Dit zoek ik ook! Onze kat is echt geobsedeerd door bungelende dingen. Daarom dacht ik eraan deze te kopen: AFP Interactive Flutterbug | bol.com. Heb nog geen review maar zag goede dingen erover op insta
Het urenlang op de grond zitten is hier inderdaad ook het plan, wat lekkers om te eten voor hem erbij om te kijken of hij uiteindelijk toenadering zoekt. Met kittens lijkt het me inderdaad nog iets anders maar wat fijn dat ze nu zo sociaal zijn!
Ik heb een voorzichtig optimistische update over mijn hele zieke kat! Bij haar eerste grote controle zagen de foto’s en haar bloedwaarden er eigenlijk beter uit dan verwacht. Aan het einde van deze week mogen we de antibioticakuur van 4 weken stoppen heel spannend, hoop zo zo zo dat het niet terugkomt
Ze is inmiddels weer knuffelig en speels en heeft de hele bank ingepikt, moet telkens lachen om haar houdingen:
@bostons Zo ontzettend lief dat jullie elkaar nu gaan vergezellen heb er helemaal vertrouwen in dat je dat hartstikke goed aan gaat pakken, hij kan zich geen beter huisje wensen
Ooooh wat fijn wat fijn, hang in there lieve poes!!!
Dat tongetjee!
Mijn kat komt thuis en ruikt naar thijm haha.
Ja zo hebben we er al tientallen maar ik wil iets automatisch zodat hij ook wat entertainment heeft als baasjes bezig zijn of niet thuis zijn!
@backto505 ooh die ziet er ook leuk uit! Dit is waar ik het over had
Oh die lijkt een stuk steviger en heeft ook wat betere reviews, goeie tip!
Ooooh wat een schatje. Zo leuk dat je voor een ouder katje kiest!
Tips::
Samenvatting
TIPS BANGE KATJES
- katje loslaten in eigen ruimte (bench/aparte kamer)
- 1 a 2 dagen met rust laten
- katje laten wennen aan jou: voorlezen uit boek, tegen praten, in de ruimte zijn en iets anders doen
- routine, op vaste momenten in kamer gaan
- knipperen met ogen, kat niet strak aankijken, eerder langs katje kijken
- geeuwen (stelt katjes gerust)
- op paar meter afstand blijven, niet recht voor kat gaan zitten
- link jouw aanwezigheid met positieve associatie. Laat een snoepje achter als je weggaat
- maak (nat) eten klaar op paar meter afstand zodat katje dit kan zien. Nat eten mengen met lauwwarm water ruikt heel lekker voor katten
- verspreid snacks over de kamer en later buiten de kamer, ze wordt nieuwsgierigheid beloond
- nooit katje forceren, eigen tempo laten bepalen
- op de grond gaan zitten zodat je klein bent
- niet met hand van bovenaf komen
- proberen eten aan te bieden via een lepel (verlengde van je hand)
- probeer zeker te spelen: softballetjes doen het vaak goed want maken geen eng geluid, een touwtje met veertje
- aanraken met een stokje ipv meteen je eigen hand
- als je een eigen kat hebt, bangere katjes hebben vaak veel steun aan een soortgenootje en zoeken soms contact
- soms is negeren de beste optie, als ze op een nieuwe plek zitten, doen alsof je ze niet ziet en gewoon voorbij lopen, niet enthousiast naar hen lopen omdat je trots bent op de vooruitgang
- eten steeds verder en verder weg zetten, dan worden ze geforceerd uit hun verstopplek te komen
- beter meermaals per dag bij kat langs te gaan dan aan 1 lang stuk (als dit mogelijk is)
- klik training (nooit geprobeerd maar wel goeie verhalen gehoord). Klik met een balpen en geef een snack. Na een tijd gaat het klokgeluid een positieve associatie geven
- als je iets “engs” moet doen zoals stofzuigen, draai je met je rug naar de kat
- veel geduld en tijd
Hoe gaat het met je kat nu een poosje later? Mijn niet-zieke kat van 10 wordt dinsdag aan haar gebit geopereerd en ik heb er zoveel stress van
Goed! Ging echt prima. Ze werd gewoon goed wakker, dag zelf nog beetje slaperig. Maar alles ging echt top komt bij jouw poes vast ook goed!
Wel hij is nu 2 dagen thuis, Amedee (oftewel Dee)
Durft geen millimeter te verroeren als ik in de buurt ben, maar loopt ook niet weg als ik bij 'm ga zitten. Dankjewel nog voor alle tips @Amandelbloesem !
Hij eet/drinkt wel al heel goed en heeft de kattenbak ook al flink gebruikt. En ondanks zijn angstigheid durft hij toch al de andere verdiepingen van het huis te verkennen (als ik niet te dichtbij ben tenminste haha). Dus kleine stapjes wat het vertrouwen winnen betreft, maar ik ben zo blij met hem!
Ahw die tong. Steekt ie die altijd uit? Haha
Haha, ja! Volgens de DA geen medische reden oid voor, ik vind het wel grappig.
Wat een lieverd! En goed teken dat hij al goed eet en drinkt en de kattenbak gebruikt, dan komt de rest vanzelf wel
Wij hebben sinds een paar dagen een klein gekkie erbij! Hij moest weg bij zijn vorige huis omdat hij de hond aanviel en zijn energie daar niet kwijt kon. Ik verbaas me erover hoe snel hij zich hier thuis voelt, ik heb nog nooit zo’n aanhankelijke knuffelkont meegemaakt zeg, kruipt de hele tijd op schoot en in mijn nek etc. Het is een oosterse korthaar, vandaar de groooote oren
Aaaah wat een onwijze leukerd!
Ik hoop stiekem dat je hem Dobby genoemd hebt (ik heb niet eens wat met Harry Potter, maar hij doet me aan die huiself denken). Wat een leuke kat!
Omg it’s so cute
Het deel van niet herkennen niet, maar dat bang/schrikken herken ik wel.
Ik ben nogal lomp/luidruchtig dus ik heb best vaak dat ik ineens een gekke beweging maak of dat er lawaai komt door mij. Dan schrikt hij ook onwijs van mij, dikke staart, weglopen etc.
Bij de bewegingen daarna is hij ook nog schrikachtig, maar daarna is het weer helemaal oké.
Soms maak ik er ook een spelletje van, dan ga we een soort van verstoppertje spelen.
Ah ik snap je. Wellicht inderdaad even een error bij der, maar als ze nu weer bij je ligt is het zeker weer goed haha.