een kartonnen doosje met een oud zacht dekentje erin bij mijn deur gezet, dan heeft ze iig een zacht knus plekje om te liggen. Ik weet dus echt niet goed wat ik ermee aanmoet, ik krijg er gewoon een beetje stress van omdat het lijkt alsof ze bij mij wil zijn en ik kan het zo moeilijk verkroppen dat ze geen warm, fijn huisje heeft om te wonen, maar aan de andere kant wil ik dus gewoon geen kat. Word er ook een beetje boos van soms op de eigenaar, want ik word nu met een kat geconfronteerd waardoor ik het daar lastig mee heb.
Wat zouden jullie doen? Dierenambulance bellen? Bij alle appartementen in dat gebouw gaan aanbellen om te vragen hoe en wat (ja en dan?)? De buurvrouw vragen om te stoppen met eten geven is sowieso geen optie, en overal aanbellen vind ik eigenlijk ook geen optie.
Tl;dr: Er ligt regelmatig een superlieve buurtkat in het trappenhuis voor m’n voordeur, smekend om aandacht, de eigenaar woont schijnbaar in het gebouw naast me en mijn kattenhart smelt maar ik wil echt geen kat.
Maar wordt de kat verwaarloosd? Sowieso niet handig dat je buurvrouw gaat voeren.
Er is hier een buurtkat die soms dramatisch in m’n vensterbank staat te janken en graag aandacht wil, die heeft gewoon een goed huisje maar is liever buiten dramatisch aan het doen.
Als ze er slecht uitzien, dierenambulance bellen. Die doen (hier tenminste) een bandje om met het verzoek aan de eigenaar op contact op te nemen.
Kan je niet een briefje ophangen in de buurt of bij die flat, met de vraag of iemand weet of de katten een thuis hebben ofzo? Of de dierenambulance bellen, misschien kunnen ze kijken of ze gechipt zijn?
Maar ik denk dat het sowieso niet slim is dat je buurvrouw ze voert? Ik zou het echt niet chill vinden als mn kat op een andere plek gevoerd word
@Ferngully @Gatenplant Thanks voor jullie reacties. De katten (iig die twee zusjes, de moeder is te schuw dus heb ik nooit goed kunnen bekijken of aaien) zien er niet verwaarloosd uit ofzo verder, en ze komen gewoon gezond over. Ze zijn hoogstens een beetje viezig (zand in hun vacht) omdat ze altijd buiten zitten. Volgens mijn buurvrouw zitten die twee zusjes dus dag en nacht buiten en komt de moeder wel binnen bij haar eigenaar. Mijn buurvrouw voert ze al jarenlang en is echt al op leeftijd, dus daar ga ik echt niks aan kunnen doen. Ik vind het ook niet handig dat ze dat doet, maar begrijp het ook wel aangezien de eigenaar ze dus niet eens 's nachts binnenlaat.
Ik denk dat ik sowieso mijn buurvrouw even ga vragen of ze wil opletten dat de katten niet binnen zitten als ze de benedendeur dichtdoet, en een briefje met hetzelfde verzoek beneden in het trappenhuis ophang. Vind het gewoon echt niet fijn dat die kat zo voor m’n deur ligt, hoe schattig ze ook is.
Maar als ik het goed begrijp leven de 2 jonge katten al jaren op straat, aangezien ze nooit ergens binnen gaan?
Ja dat is inderdaad hoe mijn buurvrouw het vertelt.
Ik ben er inmiddels wel uit dat er geen reden is om de dierenambulance in te schakelen, de katten zijn (voor zover ik kan zien) in goeie conditie, het is aan mij (helaas, want vind dat eigenlijk niet alleen mijn verantwoordelijkheid maargoed) om er nu even een punt van te maken dat ze niet in ons trappenhuis achtergelaten worden met de deur dicht. Vind het, als grote kattenliefhebber wel heel moeilijk, omdat ik iedere kat gewoon een fijn, warm huisje gun, met een baasje voor aandacht en knuffels. En het lijkt erop (en dat is een aanname, dat weet ik) alsof dat voor deze lieverds niet zo is.
