Kattentopic #3

Kat is weer blij met zijn vaste decemberplekje

42 likes

Mijn blinde kat heeft heel erg de neiging me overal te volgen als ik in huis bezig ben, en ik vind dat zo knap. Ik snap dat ze zich op mijn geluid oriënteert, maar dan nog. Ze is +/- 16 jaar oud, en pas sinds een halfjaar blind. Net was ik in mijn slaapkamer bezig (andere kant van het appartement) en dan hoor ik zachtjes haar nageltjes op het parket door de gang wandelen naar mij toe. Vind het ook zo bijzonder dat ze zo sociaal is. Ze denken dat ze toch vooral gezworven heeft in het verleden en ze was heel erg timide toen ze werd gevonden, maar momenteel zit ze het liefst heel de tijd bij mij (of mijn vriend wanneer ik er niet ben). Ze laat zich ook door iedereen aanhalen en is ook niet bang voor mensen die ze niet kent. Ze heeft zo’n transformatie doorgemaakt

33 likes

We hebben twee weken geleden een kitten geadopteerd (5 maanden), en wat een schatje is het! Ik vind het zo leuk om zijn karakter te ontdekken, want elke kat is anders. Hij is totaal nergens bang voor en voelde zich meteen thuis (de eerste nacht op de borst van mijn vriend geslapen :smiling_face_with_three_hearts: ). Hij gaat al meteen spinnen als je een beetje bij hem in de buurt bent en kan soms zo grappig kijken haha. Bij het asiel dacht hij ergens op te kunnen springen, maar haalde het niet en viel op het hoofd van mijn vriend, dit soort dingen gebeuren nu dagelijk thuis, hij is erg onhandig (maar ja het is een kitten nog).

Hij heeft last van zijn darmen en als hij iets anders eet dan zijn brokjes krijgt hij diaree, we kunnen hem dus niks lekker geven helaas

Ik had wel een vraag, hebben jullie een verzekering voor de dierenarts en onvoorziene kosten, of sparen jullie zelf elke maand wat?

4 likes

Ik spaar zelf, lang niet alles valt in zo’n verzekering en dan heb je alsnog zelf een potje nodig. Zou het ook alleen doen als je zelf geen buffer hebt of niet in staat bent om dat zelf bij elkaar te sparen.

2 likes

Oké, thanks, dat is inderdaad wat ik al van plan was, om zelf het spaargeld beschikbaar te hebben. Vanacht heb ik deze topic gelezen (onbedoeld ook allemaal likes gegeven haha) en schrok ik van de bedragen dus dacht ik, misschien dan toch een verzekering, maar ze vergoeden inderdaad niet alles of alleen een deel.

Even kijken of een foto toevoegen lukt.

Ik heb een spaarrekening voor mijn kat. Elke maand stort ik daar een vast bedrag op (35 euro). Dat is eigenlijk tot nu toe altijd genoeg geweest voor onvoorziene dierenarts kosten en standaard kosten (vaccinaties).

2 likes

Vooral foto’s dat hij er rustig bij ligt, want als hij speelt is het niet te doen :sweat_smile:

64 likes

Ohhh wat een dótje! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Die pootjes :pleading_face: :pleading_face: :pleading_face:

4 likes

@Echo Hoe gaat het met jouw katten en fosterkatjes?

1 like

Het moment waarvan ik had gehoopt dat hij niet zou komen is er nu dan toch😭

39 likes

Wat leuk dat ze even terug waren :smiling_face_with_three_hearts:
De familie waar de kat nu woont, weten zij wel van z’n afwijking af?

1 like

Hahaha eerst een foto gemaakt? :joy: mijn kat van 1,5 vindt ook opeens de gordijnen interessant, maar gelukkig de onderkant!

2 likes

Hahah oh noo!
Ik vis helaas de mijne van ruim anderhalf nog steeds af en toen uit de gordijnen :sob:

2 likes

Weet iemand nog een leuk interactief speeltje voor een kat die gek is op dingen als veters en touwtjes? Liefst een specifiek product of merk, want er is zoveel en niet alles lijkt me even goed. Ik zag bv al op bol een soort rondrijdend dingetje dat met een veertje zwiept, dat zag er wel leuk uit.

1 like

Hahaha het lijkt net alsof hij ze zelf ophangt.

3 likes

Misschien had ‘ie ze net gewassen😬 @Pepernoot

2 likes

Blijkbaar is de krabmat heel comfortabel op een dinsdagochtend

21 likes

Hahaha ja is toch weer een eerste mijlpaal :stuck_out_tongue:

1 like

Morgen ga ik mijn nieuwe asielkater ophalen, zooo benieuwd. :smiling_face_with_three_hearts: Hij is 12 en altijd straatkat geweest, heel schrijnend verhaal kreeg ik te horen van het opvanggezin waar hij nu zit. Ik vond het wel eventjes een dubbel gevoel om bepaalde spullen van mijn vorige poes terug in huis te zetten want haar mis ik ook nog steeds, maar ik kijk er wel echt heel hard naar uit om weer wat gezelschap in huis te hebben. Hij is wel erg bang dus ik vermoed dat hij de eerste tijd vooral verstopplaatsjes gaat zoeken, wordt een hele klus om zijn vertrouwen te winnen. Bij het opvanggezin stonden ze wel versteld dat hij niet wegkroop toen ik bij hem kwam zitten, en hij durfde uit mijn hand te eten, dat is al een kleine stap. Maar als iemand nog tips heeft hoe om te gaan met angstige katten (buiten veeel geduld en veel rust in huis), ik hoor het graag!

58 likes