Kattentopic #3

Als je kittens zoveel op elkaar lijken dat je hun chip moet aflezen om te weten wie wie is :smiling_face_with_tear::crazy_face:

17 likes

Heeeel herkenbaar, die van mij komt soms echt terug met camouflage strepen over z’n hele kop, vreselijk gore voeten en lekker nat aan alle kanten. En dan met dit weer meteen op schoot willen om op te warmen :smiling_face_with_tear:

Mijn baby :smiling_face_with_three_hearts:

57 likes

Nogmaals transportmand vraag! Ik weet niet zo goed hoeveel ruimte de kat echt nodig heeft, liefst koop ik altijd van alles het grootste onder het mom van groter is beter maar dat is ook niet per se zo natuurlijk. Hoeveel bewegingsruimte heeft jullie kat in de reismand? Kan ‘ie bv. zonder problemen helemaal recht opstaan? Of is dat weer iets in mijn hoofd en is dat niet per se nodig?

Dolly heeft die reistas van de ikea en die is wel redelijk groot (en van flexibel materiaal). Ik weet niet of ze er in kan staan maar ze haat het sowieso. Ze past er zeker met een plaid in (nodig want purrito om te vangen :upside_down_face:)

1 like

Die van mij heeft een unit van een reismand met veel zicht naar buiten

Van trixie. Officieel voor een kleine hond, maar gezien mijn kat helemaal over de zeik is in normale reismandjes heb ik een joekel gekocht waar hij in kan staan en een rondje kan lopen.

8 likes

@mikselke @Quinoa Ja ik twijfel (haha gaan we weeeer) dus best want Zoë gaat vliegen en die airlines hebben officieel bepaalde maten. Ik heb nu een tas die er bij een airline niet binnen valt, bij een andere wel, en daarin kan ze prima liggen en staan. Er is nog een tas onderweg die iets kleiner is en wel binnen alle airline maten valt, maar ik vermoed dat ze daarin niet zo goed kan staan als die andere die officieel net wat te groot is. Maar ik wil uiteindelijk ook niet op het vliegveld staan en dat ze de kat straks ineens weigeren
 you never know

Omfg zo spannend vliegen met d’r :scream:. Ga je emigreren?

Ik zie op tiktok altijd dat mensen een tuigje meehebben of een carrier die je van boven kan openritsen zodat ze dan toch hun koppie even naar buiten kunnen doen.

2 likes

Haha een van mijn katten komt ook uit een nestje van 6 zwarte katten. Die deden ze andere kleuren bandjes om. Al keek mijn kat als kitten vrij scheel/loensend waardoor hij ook goed herkenbaar was.

Geen idee of hij hier tussenligt alleen:

oohh ik ben in een konijnenholletje gevallen ahah heb deze foto's al zo lang niet meer gezien

Hier herken ik hem direct :sob:

Of om mijn moeder te quoten het is zeker die ene die zo intelligent uit zijn ogen kijkt:

Absoluut :heart_eyes: een katje had een plukje wit daardoor was zij beter herkenbaar maar de rest

21 likes

Ja! En uiteraard niet zonder poezel, maar spannend wordt dat zeker. Ik neig naar de iets grotere reistas zodat ze kan staan
 alhoewel ik net weer op een blog las van iemand die reisde met kat dat die kat dus niet kon staan in de reistasđŸ˜”â€đŸ’« Het is een beetje mn gevoel van echt genoeg ruimte tegen de regels van de vliegmaatschappijen volgen haha

Dubbel spannend. Maar kan ze in een tuigje? Dan zou ik toch kijken voor een softe reistas die je van boven open kan ritsen. En dan soms even op schoot nemen? Of moet ze in het ruim?!

2 likes

Nee ze gaat sowieso mee in de cabine onder de stoel voor me! Maar ook dan zijn er eisen aan het formaat, en bij Transavia zijn die 40x30x24 en dat lijkt me zo aan de kleine kant. Officieel mag ze er ook niet uit tijdens de vlucht

1 like

Deken of kat? :joy:

26 likes

Echt mijn droom om naast iemand te zitten die een kat op schoot heeft de hele vlucht lang

6 likes

Dit mag ook niet tijdens de vlucht, maar geeft op andere momenten wel iets meer ruimte voor je kat:

3 likes

Jij mag naast me zitten!

@TanteBetje die had ik dus eerst besteld idd! Alleen als de poes erin zat leek het zo klein
 dus toch teruggestuurd. Nu heb ik gewoon een normale kat hoor, niet super groot ofzo. Dus mss was ‘ie wel goed maar vond ik het zelf te klein lijken? Bonusfoto’s van die reistas + de grotere tas zodat je het verschil ziet

Samenvatting

1 like

Ja, dat begrijp ik. Maar hoe is het als je de delen uitklapt? Want met de opgegeven maten van de luchtvaartmaatschappij blijft het hoe dan ook klein. Is vervelend, maar toch de enige optie?

M’n kat is de hele dag alleen geweest en dat vindt ze nooit zo leuk, zin om thuis te komen en te knuffelen

2 likes

Dan is deze nog steeds wel aan de smalle kant vind ik. Maar ja ik moet zelf gewoon even een keuze maken hierin idd, je hebt gelijk, want die maten veranderen niet. Doe m’n naam weer eer aan :smiling_face_with_tear:

1 like

Het is maar een tijdelijk iets he! Als ik soms zie hoe klein opgerold katten ergens in een verdomhoekje liggen denk ik: komt vast goed voor een paar uurtjes in een wat kleinere reismand :grimacing:.

2 likes