Hmm nja als je het idee hebt dat de katten dus al jaren op straat leven zou ik wel de dierenambulance inlichten helemaal nu het weer kouder is…
Volgens mij vind ze het helemaal niet erg dat ie voor de deur ligt maar leeft ze gewoon mee met het beestje die duidelijk menselijke aandacht cravet maar dat niet krijgt en in de kou en regen buiten leeft met dr jonkies (owh ik zie nu dat het om een van de jonkies gaat, dacht eerst de moeder). @Junebug85 ik snap je helemaal hoor, ik heb ook van die mensen in de buurt die katten hebben maar ze vervolgens 24/7 buiten laten lopen. Dat vind ik zelf ook zeker een vorm van verwaarlozing en ook echt zielig. Omdat die katten inderdaad echt een véél beter huisje zouden kunnen hebben bij iemand die ze wel die aandacht kan geven. Daar komt nog bij trouwens dat baasjes die zo niet naar hun katten omkijken het ook vaak niet doorhebben wanneer er iets mis is met zon beestje, omdat ze gewoon geen aandacht aan ze besteden/ze nooit zien. Echt sneu vind ik dat
Edit: en beetje makkelijk om te zeggen dat ze ‘er niks aan wilt doen’, dat is nog niet zo gemakkelijk als die kat eigenlijk van iemand anders is toch? Je kan ze moeilijk mee geven aan de dierenambulance?
Hier ben ik het volledig mee eens, ik denk dat het misgaat op taalgebruik. Het kwam op mij over dat ze het vervelend (als in irritant) vond en niet zielig (als in ze verdienen aandacht, liefde en heel veel knuffels)
Sorry @Junebug85 verkeerd begrepen
Ik vind dit een hele vreemde post. @Junebug85 komt hier in alle oprechtheid vragen of iemand nog andere ideeën heeft, en legt de situatie uit. En jij verwijt haar dat ze niet van katten houdt, dat ze er niets aan wil doen?
Als je van katten houdt, wil nog niet zeggen dat je gelukkig wordt van een poes ongevraagd in je trappenhuis die voor je voordeur zit en aangeeft naar binnen te willen. Ten eerste is het niet haar poes, maar van iemand anders. Die kun je je niet zomaar toe-eigenen. Daarnaast geeft ze aan dat ze om haar eigen redenen momenteel geen katten wil. Dat is juist bewonderenswaardig, een teken dat je juist kiest voor het welzijn van een kat.
En nu zoekt ze een oplossing, en reageer jij zo? Onbegrijpelijk.
@Junebug85 Ik zou toch even overleggen met de Dierenambulance. In Amsterdam proberen ze de eigenaar in een woonblok op te sporen en gaan ermee in gesprek. En nemen het dier mee, als ze toestemming krijgen en het blijkt nodig te zijn. Anders houden ze het in de gaten en contact met de buren die een oogje in het zijl houden. En verder zou ik een briefje op de deur doen en vragen aan je buren om geen katten binnen te laten?
Weggehaald, bewust van mijn fout. Sorry nogmaals
Mijn katten zijn nu 3 maanden en sabbelen echt extreem veel aan mijn dekentje. Ze zijn volgensmij niet gestresst en hebben een huis vol speeltjes en spelen ook veel. Maar zodra ik op de bank lig komen ze op het dekentje sabbelen bij mij. Van Muis is het echter zoveel dat ik mij niet afvraag of het obsessief is. Hij kan echt uren doorgaan en zodra hij geaaid word gaat hij nog harder sabbelen. Ze zijn met 8 weken weggehaald bij hun nestje maar ik vraag mij een beetje af of ik mij inmiddels geen zorgen moet maken om zijn extreme gesabbel. Het einde van de avond is mijn dekentje helemaal nat ervan. Hebben jullie khier ook zulke ervaringen mee?
Een kater van m’n ouders doet zit ook. Hij heeft hier een specifiek knuffeltje voor, alleen daar doet hij het mee. Met name wanneer m’n moeder in de buurt is, of ik, en dan met hem gaat knuffelen of praten. Kan voorkomen wanneer ze te vroeg zijn weg gehaald bij de moeder, maar dat is bij hem niet het geval. Wat ik begreep schijnen sommige katten dat te doen, soms groeien ze er overheen en soms ook niet. Die kat van m’n ouders is inmiddels bijna 2.
Zelf heb ik ook een kater (en een poes) hij doet dit soms bij mij als ik lig, het liefst aan m’n ooglid?! Dat vind ik echt heel naar en vies (sorry maar bang voor oogontsteking), dus ik haal 'm altijd weg. Verder doet hij dit niet.
Zal het een mannetjes ding zijn?
Ze doen het inderdaad alleen als ik er ben en onder het deken lig. Als het dekentje normaal op de bank ligt sabbelen ze er niet aan. Mijn oogleden proberen ze ook wel eens of mijn oorschelp hahaha, dat laat ik ook maar niet toe nee.
Niet alleen kittens die vroeg zijn weggehaald doen dit. De kater van mijn moeder doet dit ook en die is met 14 weken pas bij de moeder weggehaald. Inmiddels is hij ook 2 jaar en hij doet het nog steeds. Ik denk dat het gewoon sommige katten eigen is.