Kattentopic #3

Wat een mopje, mijn hart breekt gewoon :sob:. Goed dat ie nu bij jou is en hopelijk straks weer een fijn permanent thuis gaat vinden

1 like

Dan vind je mij waarschijnlijk heel vies, maar de bordjes waar de katten natvoer van eten, gaan gewoon met de rest van de vaat in de vaatwasser. Komt er helemaal schoon uit, ideaal scheelt weer afwassen.

12 likes

Ik geef ze soms natvoer van bordjes waar ik ook gewoon van eet :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ja ik ook hoor, sorry maar wat is er überhaupt vies aan kattenvoer? Ik eet niet eens vlees maar het is gewoon een blikje… voer… als het zo vies was zou ik het haar toch ook niet geven joh

1 like

Oh bij mij ook hoor. Het is niet alsof hij nooit mijn borden/kommen uitlikt, kan ik wel een heel nieuw servies kopen :joy:. De vaatwasser doet zijn werk wel

Ik ging net om ā€˜te wennen’ over zijn nageltje aaien en had al bijna een klauw in mijn hand. Het schaartje is nog niet eens binnen :joy:

5 likes

Het is alleen jammer dat dit een vampier is en graag zijn tanden in kabels zet. Betaal me nu scheel aan bescherming.

40 likes

Mijn kat heeft een goed voornemen: in 2023 gaat ze elke dag (…) tandenpoetsen (…) :toothbrush:

Dit weet ze zelf nog niet. Wish me luck :joy:

16 likes

Ahh arme schat. Stinkt ze?

Nee helemaal niet! Niks mis met d’r gebit, maar uit voorzorg! :sweat_smile:
Schijnt eigenlijk ook belangrijk te zijn net als bij mensen…

Hoe ga je het haar aanleren?

Ik wil er ook mee beginnen, maar denk niet dat ze er enthousiast op gaan reageren :joy:

Ehhh ja dat weet ik ook nog niet :smile: ga proberen d’r in de houdgreep op m’n schoot te nemen en met zo’n vingerborstel bij d’r tanden, maar wordt vervolgd :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

1 like

Als het toch te lastig blijkt kun je misschien nog kijken naar Orozyme Bucco-Fresh. Het is een poeder dat je over voeding strooit. Volgens mijn dierenarts is dat een goed alternatief op tandenpoetsen

Ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan! Mijn kat vond dit borsteltje uiteindelijk het fijnst:

afbeelding

3 likes

Gebruik je dan alleen een borsteltje of doe je iets erop? Mijn katten vinden alles best. Frenky al helemaal als er een kattentandpasta op zit want hij vreet alles wat los en vast zit.

Mijn oor-loze draak :smiling_face_with_three_hearts:
Ze had het met de jaarwisseling zo moeilijk. Al dat geluid dat rechtstreeks het oor in gaat :cry:

29 likes

Morgenmiddag ga ik naar het asiel, we hebben een afspraak om twee katten te ontmoeten en hopelijk klikt het! We zijn al aardig ver met het kopen van een kattenuitzet. Ik mis alleen nog een kattenkrabpaal (we hebben een kattenkrabton besteld, komt eind deze week binnen, naar mijn mening extra speeltjes en een tweede kattenbak.

Dat vond ik trouwens vreemd in de dierenwinkel: er werd geopperd om maar 1 kattenbak te kopen en voor de zekerheid een los wasteiltje met kattengrit neer te zetten. Ik ga er toch nog 1 morgenochtend halen, dat teiltje doe ik ook wel extra. Dus om 2 kattenbakken te hebben + het wasteiltje.

Speeltjes: we hebben een hengeltje, muisje, belletje in balletje. Wat zijn andere succesnummers bij jullie? Lasers doen we sowieso niet.

Over de kattenkrabton: die is 110cm hoog. Katten vinden hoge plekken toch chill? Ik probeer mijn vriend over te halen om zo’n hang/krab/ligcombinatie van 2 meter uit te zoeken.

Oh ik kan niet wachten tot het morgenmiddag is :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Elastiekjes, dozen, dopjes van random dingen. Juist alles wat je niet voor ze koopt

14 likes

balletjes van de folie om paaseieren

11 likes

Deze zijn hier favoriet, knisperballetjes
en nog liever aan een touwtje zodat jij met ze speelt

5 likes

Je vingers terwijl je aan het typen bent

@Drosera veel plezier!

2 likes