Kattentopic #3

Herkenbaar :sweat_smile: gisteren heeft ze zelfs op de puzzel gespuugd, omg

21 likes

De arme snoet heeft alleen maar naar me zitten grommen, ze is doodsbang :frowning: ze wordt morgen nog nagekeken door de dierenarts en dan kan ik haar hopelijk woensdag ophalen!

18 likes

Ik hoop dat ze een heerlijk rustig en liefdevol thuis bij jou mag vinden!!

1 like

Nou dat probeer ik haar iig te bieden, hopelijk heeft ze dat zelf ook snel door. :grin: Ik zal geduld moeten hebben met haar.

2 likes

Oh neee wat erg haha, was je puzzel nog te redden?

1 like

Hij is nu wat moeilijker te leggen maar met wat doorzettingsvermogen moet het lukken haha

Ah gelukkig dat scheelt haha

1 like

Bij mij duurde het ook even voordat hij gewend was (wel kitten). Inderdaad niet reageren werkte voor mij het best, vooral voor mijn eigen nachtrust haha. Ik merk nu ook als ik hem wel een keer 's nachts bij me laat, dat hij dat daarna vaker verwacht en dan begint het gedonder dus weer.

Afhankelijk van wat je zelf wil natuurlijk. Ik merk dat ik gewoon echt heel slecht slaap met mijn kat in de kamer, omdat hij halverwege de nacht enthousiast en keihard spinnend bovenop me springt. Mega schattig, maar ook schijtirritant want ik voel me de dag erna shit door zo’n gebroken nacht

Mijn kater had dit ook toen ik met hem verhuisde. Heeft me echt maaanden uit m’n slaap gehouden. Vooral snachts miauwde hij echt heel hard. Hij was sowieso al een ‘prater’, altijd al, maar dit was echt wennen. Ik heb toen alles geprobeerd, wel reageren (juist geborgenheid bieden), negeren, etc, maar het had gewoon tijd nodig. Hij is inmiddels helaas overleden maar hij kon ook op t laatst nog weleens miauwen snachts maar nooit meer zo hinderlijk als na een verhuizing.
Oh ik liet m wel bij me snachts, hij sliep altijd bij me eigenlijk.

1 like

Mijn kat was 10 maanden toen hij bij me kwam wonen en heeft de eerste 2-3 weken ook flink lopen spoken 's nachts. Als ik de slaapkamerdeur dichtdeed (met hem dus buiten de slaapkamer) ging hij helemaal los, dus die liet ik maar open, maar dat maakte niet veel uit. Heb geprobeerd het idd zoveel mogelijk te negeren. Werd er wel vrij wanhopig van, want gebroken nachten, maar op een gegeven moment hield het gelukkig vanzelf op. Net als wat @Mar22 zegt, hij heeft soms nog steeds heel af en toe eens een bui 's nachts, maar over het algemeen ligt hij gewoon lekker de hele nacht naast me op bed te pitten nu

2 likes

Ik moet morgen mijn kat de eerste 1,5 pil van een kuur antibiotica geven. Mijn vriend is er niet dus ik moet deze eerste dosis alleen geven aan de kat. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat is de beste manier?

Hij heeft een kap op en is daardoor een beetje somber waardoor hij niet goed eet en drinkt, dus door wat te eten doen werkt denk ik niet zo goed.

Kun je je kat een beetje vastpakken? Of wordt je dan aangevallen? Hier wekt het heel goed om achter de kat te hurken en dan het koppie vast te pakken en met je duim en wijsvinger een beetje druk te zetten op de mondhoeken/kaken. Dan gaat t bekkie open, mik je t tabletje achter op de tong en dan bekkie dicht, even over de keel strijken totdat je voelt dat hij/zij slikt. En dan klaar!

Hier legt ze een beetje uit wat ik bedoel. Maar de kat in t filmpje werkt wel heeeel goed mee haha. Ik moet dit echt hup hup doen anders schudt ze zich los.

3 likes

Normaal kan ik hem best wel goed vasthouden, de kap die hij opheeft mag ik hem ook wel netjes opdoen zonder dat hij heel erg gaat tegenstribbelen.

Ik heb uren op google gezocht naar technieken haha en die van jouw filmpje lijkt mij ook de snelste oplossing, als hij het pilletje dan niet uitspuugt.

Gaat dat bij jou oke of moet je meerdere pogingen doen?

1 like

De enige manier die hier werkt in het in een snoepje verstoppen. Yums werken hier het best, want die kun je echt om de pil heen vouwen. Eerst een zonder pil geven, een halve ofzo. En daarna met een pilletje. Eventueel een halve pil per keer. En afsluiten met een gewone. Dan krijgen ze geen nare associatie met het snoepje.

1 like

Hmm soms wurmt ze zich los (komt dan vaak omdat ik r niet goed vast heb gepakt en ze ruimte heeft) maar meestal lukt t in 1x of moet ik twee pogingen doen. Komt vast goed.m! Succes

1 like

Die yums heb ik ook in huis! Thanks, ga ik ook proberen. Goede tip om zo om en om eentje te geven

1 like

Ik geef wellness core. Nat en droog, droogvoer heb ik niet gecheckt maar natvoer was volgens hen van hele goede kwaliteit. Wel alleen de vis flakes in blikjes. De vleesblikjes en zakjes (vis en vlees) niet.

aanvulling op @mikselke: ik heb (naar advies van catmoneo) Wellness core brokjes. Zij gaven toen aan dat de original versie het best is, dus die heb ik voor mijn kat

edit: toen ik de overstap maakte ging mijn kat wel minder eten. Uiteindelijk denk ik dat dat komt doordat deze brokjes voedzamer zijn dan wat ik hiervoor gaf, maar dan weet je dat je niet hoeft te schrikken als je kat opeens minder eet :slight_smile:

Onze kat hou ik juist altijd in de slaapkamer s’nachts. In de woonkamer liggen te veel spullen die gesloopt kunnen worden. Hij snapt wonderbaarlijk genoeg dat wanneer het licht uit gaat het ‘bedtijd’ is. Ik geeft hem altijd te eten voordat ik naar bed ga en speel met hem. Als het licht uit gaat dan stopt hij na een paar minuten met spelen en komt bij me liggen, ik maak hem vaker wakker door mijn gedraai dan hij mij. In de ochtend is hij wel wat eerder wakker dus komt ie even met zijn snorharen kriebelen in mijn gezicht :laughing:
Hij snapt nu ook dat hij pas eten krijgt wanneer mijn wekker gaat, dus dan laat ie me (meestal) met rust.

4 likes