Een van mijn katten (een Sibeer) is zo’n ongelooflijke affectievolle knuffelkont. Komt eigenlijk altijd op schoot zitten en als je dan niet uitkijkt wordt je hele bestaan gewassen hahaha. De andere kat wordt ook regelmatig door haar gewassen en is nu eindelijk op het punt dat ze dit allemaal accepteert. Zo blij om te zien hoe ze van angst en 0 acceptatie nu lekker aan het spelen is met haar en zich laat wassen en daar ook van geniet. Was in het begin heel bang dat de komst van de Sibeer haar te veel stress zou bezorgen, maar niets is minder waar
It’s so fluffy!!
Als ik thuis ben in 't Weekend blijft dolly net zo lamg om me heen dralen en mauwen tot ik op de bank ga zitten en zij bij me op schoot kan klimmen. Vandaag vond ze 't te lang duren denk ik want ik was nagels aan t lakken en ze klom in mn badjas om daar uiteindelijk te gaan liggen slapen.
Voor het eerst een nachtje weggeweest en Tum alleen thuisgelaten. Wel iemand geregeld die eten kwam geven en spelen. Ze heeft het supergoed gedaan en wil nu zelfs knuffelen op de bank Denk dat we vaker een weekendje weg moeten gaan, haha.
Pfff heftige ochtend gehad. Ik hoorde opeens iets vallen tegen de kast. Mijn kat was blijkbaar gevallen over iets en tegen de kast gebonkt. Hij lag plots op de grond en geraakte niet meer recht. Ik probeerde hem te laten rechtstaan maar hij bleef maar door zijn achterpootjes zakken.
Ik zette hem in de zetel, hij stond recht en begon zijn behoefte in de zetel te doen . Daarna heb ik hem terug op de grond gezet, hij kon terug stappen en sprong zelfs op de salontafel. Nu ligt hij te slapen in de zetel.
Arme schat is 16 jaar oud. Ik dacht echt even dat het gedaan was. Ben thuis gebleven zodat ik hem in het oog kan houden. Heb hem ook een warm kersenpitkussen gegeven
Update: uren later ondertussen en hij is terug zichzelf. Aan het genieten van de zon
Wij werden vanochtend wakker van een gevecht in huis de buur kat was naar binnen gekomen en ze stonden op de eerste verdieping naar elkaar te grommen. Echt arelaxed
Ach dat koppie 🥹
Hahaha die mand heb ik vorig jaar gehad in een kerstpakket
Ach wat schrikken. Superfijn dat het weer goed gaat
Sorry dubbelpost.
Sinds het donker en koud is liggen m’n katten hele dagen bovenop op me ook al past het nauwelijks en het is zo gezellig
Hebben jullie misschien nog tips om een misselijke kitten een pilletje (tegen misselijkheid) toe te dienen? Ze heeft gisteren en eergisteren de medicatie bij de dierenarts ingespoten gekregen maar vandaag zou ze echt het pilletje moeten krijgen. Ze eet helemaal niet dus vermengen tussen eten is geen optie. Volgens de dierenarts moesten we “gewoon” haar bekje opendoen en het pilletje helemaal vanachter in haar mond duwen. We proberen dat wel maar zelfs dan slaagt ze er nog in om het pilletje terug uit haar mond te krijgen.
Misschien oplossen in een beetje water en dan met een spuitje?
Hmm ja dat probeerden we gisteren maar toen bleef er nog veel van het geplette pilletje in het spuitje achter. Maar het is wel beter dan niets dus misschien toch nog eens het proberen waard. Bedankt in ieder geval voor je antwoord!
Mijn kat is ook heel goed in het weer uitspugen, maar bij hem helpt het altijd om zijn bekje dicht te houden en over zijn keel te aaien tot hij slikt
@Totoro en @kika dankje voor de tips, bekje toe houden en over het keeltje wrijven hebben we ook al geprobeerd, het lijkt dan echt dat ze slikt maar een minuut later valt het pilletje dan toch weer uit haar bek.
Ik ga misschien morgen inderdaad een pillenschieter kopen.
Het lukte de dierenarts niet om mijn moeilijke kat een pil te geven, zo lastig kan het zijn
Voor mij werkt het om de kat in een dekbed te wikkelen, anders kan ze haar kop op zo’n manier schudden dat de pil uit haar bek vliegt
Katten maken er echt een sport van om zo vreemd mogelijk te gaan liggen, he?