Kattentopic #3

Hug me, i’m fluffy

2 likes

Ik heb ze losgelaten in de badkamer, toen wilden ze bijna meteen de keuken in en binnen een uur hadden ze het hele appartement bekeken haha. Skadi is daarna ergens gaan liggen, Emma heeft eerst een paar uur onder de bank gezeten.

Als ze naar me toe kwamen heb ik ze geaaid (halen ze misschien steun uit?) en verder lekker gelaten. Ben zelf op de bank gaan lezen, dus ik was in de buurt voor ze maar het was wel rustig. En 's nachts mochten ze bij me slapen, maar toen ze dat de volgende nacht niet meer mochten was het ook goed.

Maar het ligt heel erg aan de kat denk ik!

4 likes

Ze is echt al ontdooid en zo lief :heart_eyes: ze komt op je af gerend om te kroelen en ze babbelt

57 likes

Oh jongens :sob:
Zoals ik al zei in mijn eerdere post was Pandora echt heel erg lief. Ze was mijn 17e foster en ik heb nog nooit zo’n schatje meegemaakt. Voor de eerste keer lieten mijn vriend en ik haar zelfs in bed slapen met ons. Ze sliep echt de hele nacht in mijn armen of met haar gezichtje tegen de mijne aan.

Ik zei al tegen mij collega’s dat dit misschien wel een foster fail zou kunnen worden. Maar vanochtend werd ik wakker en was het helemaal mis. Ze ademde heel zwaar en snel en ik wist gelijk dat er iets niet goed was. Ik ben linea recta met haar naar de ER gegaan waar ze aan het zuurstof moest.

Toen vertelde de dierenarts dat ze waarschijnlijk vloeistof rond de longen konden horen en dat ze een röntgenfoto gingen maken. Omdat we nog niks gegeten hadden mochten we naar huis en zouden ze bellen met updates en moest ze misschien een nachtje blijven.

Toen werden we helaas gebeld dat ze een hartaandoening had en al in hartfalen was en ingeslapen zou worden. Ik ben terug gegaan om bij haar te zijn en ze is toen ingeslapen. Het is zo snel gegaan want gisteren leek ze nog gewoon gezond.

Ik mis haar nu al zo erg :sob: Dit is de laatste foto die ik van haar maakten gisteravond toen ze bij me kwam liggen.

17 likes

Wat een traumatische ervaring, wat verdrietig. Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Ongelooflijk ook dat het zo snel zo mis kan gaan… Sterkte.

1 like

O jeetje wat verdrietig. Heel veel sterkte.

1 like

Ja echt bizar omdat ik eerder niks merkte. Het is waarschijnlijk verergerd door de anesthesie die ze vrijdag kreeg toen ze gesteriliseerd is.

Het verschil tussen vanochtend en toen ik haar in de middag weer in de kliniek zag was ook ontzettend groot, ze ging echt snel achteruit. Heel erg verdrietig om te zien.

Maar ze kwam toen ik aan het werk was binnen bij een andere organisatie voor TNR wat betekent dat ze na haar sterilisatie terug de straat op zou gaan. Maar omdat ze zo lief was kwam het personeel vragen of ze in ons foster programma opgenomen kon worden. Dus ik ben heel erg blij dat haar laatste dagen in een warm huis waren en ze niet alleen op straat is overleden :disappointed:

19 likes

Wat verdrietig allemaal. Heel veel sterkte.

3 likes

Ohh wat verdietig, @Echo!
Heel veel sterkte

1 like

Wat een verdrietig verhaal. Wel heel fijn dat ze de laatste dagen wel een fijne warme omgeving heeft gehad.

1 like

Mijn vriend zijn kat heeft voedselallergie en zit hierdoor vaak onder de korstjes en plekken. Dit is zo sinds hij zijn vaccinaties heeft gehad en speelt nu inmiddels 1.5 jaar. Mijn vriend is al meermaals naar de dierenarts geweest, geeft continu hypoallergeen voer en de kat eet verder niks anders. Telkens lijkt het 1 of 2 maanden weer goed te gaan en daarna komen de plekjes terug en spreid het heel snel uit. Honingzalf hielp ook al niet. Mijn vriend is inmiddels helemaal klaar met de bijkomende kosten telkens en weet echt even niet meer wat hij moet doen.

Hebben jullie hier ook ervaring mee en misschien de gouden tip? Het is ook zo sneu voor pipi want hij heeft super veel jeuk en ligt telkens open :frowning:

Ja hij heeft ook verschillende soorten geprobeerd, en dan lijkt het dus even 1 tot 2 maanden weg te trekken en vervolgens begint het weer van vooraf aan.

Edit: ik heb wel gelijk even een linkje van de voeding naar hem doorgestuurd. Wie weet is dat nog een optie.

2 likes

Waar spelen jullie katten van 7+ jaar mee?

Ik heb het idee dat ze mijne wel speelbuien heeft, maar dat ik misschien niet de juiste speeltjes in huis heb. Een balletje met veertjes vindt ie wel leuk en eerst speelde hij ook met zo’n bolletjessnoer aan een stok.

Ik heb muisjes, balletjes, watatabi stokjes maar die laat ie links liggen.

1 like

Mijne speelt voor haar doen graag met die cat dancer die hier vaker wordt aangeraden! Soms wat knuffeltjes, maar is minimaal. Ze is niet (meer?) zo’n speler

Die van mij is gek op dit muisje van zooplus

Maar verder is het lui een poot in de richting van een speelhengel uitsteken.
Hij wordt soms nog wel helemaal gek van random dingen zoals wattenstaafjes, cadeaupapier en cadeau lint. Dus ik zou gewoon eens een rommellade omkiepen en kijken wat er gebeurt :sweat_smile::joy:

2 likes

Veel sterkte :two_hearts:

2 likes

Ach nee :disappointed_relieved:

2 likes

De Cat Dancer (zooplus) is een groot succes hier!

1 like

Weet je zeker dat het enkel een voedselallergie is? Mijn kat at Hills z/D geloof ik (Royal Canin heeft ook zo’n lijn maar die at ze niet) en zij kreeg ook telkens nog korstjes en plekjes. Zij heeft atopie (omgevingsallergie) wat vergelijkbaar is met hooikoorts in haar geval.

Mijn kat heeft (nu) nog geen medicatie, maar zodra het hooikoorts seizoen losbarst gaat ze waarschijnlijk cortisone injecties krijgen. Ben geen fan van prednison ivm de vele bijwerkingen maar het is anders zo zielig voor haar en echt andere opties zijn er niet zei mijn dierenarts…

1 like

Dat is nog wel een goede om uit te zoeken, dankjewel.

Sneu dat ze dan aan de injecties moet :frowning: hopelijk helpt het iets! Hopelijk beter dan zoveel jeuk en korstjes.