Kattentopic #3

Herkenbaar hoor, en het klinkt misschien raar en ik hoop echt vanuit de grond van m’n hart dat het NOOIT gebeurd maar als ik zie hoe blij mijn kat is met het naar buiten gaan kan ik alleen maar denken: ik zou je ondanks alle risico’s niet eens meer binnen willen houden. Eerste 4 jaar kon hij niet naar buiten maar had daar ook weinig behoefte aan. Hij woont nu parttime bij de halve straat (miauwt zichzelf naar binnen🥲), laat zich door iedereen aaien en scharrelt uuuuren door de wijk. Denk dat hij straks echt niet blij gaat zijn als hij met oud en nieuw niet naar buiten mag.

Je wordt er ook echt makkelijker mee hoor, ik schrok eerst al toen hij de steeg in schoot, liet ik hem niet voor eruit omdat daar de straat is maar daar is niks meer van over :joy:

1 like

Ik zit soms voor de leuk kittens te kijken op mp en omg hier word je toch gwn blij van

12 likes

Mijn kat heeft zoiets raars? Ze zit naast de oven in de keuken, niet per se een plek waar ze graag of vaker zit. En ze zit de hele tijd te snuffelen aan een hoekje bij de plint en te graven? Er zit daar niks. Ik heb haar al geprobeerd af te leiden maar als ik haar naar de andere kant van de kamer til en haar daar aai loopt ze gewoon direct weer terug naar dat hoekje???

Doen ze hier vaak als er een spin is verdwenen op die plek of als er toch iets te ruiken is. Dan helpt even met een doekje schoonmaken altijd.

2 likes

Doet onze kat ook. Vaak loopt er dan idd een vliegje, spinnetje of ander klein beestje. Laatst was ze aan het spelen met een mini rupsje. Steeds stukje laten lopen en dan met dat pootje erop tikken. Weer laten gaan, weer vangen. En uiteindelijk at ze hem dan toch op, sadist :smiling_face_with_tear:

8 likes

Onze lieve kater ging de laatste tijd niet meer bij ons zitten, wat ik erg jammer vond :smiling_face_with_tear: De reden dat hij minder bij ons ging zitten is denk ik omdat hij elke keer een verkeerde plek uit kiest (op mij borsten bijv) waardoor ik hem probeerde te verplaatsen, en dan ging hij maar weg.
Nu ben ik met mijn laptop op schoot wat aan het typen en bedenkt hij om op mijn linkerarm te gaan liggen/zitten :sweat_smile: nu durf ik niet te bewegen.
Ik kon gelukkig wel dit bericht typen met mijn rechterhand :pray:

7 likes

Beetje een domme vraag misschien maar ik wil graag een kattenluik met chip, zodat je eea kan instellen en volgen. Werkt dit op de chip die IN je kat zit (in zijn nekje) of moet je dan een halsband kopen met een chip eraan?

1 like

Werkt op de chip in de nek. Ik vond het helaas niet zo fijn werken. Het duurde vaak lang voordat de chip gelezen werd. Las dat ook veel online, als de chip iets verder naar achter in de nek zit bijvoorbeeld, kan het zijn dat het niet of moeilijk gelezen wordt.

Al zullen er ook wel verschillen zitten qua luikjes hoor.

1 like

Majesteit zit

49 likes

Ik zit te ontbijten en dolly probeert ook mee te eten.

35 likes

Wat een leuk huis ook!

2 likes

Ik heb dus 2 katten en een is echt een knuffelkont die zn aandacht echt komt opeisen en die moet ik 100x per dag knuffelen. ( hij duwt ook echt mn mobiel uit mn handen enzo)
En de andere vind het wel fijn om geaait te worden en komt af en toe langs om even geaaid te worden maar niet te lang of te vaak. Zij is ook t liefste gewoon buiten ofzo. Maar sinds deze week komt ze zoveel bij me en gaat kruipt ze ook zo dicht tegen me aan steeds. Ik vind het zo lieef :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Even bijkomen na de drukke kerstdagen!

23 likes

Ze negeert mij twee dagen en op het moment dat ik weg moet komt ze bij me zitten :smiling_face_with_tear:

25 likes

De kat van mijn moeder was niet weg te slaan onder de boom!

35 likes

Geef m eens ongelijk, de cadeaus moeten bewaakt worden

2 likes

Leuk hoor zo’n kat die zowel je stoov als je kruik inpikt :joy:

51 likes

Dolly probeerde ook mee te eten.

34 likes

Heb net bij mijn kat een plekje ontdekt onder z’n oksel. Het lijkt op een schaafwondje/eczeem/ringworm, maar heb nog geen goede foto kunnen maken en gaan na oud &nieuw naar de dierenarts als het niet weg is.

Nu was ik benieuwd of een van jullie katten wel eens ringworm heeft gehad? Op internet lees ik dingen over je hele huis met verdunde bleek ontsmetten en weet ik veel wat nog meer. :grimacing::grimacing:

Zijn jullie katten ook al in de stress door alle knallen van vuurwerk? Bij ons in de buurt is het echt al heftig af en toe en ik merk dat Jip er gestresst van raakt (schichtiger, eet slechter). Rotvuurwerk!