I lied zie ze net samen liggen hahaha
Oh ja dat klopt!
Het is nu helemaal over! Mijn veters worden niet meer opgegeten, en ik werk nu veel met wol en andere garens en die slingeren door het hele huis, hij blijft er van af!
Het was echt even een fase en eerlijk, ik heb er niks aan gedaan.
Wel destijds met de dierenarts besproken maar zij keken me aan alsof ik het woord zelf had bedacht…
Ik heb toen wel een hele tijd alles met draden en of elastiekjes weggehaald, zodat hij ook niks kón pakken. Denk dat dat wel geholpen heeft.
Succes het is wel echt super irritant en vervelend!
Wat fijn dat het helemaal over is zeg!
Ik ga denk ik maar weer een kattengedragstherapeut inschakelen. Ben inmiddels verhuisd naar een grotere woning en het gaat wel echt goed met hem maar dit lijkt niet over te gaan ik las ook dat je kauwsticks voor kleine honden kunt kopen voor de bijt behoefte dus ik ga daar ook eens naar kijken.
Los van het eten van stofjes is hij overigens echt een lieverd en enorme knuffelkont. Hij ligt nu zo bij me
Ooh ik hoop dat een gedragstherapeut zal helpen! Alles voor je kleine schat! Succes x
Kan heel normaal zijn, katten groeien soms wat meer uit elkaar als ze ouder worden. Ik zou me pas zorgen maken als ze echt vechten met agressie of als de een bijvoorbeeld de ander gaat blokkeren met eten of naar de kattenbak gaan.
Dat ze vaak in dezelfde ruimte zijn is een goed teken!
@kringel het kan soms ook komen als ze bepaalde voedingstoffen missen, heb je dat al onderzocht toevallig? Ik zou het wel met je dierenarts bespreken want het is wel echt gevaarlijk
De dierenarts heeft geen bloedonderzoek gedaan (wilde ik wel graag) wel bepaalde voeding geadviseerd wat ik sindsdien ook geef. De dierenarts zei dat ik het beste een kattengedragstherapeut kan inschakelen. Dit ook omdat mijn beide katten (zijn broers) obsessief bezig zijn met eten. We vermoeden dat ze in het nestje hebben moeten vechten om eten. Hun moeder verzorgde ze op een gegeven moment ook niet goed meer, waardoor ze rond 8-9 weken al uit het nestje zijn gehaald en bij mij kwamen. Vervolgens had ik toentertijd een dierenarts die ze aan de grote en dikke kant vond en hij vond dat ik ze op dieet moest zetten. Super dom maar dat heb ik toen dus gedaan en dat heeft hun obsessie met eten echt alleen maar versterkt.
Deze kat eet dus daarnaast sokken etc maar kauwt bv ook op knuffels en sponsjes en probeert dat op te eten. Hij is dan ook echt territoriaal en klaagt echt jammerlijk als ik het afpak (en dan mept ie je gerust want het is dan echt zijn ‘prooi’ lijkt wel?)
Vind het idd eng omdat het mega gevaarlijk is
Wat naar dat jouw kat dat ook deed, kabels enzo lijkt me ook eng. Ik heb in mijn vorige woning een gedragstherapeut geraadpleegd en die zei toen ook dat medicatie eventueel overwogen kan worden. Ik ga dit meenemen, thanks!
Ik heb sinds afgelopen woensdag Ziva in huis en ze is nogal verlegen. Maar ze laat zich eindelijk een beetje zien en ik ga stuk hahahaha ik heb een chonky poes
I love haar
Ik voel een band! You go, girl!
Ik heb weer een nieuwe foster, ze is ongeveer 3,5 maanden en ik heb haar Pandora genoemd.
Ze is echt zo zo lief en heel rustig. Ze wil alleen maar kroelen en spinnen. Ik voel nu al een band dus dat gaat wat worden als ik later afscheid van haar moet nemen.
Mijn vriend en ik zaten net echt 30 minuten verliefd naar haar te staren.
De dikke (bijnaam haha) van ons doet dat ook met precies dezelfde balletjes te cute
Dolly ligt de afgelopen paar nachten voor mij gevoel de hele nacht op bed. Ik vind het zo liefffff maar slaap er wel echt minder goed door
Omg ik weet nog dat ik ooit heb geknuffeld met een kitten bij jou. Was die niet ook rood net als mijn kat😭
Wat groot issie
Wat is de beste manier om een kat te laten wennen aan een nieuw huis?
Volgende week ga ik waarschijnlijk mijn kat ophalen bij mijn ouders zodat ze weer bij mij kan wonen (hiervoor te weinig ruimte voor haar gehad) maar nu vraag ik mij af in welke ruimte ik haar moet laten wennen en hoe lang ik moet wachten voordat ik meer ruimtes introduceer. Ik kan haar beneden laten en dan kan ik zowel overdag als s avonds veel tijd met haar door brengen of haar boven in de werkkamer zetten. Ik twijfel of de benedenverdieping niet te veel indrukken in 1x zijn maar daar tegenover staat wel dat ik dan in de buurt ben.
Mijn Sibeer is zooooo affectievol. Ze wil het liefst de hele dag knuffelen als het aan haar ligt haha. Heb dit niet eerder meegemaakt met een kat. Ze lijkt nu ook mega chonky maar het is allemaal vacht

Volgensmij verschilt dit erg per kat! Ik heb met de verhuizing onze poes in 1 kamer gedaan en was van plan haar van daaruit langzaam meer huis te geven, maar ze wilde na 10 minuten al de gang op dus heb haar toen in 1 klap t hele huis gegeven haha. Toen heb ik haar gewoon een tijd met rust gelaten zodat ze zelf kon lopen en ontdekken. Volgensmij is het het belangrijkste dat je ze rust geeft om te wennen. Als ze willen rondlopen prima, maar als ze de hele dag onder de bank wille zitten ook goed