Kattentopic #3

Ja ik denk eigenaar :smile:

4 likes

Aaah ja ! Ik vond de rest van de post te lief dus ik dacht dit moet een typ fout zijn.

1 like

Hahaha kut ja eigenaar :joy: het zijn echt hele lieve mensen. Ik ga het ook aanpassen. We hebben allemaal katten die niet goed zindelijk zijn, bang voor mensen, niet in een huis willen etc. En het mooiste van de bangeriken is dat het uiteindelijk allemaal katten worden die geknuffeld willen worden. Sommige doen er een jaar over, maar de ruimte hebben ze! Vind het echt grappig om te zien dat ze echt hun eigen mensen kiezen die waardoor ze wel aangehaald willen worden en je ze echt ziet opbloeien en hun karakter tonen. En soms zit er eentje bij die toch met veel tijd en ruimte beter in huis kan wonen. Die gaan dan altijd naar pensioenklanten (van de paarden) toe. Buiten dat mijn paard er fijn woont ben ik ook echt enthousiast over hoe er met de andere omgegaan wordt. Maar dat is niet te missen volgens mij :sweat_smile:

10 likes

Lijkt op eosinofiel granuloom/plaque. Komt vaak voor bij allergieën. Is vaak ook aan de bovenlippen bij katten maar kan ook op buik,oksel etc voorkomen. Op nr 1 oorzaak staat vlooien, dus even goed kijken of hij vlooien heeft. Vaak wordt cortisone opgestart bij dit soort letsels. Doet geen pijn (tenzij ze de wonde open likken) maar jeukt vooral.

1 like

Ik wil de nagels van mijn kat zelf gaan knippen, liet het normaal bij de dierenarts doen maar dat geeft sinds een week waarin hij daar vaak heen moest veel stress en ze zijn nu al weer te lang. Iemand nog een aanrader voor een schaar? Ik hoop dat hij niet te boos op me wordt :smiling_face_with_tear:

1 like

Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/8GqE
Ik heb er zo een, gewoon zo’n standaard schaartje is dat.

2 likes

Ja, had al even zijn huid gecheckt maar zag niks voor zover ik kon zien… al las ik ook dat vlooien vaak in de omgeving zitten en je ‘geluk’ moet hebben als je er een op je kat vindt.

Krijg al jeuk bij de gedachte haha wat een ellende. Kan ik hem nu een ontvlooi middel geven of is dat niet handig met dat plekje?

1 like

@Bird ik heb er ook precies zo een en ik zet dr altijd op m’n schoot met dr billen naar me toe, en dan kan ik een voor een dr nageltjes af. Gaat prima want daarna krijgt ze een snack. Dr achterpootjes zijn iets moeilijker maar dan buig ik m’n arm om dr heen en dan kan ik er wel bij. Ze vindt het niet léúk maar ze tolereert het (snacks helpen).

2 likes

@Spaarlamp klinkt goed! Moet ik om de verzendkosten te vermijden eindelijk maar zo’n donutmand kopen. Echt nodig

Ik heb ook zon schaartje zoals Spaarlamp post. Ik knip de nageltjes van Dolly als ze op mn schoot ligt te slapen. Bij Dave lukt t meestal wel als hij gewoon ligt te chillen. Echt op schoot zetten en dan knippen is mij nog nooit gelukt.

1 like

Jaaa doen, vooral in de winter slaapt mijne er elke nacht in, zo schattig

1 like

Heb het gedaan! Kan niet wachten om hem hierin te zien liggen.

En jullie katten klinken allemaal een stuk liever dan de mijne, denk dat we er wel wat oorlogswonden aan gaan overhouden (wil het denk samen doen). Maar alles voor het beestje :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nou mijn ene kat is ook niet te knippen hoor. In 4 jaar tijd heb ik pas 1 keer haar nagels zonder problemen kunnen knippen, maar ik wikkel haar altijd in een deken en doe de deken ook een stuk onder haar kin zodat ze me niet kan bijten.

2 likes

Da’s waar, mijne is echt te lief eigenlijk, ze sputtert tegen door dr pootje naar binnen te vouwen en beteuterd te kijken en dat is alles 🥹 I don’t deserve her :grin:

9 likes

Lief :heart: je verdient precies haar!

1 like

Deze schat heb ik in opvang gekregen. Arm beestje was buiten gezet :cry:

Eerste twee dagen was ze super bang en constant aan het trillen. Nu gaat het al stukken beter :hearts:

Eerste dag:

Samenvatting

3 dagen later:

72 likes

Wat mijn kat uitbeeld wordt mijn doel voor 2023

49 likes

Dit is ook mijn tactiek @Bird , kat in een handdoek rollen en dan telkens 1 pootje eruit wurmen en knippen. En snoepje na elk pootje, anders is hij echt drie dagen boos op me. Heb overigens ook dat schaartje, een keer gratis mee kunnen bestellen met mijn bonuspunten, maar daarvoor deed ik het met zo’n gewone nagelknipper, werkte op zich ook prima.

2 likes

Ik wil opstaan maar hij ligt zooo lief en zen

30 likes

Wat vind je er goor aan? Ik doe de fontein zelf gewoon met de rest van de vaat, vind het anders echt zonde en zo vies is de fontein niet.

1 like