en heeft ie zich niet bezeerd?
Ik zou nooit meer m’n raam durven openzetten, zijn jullie daar allemaal zo relaxed in?
en heeft ie zich niet bezeerd?
Ik zou nooit meer m’n raam durven openzetten, zijn jullie daar allemaal zo relaxed in?
Nee, gelukkig niet! Hij was toen een kitten overigens, inmiddels is 'ie 16, dus dat is wel echt lang geleden.
Ik vind het echt zo’n goed idee! Alle zwervers komen zo sneller thuis, fokkers (zonder stamboom) gaan waarschijnlijk minder nestjes nemen en het aantal asielkatten wordt daarmee verlaagd.
Toevallig vertelde iemand mij dat ze graag een nestje wilde met haar kat, want ‘dat leek haar leuk’. En ik kon alleen maar denken aan al die asielkattten die geen huis hebben. Hopelijk houden dit soort berichten mensen tegen om te gaan fokken.
Mijne ligt vaak op de vensterbank aan de buitenkant te zonnen, en is daar een keer afgedonderd, waarschijnlijk toen hij probeerde zich om te draaien in zijn slaap (zo valt hij ook vaak van het bed ). Is 1 verdieping en een afgesloten tuin, dus er was niks aan de hand (hooguit lichtelijk getraumatiseerd door de hele ervaring, maar hij lag vijf minuten later al te kroelen en spinnen naast me, dus viel denk ik ook wel mee). De schijterd was ergens in een hoekje gekropen en hebben hem er letterlijk uit moeten tillen, hij kwam niet eens voor snoepjes, dus kans dat hij er vandoor zou gaan als ik per ongeluk een keer zijn transporter zou laten vallen schat ik erg laag in. Maar ga hem alsnog volgende keer dat we bij de dierenarts zijn wel laten chippen, want jullie hebben wel gelijk dat je maar nooit weet.
Onhandige katten hebben we hier allemaal De mijne is ook een keer uit het raam gevallen, wel vanaf de eerste verdieping en ze is toen ook op haar rug terecht gekomen, waar ze wel last van heeft gehad. Ze lopen vaak op een stukje ‘vensterbank’ buiten het raam en een van mijn katten is niet zo goed in balanceren. Ze kon zichzelf ook niet omdraaien tijdens de val omdat ze en te dik is en te kort de tijd had voor de draai denk ik? Ik heb haar toen met de hand moeten voeren
Was heel zielig.
Nee wel komkommer en gekookte bonen haha is ze dol op
Gewoon gekookte sperzieboon gedopt als ik t voor mezelf kook maak ik gewoon wat extra (zonder zout)
Heh wat een rare reactie. Een kat die per ongeluk uit het raam valt is nooit leuk. Ondanks dat katten vaak op hun pootjes terecht komen betekent dat niet dat ze geen pijn kunnen hebben of niet gewond raken door de val.
Bovendien hebben katten meer tijd om zich tijdens de val te draaien en op hun pootjes te landen bij een val van 7 of meer verdiepingen en raken ze eerder gewond bij een val van een lagere verdieping. Ze kunnen zichzelf echt wel pijn doen door van de 1e verdieping te vallen denk aan gebroken kaak, tanden, botten of een interne bloeding.
Mijn katten willen echt altijd samen op schoot, maar ze worden inmiddels zo groot dat samen lastiger gaat haha. Zelfs als ik mijn makeup doe aan mijn bureau moeten ze er samen bij.
Wel echt gezellig want zo gaat het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat De hele dag door willen ze kroelen, ik hoop dat dit nooit meer veranderd haha
Zo blij met de chip plicht! Ik werk in het asiel en het maakt ons leven en dan ook van de kat zoveel makkelijker.
En daarnaast moeilijker voor mensen om hun kat te dumpen. (Niet het dumpten zelf maar dan hebben we wel contact gegevens).Het komt echt helaas zo weinig voor dat we een kat binnen krijgen mét chip. Snap niet dat je als eigenaar denkt fuck het ik doe het niet. Is gewoon een zorg die je standaard aan je dier zou moeten geven, je verantwoordelijkheid nemen.
