Mijn ene kat doet dat ook, op 1 hoek van zijn mandje, doet ie al 4,5 jaar en inmiddels is die hoek ook kapot aan het gaan en altijd nat. Voor hem is het een manier om in slaap te vallen, want hij valt sabbelend in slaap en als je hem dan aait/wakker maakt gaat ie meteen sabbelen. Heb het al een paar keer met de dierenarts besproken want vooral in het begin voelde ik me schuldig dat hij te vroeg uit het nestje was gehaald ofzo, maar de dierenarts zei dat het net zoiets is als duimen voor een kind en ze het vaak ook doen als ze relaxt zijn. Vind het nu eigenlijk wel lief als hij dat doet.
Haha dat stelt mij wat meer gerust! Die van mij vallen inderdaad ook sabbelend in slaap en gaan door zodra ze wakker worden. Ze spinnen er ook ontzettend hard bij dus had al niet de indruk dat het door stress kwam.
Edit: gelukkig valt muis na het sabbelen altijd heel voldaan in slaap met tong uit zijn mond
Ik denk niet dat het een katerding is, want ik heb ook 2 katers (en hiervoor ook 2) en die hebben het allemaal nooit gedaan. Mijne zijn met 6, 7 en 9 weken uit het nest gegaan. Die met 6 en 7 weken was wel in de jaren 80/90, dus toen was dat nog minder een ding. Die 2 van 9 weken zijn samen gegaan, ook omdat moeders ze duidelijk zat was.
Hier beginnen mijn oude heren nu echt oud te worden. 1 van de 2 is ook doof geworden. Eerst reageerde hij altijd op het geluid van etensbakjes en de koelkast, nu helemaal niet meer En hij geeft regelmatig over, zo zielig. Ik vermoed dat zijn alvleesklier veel gevoeliger is geworden na de ontsteking vorig jaar. Dierenarts kan verder niets vinden overigens.
Kon mn kat niet vinden. Ga ik zitten zit op hem…
Ik ging wel voorzichtig zitten tho en niet vol op hem. Maar schrok me dood.
Mn kat daar in tegen reageerde heel droog hahah
Zo af en toe zorg ik voor de katten van mijn buren. En die katten gedragen zich vervolgens helemaal niet zoals dat de buren dat doorgeven/voorspellen. Dus buurvrouw zegt bijvoorbeeld een van de twee eet geen natvoer of een van de katten is een beetje schuw. Nou niet bij mij. Diegene die niet van snoepjes houdt eet ze uit mijn hand, diegene die geen natvoer eet kan niet wachten tot ik het in een bakje doe en diegene die heel schuw zou zijn doet niets anders dan kopjes geven en op schoot liggen als ik ga zitten. Het is echt heel lief maar ook heel grappig.
Ik had dit ook laatst per ongeluk omdat hij onder een dekentje verstopt lag hij zei alleen “prr” en sliep gelijk door haha
Haha katten zijn zo raar soms
Eerste symptomen zou je binnen een paar uur moeten zien. Dus als je niks merkt zou ik me het geld uitsparen en vraag ik me af of je al niet te laat zou zijn.
Even stomme vraag mss, maar welke tactiek heb jij dan voor het verplaatsen door de lucht haha? Hoe pak je de kat dan? Mijne vindt optillen ook niks, en da’s prima, maar soms moet het wel even. Als ik een handigere manier kan vinden dan zou dat fijn zijn
Ik vang Dolly dan altijd in een dekentje. Ze háát optillen echt. Maar het hoeft ook alleen als we naar de dierenarts gaan en ze in de reismand moet
Toen wij een hele oude poes opvingen nadat haar bazinnetje was overleden en de kinderen haar wilden afmaken, hebben we vlak voor het eten met haar “getraind”. Ze was lang een verwilderde kat geweest pas rond 10 jaar uit een pakhuis gehaald en opgevangen door het plaatselijke asiel. Ze was schuw en wilde niet opgepakt worden. En sowieso heel getraumatiseerd, want ze had 3 maanden in een leeg huis gezeten en was van eten voorzien door de buurvrouw.
