Kutdolly heeft al 2x in m’n bed gebarfd deze week nu was ik snel genoeg om de huisstofmijthoes te redden zodat ik die niet wéér moest wassen. Waarom zijn katten zo
Mijn nieuwe kater is ook op de kotstoer. Ik stond aan het eind van de middag opeens met mijn sokken in de kots, terwijl ik mij snelde naar de voordeur om een pakketje aan te nemen. Toen snel onderweg de ene sok uitgedaan en met 1 blote voet en omhoogzittende broekspijp de deur geopend omdat die DHL-bezorgers vaak binnen 3 sec al weg zijn.
1 van mijn katten vond dit ook geweldig. Nog steeds wel, maar het is voor hem nu een stuk lastiger aangezien 'ie doof/slechthorend is. Hij gaat nu vooral op zijn zicht af, maar je merkt wel dat dat meer tijd kost nu.
Bij sommige asielkatten is dit trouwens ook een succes, vooral bij de wat jongere katten of die erg gericht zijn op eten en heel goed zijn in het openmaken van de brokkenbak. Ik heb er meerdere gehad die ineens in die bak zaten en zich vol zaten te vreten Qua eten merk je in het asiel ook wel heel goed welke katten zwerfkatten zijn geweest en welke zijn afgestaan om welke reden dan ook (of er maar tijdelijk zijn zoals in het pension
)
Mijn katten wonen weer bij mij
Was half december verhuisd en ivm de verhuizing, de feestdagen en het vuurwerk besloten dat het rustiger voor ze zou zijn als ze begin januari zouden verhuizen.
Ze hebben de badkamer, keuken, hal, kantoor en woonkamer besnuffeld. Emma zit nu onder de bank en Skadi ligt naast me op de vensterbank in kantoorruimte. Hoop dat Emma zich straks ook okay genoeg voelt om beetje rond te lopen, en vanavond mogen ze sowieso bij mij slapen (mogen ze anders niet).
Tot nu toe: 1 hoektand gepoetst, tegen de tweede tand wurmt ze zich los.
Ik lag gisteren in bed en hoorde mijn kat allemaal geluid maken. Had ze een speeltje meegenomen de slaapkamer in waar ze op los aan het gaan was
De buurtkat hier is echt zo’n dotje.
Dit keer wou ze mee in m’n boodschappentas en ging ze vissen in het riool
Wij doen dit ook met onze kat (voor wat extra lichaamsbeweging), en hij vindt het ook heel leuk! Vooral als je ze hoger gooit en hij ze uit de lucht moet vangen, bizarre salto’s maakt ‘ie dan soms!
Maar na een paar brokjes is hij er ook wel weer klaar mee en eet ‘ie ze niet meer op (en liggen er dus overal in huis brokjes )
Is ze thuisgekomen?
Dit doet die van mij ook. Dan miauwt ze echt op een bezitterige manier waaraan ik herken dat ze een “prooi” heeft maar de eerste paar keren dacht ik dat ze pijn had
Mijn kat ook! Het liefst de gang door, want dat is de langste afstand in huis dus dan kan ze vol gas rennen. En grappig dat jij schrijft dat je deze hobby ook bij asielkatten (met een zwerfachtergrond) ziet, @LastYoungRenegade, want dat is mijn kat en verder is ze grappig genoeg helemaal niet op eten gefocust.
Ze voelen zich al helemaal thuis! Ze schrikken soms nog wel een beetje van onverwachte geluiden en komen veel aandacht vragen, maar vind dat ze het super goed doen! Allebei gegeten, gespeeld en op de bak geweest.
Heb ze alleen nog niet zien drinken, dus heb nu overal maar bakjes water staan voor ze haha.
Gisteravond rond 6 ging ik naast de bank zitten met snoepjes en Emma was binnen 1 seconde vanonder de bank vandaan hahaha. Daarna hebben we even geknuffeld, liep ze telkens een stukje weg en kwam ze weer terug voor steun. Uiteindelijk is ze lekker op de vloer gaan liggen, inclusief spinnen en rollen.
En vandaag kwam ze zelfs op schoot zitten?! Doet ze anders nooit, maar nu gewoon 15 minuten!
Onze katten komen beide uit het asiel. De oudste waarbij we altijd met brokjes gooien komt uit een huis met 26 katten. Was zwaar ondervoed toen ze daar weg is gehaald en was in het begin super gefixeerd op eten. Gelukkig weet ze nu na 4 jaar hier dat er altijd eten klaar staat. Ze is alleen wel super jaloers, wilt altijd aandacht. Vandaar ook het brokken gooien of we moeten haar aaien tijdens het eten
Poes en ik zitten allebei onder een dekentje, zo gezellig ze geniet er altijd heel erg van om ingestopt te worden, dat is zo schattig.
Zo cute Ik pak Jip ook altijd in als een burrito, vindt ‘ie heerlijk!
Heeft iemand hier ervaring met een automatische voerbak voor twee katten? Ben bang dat de ene de boel elke keer opvreet en het dus voor de ander geen zin heeft
Ik heb het gehad vroeger maar werd idd opgegeten door de dikkere kat. Op aanraden van de dierenarts heb ik toen een voerbak voor de ‘dunne’ kat gekocht die alleen openging voor haar, die was gekoppeld aan d’r chip! Dat werkte wel erg goed. De dunne kat had zo dus altijd genoeg eten. Voor de dikke zou je dan evt de automatische voerbak kunnen aanhouden. Overigens was het geen goedkope voerbak staat me bij, maar weet de exacte prijs niet meer.
Je hebt ze die open gaan op chip!
Ik heb twee van deze, want twee soorten dieetvoer
Ze zijn wel enorm in prijs verhoogd zie ik