Kattentopic #3

Haha zo typisch ook weer dit

——————

Ik wil een nieuwe kop thee maar ik wil ook niet opstaan :weary::heart_eyes:

Edit: mevrouw heeft zich ontrold

37 likes

Het show je tyfusbende en katten topic was toepasselijker geweest. :joy:

42 likes

Is het een Siberische kat? Echt prachtig!

2 likes

Lieve hoofdjes

2 likes

Herkenbaar, kan zo toch niet meer opstaan!?

32 likes

Ja klopt! Half Siberisch en half ‘niet ras’. Dus hij is niet zo groot als een volle Siberische kat. :smiley:

1 like

Mijn kat was de laatste dagen wat hangerig, en ik merkte dat ze wat last van haar darmen had. Nu is ze waarschijnlijk bijna 17 en heeft ze al wel een beetje een medische voorgeschiedenis, dus ik weet dat als ze echt ziek wordt er niet meer vanalles qua behandeling mogelijk is (ze kan dat fysiek niet meer aan, dat heeft de dierenarts me op het hart gedrukt en dat begrijp ik). Vond het dus wel even heel moeilijk en spannend, maar ze lijkt er bovenop te komen. Ik heb haar wat probiotica gegeven (gekregen van de dierenarts) en verder goed warmgehouden met een kruik. Gelukkig bleef ze goed eten en drinken, en inmiddels is ze ook weer actiever en komt ze ook weer knuffelen. Ze heeft ook niet de indruk gewekt pijn te hebben, dus dat is ook al een hele geruststelling.

Vanwege haar leeftijd en medische voorgeschiedenis ben ik altijd wel een beetje ingesteld op dat een afscheid niet heel ver weg is, maar als ze dan iets lijkt te hebben vind ik dat toch moeilijk. Het lieve is wel dat ze zo dankbaar is voor alles wat je doet haha, ze geniet zo van je zorg en aandacht.

10 likes

Dolly onderzoekt mn nieuwe bijzettafeltje

Dave valt graag hand in hand in slaap

29 likes

Fijn dat het aanslaat en hopelijk ga je nog een fijne tijd tegemoet met de 17-jarige dame. :grin:

1 like

Eén van mijn katten heeft vandaag al vijf keer gekotst, omdat ze haar brokken naar binnen schrokt :sweat_smile: Komen gewoon hele brokken uit de hele tijd en snap er niks van, want normaal doet ze dat niet (ondanks dat ze op een dieet is). Andere kat komt soms wel aan haar brokken, want die heeft nu nieuwe dure brokken die ze uiteraard niet lekker vindt (typisch). Heb maar extra water bij het vlees van vandaag gedaan, aangezien zo vaak kotsen waarschijnlijk niet al te goed is voor haar vochtgehalte…

Ik had gisteren kip gekookt voor mijn eigen eten en het water daarna aan mijn katten gegeven en ze vinden het zo lekker. Mijn ene kat ging helemaal blij miauwen daarna, echt lief.

10 likes

Mijn kat deed dit ook en bleek ontstoken tandvlees te hebben waardoor het kauwen pijn deed.

1 like
Is jouw kat/zijn jouw katten gechipt?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Afgelopen November was er in Den haag een actie dat alle katten gratis gechipt konden worden. Goed om dit soort acties in de gaten te houden als je katten nog niet gechipt zijn!

7 likes

Nee, maar staat wel al heel lang op de to-do lijst. Maar hij komt ook niet buiten, dus dat scheelt wel (en ik woon niet in NL).

1 like

Ah, had ik het maar geweten! Mijn kat komt overigens niet buiten, dat is voor mij de reden om hem (nog) niet te laten chippen.

1 like

Mijne ook niet maar ze is een keer uit het raam gevallen en daardoor kon de dierenambulance haar wel terugbrengen!

3 likes

Maar wat als ie per ongeluk toch naar buiten glipt en weg rent

5 likes

Is vrij onwaarschijnlijk bij mijn huis, maar zie nu dat het meestal max 55 euro kost dus ga het in een volgend consult wel even vragen hoe dat bij mijn dierenarts zit.

1 like

Echt tof dat dit er eindelijk van komt!

2 likes