Als we eten klaar maakten 's ochtends en 's avonds kwam ze al snel naar de keuken en gaf ons kopjes aan de benen (na 2 weken toen ze enigszins tot rust kwam). En dan voor we het bakje neerzetten deden we steeds kleine stapjes. Eerst aaien, dan aaien en de rug aanraken, dan met 2 handen aaien en rug aanraken, dan met twee handen om haar middel. Iets later oppakken, zonder dat haar voetjes van de grond gaan, dan steeds een beetje hoger, dan een beetje verplaatsen, dan naar de volgende kamer. Dit duurde ongeveer 3 maanden. Je gaat pas een stapje verder als de poes niet meer zich rot schrikt en tegenwerkt. Voor ons was dit echt belangrijk, want dat is de enige manier om haar in een carrier te krijgen.
Bij de dierenarts werd ze in een handdoek gerold, maar ze was onbehandelbaar. Dus hebben we haar 1 keer onder narcose laten onderzoeken en meteen haar gebit behandeld.
Onze kat is altijd zoo kritisch op haar nieuwe spullen maar nu heb ik een mandje gekocht voor aan de verwarming en het is meteen helemaal haar plekje fijn dat het eens gewaardeerd wordt
Dolly zat vannacht naast mn hoofd en toen ik d’r wilde aaien gaf ik haar per ongeluk een elleboogstoot tegen haar hoofd en daarna kwam ze gelukkig weer tegen me aan liggen dus ik wilde haar aaien en toen stak ik m’n duim in haar oog
Ben meteen helemaal bang dat ze nu iets mankeert maar ze at nog gewoon en als ik lees dat hier weleens mensen op hun kat zijn gaan zitten voel ik me want minder ontaard haha
Verveelt ze zich misschien? Katten zijn nachtdieren dus ik zorg er altijd voor dat Tum voldoende speeltjes heeft ‘s nachts. Hebben sinds kort zo’n baan met een balletje erin waar ze zich uren mee kan vermaken. Maar ik verstop ook speeltjes die ze dan vindt om mee te spelen.
MY GOD ik was op kantoor vandaag en sinds ik thuisben is Doll NON STOP aan het mauwen. We hebben al geknuffeld, ze heeft al snoepjes gehad. Stop alsjeblieft denk dat ze pas stopt als ze natvoer krijgt maar dat duurt sowieso nog tot 10 uur (ze heeft gewoon brokjes hoor)
Mijn vader ging laatst ook per ongeluk half op de kitten zitten (hij zat bijna maar voelde haar toen zitten) en riep paniekerig “OH NEE DE KAT IS DOOD”. Ik had ondertussen mijn moeder aan de telefoon dus ik hoorde dat en schrok me dood, maar mijn moeder zij echt totaal niet onder de indruk “oh papa zat bijna op N maar er is niks aan de hand, N is ongedeerd en had het zelfs niet door”.
Verhaal kitten ouders:
Samenvatting
Ik heb het idee dat ik nogal spam over dit verhaal dus vandaar de spoiler. De schimmelinfectie is zo goed als weg (in overleg met de dierenarts wel een extra kuur genomen omdat het vrij hardnekkig is) en haar vacht is zo opgeknapt! Verder was ze veel te jong weg bij haar moeder (we vermoeden dat ze ergens in een veld bij mijn ouders is gedumpt, wellicht samen met andere kittens, maar alleen zij is dus bij mijn oudere terechtgekomen) en heeft ze de hond nu als rolmodel aangenomen. Ze doet alles wat de hond doet na, luistert ook even goed als een hond en speelt zelfs zoals de hond (heel hard langs de heg rennen om bijvoorbeeld de mussen te laten schrikken). De hond is zelf ook jong (nog geen twee jaar), dus zij is heel blij met een speelmaatje.
Ik moet vanavond een paper indienen voor studie maar loop volledig vast. Gelukkig heb ik mijn supportkat aan mijn voeten
Zo ongelooflijk lief