Onze kat is ook echt gek op ei! Hij herkent zelfs al het geluid van een pannetje water dat gekookt wordt met een eitje er in, dan komt ‘ie luid miauwend de keuken in gerend (ook al lag ‘ie te slapen, soort zesde ei-zintuig )
Maar hij krijgt meestal een klein stukje ei, paar keer per week. Onze dierenarts heeft ooit gezegd dat af en toe wat ei best goed is voor katten, dus volgens mij geen probleem!
(Hij is overigens ook gek op broccoli, banaan, aardbei en mango, maar dat krijgt ‘ie niet zo vaak)
Ik loop momenteel ook helemaal over van liefde
Mijn kat wil zo vaak bij/op me zitten, soms word ik er helemaal krankjorum van want ze stalkt me dan echt haha of word chagrijnig wanneer ik niet stil zit maar het is ook zo lief. Ik kom bijvoorbeeld thuis net vd markt en ga even op de bank zitten en ze zit meteen bovenop me, dat dekentje is ook favoriet
Ze hangt met r voorpoten op mn been en die pootjes
kan toch niet meer opstaan nu
Nee
Wij gaan een weekje op vakantie en de kat gaat naar mijn ouders, maar het breekt echt een beetje mijn hart. (Was de beste optie helaas. Anders kon er om de dag iemand 1 uurtje komen, maar dat vind ik echt zielig aangezien wij altijd thuis zijn normaal gesproken)
Daar zie ik ook al tegenop want ik ben er de hele 2,5 jaar bijna altijd geweest en nu dit jaar paar lange weekends weg en 9 dagen vakantie gepland al. Heb het geluk dat mijn ouders in de buurt wonen, gepensioneerd zijn en 2x per dag langs kunnen komen.
Straks als je terug bent gewoon alle knuffels inhalen!!
Ja, ik vind het echt vreselijk inderdaad. Zit er ook echt al weken tegenaan te hikken haha en gisteren echt om moeten huilen ook. Maar goed, hij gaat het sowieso wel goed hebben dus dat scheelt wel.
@mikselke Ah ik snap het ja. Wel fijn dat je ouders dichtbij wonen. Bij mij helaas niet en ze hebben nu ook een pleegkindje. Dus de kat daarheen brengen was de enige mogelijkheid voor nu.
Ik ben op zoek naar tips om om te gaan met onze buurtkat. Misschien dat iemand hier wat meer verstand heeft van kattengedrag enzo.
Wij zijn sinds een paar maanden naar een nieuw huis verhuisd en na een maand heeft mijn kat de vrijheden van het buitenleven gekregen. De buren hebben een kater en ze hangen nogal in elkaars territorium. Eerst was het altijd vechten en blazen, maar sinds een paar weken ‘tolereren’ ze elkaar best wel. Ze zitten op relatieve afstand van elkaar in de tuin, lopen langs elkaar, als mijn man met onze kat speelt dan doet de ander soms een beetje mee. Weinig echt vechten, grommen en dikke staarten. Af en toe deelt een van de twee een mep uit als ze toch te dicht bij elkaar komen, maar t gaat wel zo.
Nu is het probleem dat de kater door ons kattenluik naar binnen komt. En mijn kat doet er een beetje onverschillig om. Ik jaag hem altijd weer naar buiten, maar ik neem aan dat dit ook vaak gebeurt als ik niet thuis ben. En ik vraag me af of mijn kat hier stress van ervaart? Het is niet aan haar te zien, maar misschien weet ze dat ze t gevecht met de kater ook niet gaat winnen en durft ze hem daarom niet weg te jagen?
Vanmorgen kom ik dit bijv beneden tegen (rood is de kater van de buren, schildpadje is van mij)
Ja? Ik hoor daar eigenlijk veel matige verhalen over dat t niet werkt en de chip te diep in de kat zit bijv
Welke heb jij?
Doet me echt weer denken aan ook een buurtkat die blijkbaar ook binnen kwam door ons luikje soms. Een keer zaten die buurtkat + onze 2 katten te slapen in de krabpaal en had m’n vriend pas na een uur door dat ie er zat
Wij hebben een met chip, weet zo niet welke. Maar nooit problemen gehad.
Overigens lijkt jouw kat niet gestresst te reageren. Merk je andere tekenen daarvan? Dikke staart, blazen of verstoppen ofzo?