Hier zijn proppen van papier en aluminium favoriet. En inderdaad ook hengeltjes met veren.
Van die invisibobles, de regenboogmuisjes van de action, iets met catnip in en een groter speeltje waar ze goed met de achterpootjes tegen kunnen trappen.
Voor de rest ook nog alles dat onder de bank en koelkast gekatapulteerd kan worden en je dan pas terug vindt met de grote schoonmaak
Katten zijn mega duurzaam vind ik. Ik verwerk alle post die ik niet hoef te bewaren inmiddels tot speelgoed en mijn laminaat slijt zodoende niet omdat ik alleen maar op propjes loop
En heel handig, ik liet net een bakje yoghurt vallen dus liep al te vloeken omdat ik schoon moest maken, maar ik heb mijn kattenstofzuiger aan het werk gezet. Is nog druk bezig
Dit klinkt echt zooo leuk haha
@mercurysummer ooh ook goeie tip, dankjewel!
@Soy.peor ja met dierentandpasta met kipsmaak(???) idd en zo’n siliconen tandenborsteltje dat je over je wijsvinger schuift
@Drosera oooh wat leuk!!! ja veel katten houden van hoog, dus als ze via opstapjes bovenop je hoogste kasten kunnen springen
maar lekker hoge krabpaal met mandjes/platformen is ook fijn. Zou idd zeker 2 kattenbakken doen met 2 katten hoor, groot gelijk. Misschien zelfs een 3e idd. De sleutel van speelgoed is denk ik vooral afwisselen! Als er te veel in de kamer ligt wordt dat onderdeel van het decor en is het niet meer aanlokkelijk. Tover je dan een nieuw (oud) balletje uit een kast is dat weer helemaal leuk! Van die kickerspeeltjes met kattenkruid zijn ook leuk zoals de banaan
, maar eerlijk; alles en niks kan kattenspeeltoed zijn, je wattenstaafjes, je elastiekjes, je lintjes om een cadeautje, oordopjes, potloden, snoeppapiertjes in een propje, alledaagse dingen die ineens geen troep meer zijn maar hun meest waardevolle schatten
Dozen, toiletrolletjes met een stukje papier, en een stok met iets met een veer eraan (die vind de kleine leuk), papieren winkeltassen (waarvan ik voor de zekerheid de hengsels losknip).
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord! Die banaan komt me bekend voor, die zag ik ook in de dierenwinkel.
@iedereen die gereageerd heeft: bedankt voor jullie input! Ik heb met een nieuwe blik naar mijn keuken gekeken, inspiratie genoeg!
Ik heb ook voor de zekerheid mijn Footlockerdoos (ja, die forumtrendschoenen haha) bewaard.
Bierdopjes, mijn kat komt ze keurig terug brengen:joy: Apporteren dus, net een hond
Je kent de gevaren van een laser?
Dit is echt het favo speeltje ooit van mijn katten, de enige waar ze niet op uitgekeken raken
Raar trouwens dat de dierenwinkel zegt maar 1 kattenbak, vgm doen de meeste mensen hun aantal katten + 1 als het gaat om kattenbakken. Ik heb 2 bakken voor 2 katten en dat gaat prima
Ik wou nog even laten weten hoe dit afgelopen was. Uiteindelijk bleek de misselijke kitten die geen medicatie wou nemen een oogje van haar speelgoedje (een soort muisje in regenboogkleuren) te hebben ingeslikt! Ze moest geopereerd worden om het oogje er uit te halen maar is intussen weer helemaal beter! Het is niet mijn eigen kitten maar het is wel een goeie waarschuwing om - als ik ooit terug een eigen kat heb - ze niet te laten spelen met speelgoedjes die kleine onderdelen bevatten die kunnen loskomen.
Vindt deze dingen altijd lastig om te lezen. Onze kat komt echt voor geen enkel ander speeltje in beweging. Propjes, kickers, banaan, hengels, ze vindt het allemaal ongeveer 20 seconden leuk, en dan gaat ze liggen. Omdat het een binnenkat is moet ze toch af en toe bewegen. Met die laserpointer krijgen we haar aan het rennen en springen, en ik heb nooit het idee dat ze daarna gefrustreerd is. Uiteraard letten we goed op dat we haar nooit in haar ogen schijnen, maar ik denk ook dat amper bewegen echt niet gezond is.
Als het voor jullie werkt is het toch goed? Zo lang je er inderdaad rekening mee houdt dat je niet in de ogen schijnt en ook reflectie vermijdt.
Wat ik trouwens doe is een snoepje op een plek (ongezien) leggen op het einde van het spelen. Dan richt ik de laser daarop en vindt hij ‘de prooi’ het snoepje dus.
Anders merk ik dat hij soms nog aan het zoeken is inderdaad.
Volgens mij ligt het ook echt aan het karakter van je kat. Wij hebben 2 broertjes, de een rent elke dag wel achter een knisperballetje aan en de ander gaat heel minimaal in beweging om even met een knuffel catnip te spelen. Hij rent alleen naar boven als eten uit de automaat komt. We hebben bij hem alles geprobeerd, hengel, diverse speeltjes en zelfs laserlampje (met snoepje als prooi daarna) maar niks helpt. Hij is goed opgewicht en verder helemaal gezond dus het zal dan wel. Ik zou me er niet al te druk om maken. En misschien na de laserpointer toch iets geven als beloning, met het idee dat de prooi gevangen is.
Ja dit doen wij inderdaad ook, snoepjes als beloning. Of die catnip banaan. Als je die geeft na het laserlampje dan is ze ineens helemaal blij ermee en sleept ze hem overal mee naar toe.
@Swelgje Hahaha, ja hier is ook de automatische voerbak het enige andere wat tot activiteit leidt. Die van ons is wel een beetje aan de zware kant. Ze krijgt ook een afgewogen hoeveelheid voer om op gewicht te blijven, dus daarom wil ik haar wel een beetje in beweging houden.
Jullie hebben ook gelijk, maar als ik dan al die waarschuwingen lees voel ik me toch een slechte catmom
Onze kat is dol op brokjes gooien. Ze komt je echt luid miauwend halen en staat dan bij de brokken bak te wachten. Ze wordt er helemaal wild van, krijgt een beetje een dikke staart tijdens het rennen. Na een tijdje heeft ze er genoeg van en ligt ze languit op de vloer in de hoop dat de brokjes naar haar toe komen. Sta dit soms meerdere keren per dag te doen. Dit is voor haar leuk want ze kan nog geen vlieg vangen.
Misschien vinden jullie katten dat ook leuk als ze alleen in beweging komen voor eten?
Omg met je vinger? I love it!!