Kattentopic #3

Ik voelde me al helemaal vereerd dat m’n kat laatste tijd ineens zovaak op schoot kwam liggen, en toen bedacht ik me dat ze dit vooral doet als de verwarming uit staat :thinking: ben gewoon haar persoonlijke kachel. Maargoed, I’ll take it

11 likes

Haha ja mijn katten liggen in de winter ook veel vaker op schoot of dan willen ze steeds onder de dekens bij me liggen :joy:

Ik heb nu een verwarmd dekentje voor ze voor als ik er niet ben haha.

1 like

Hier ook een kat met een allergie voor het onbekende. Al jaren, niets helpt, ander voer niet, af en toe is het minder maar ze zit nu standaard aan de prednison op onderhoudsbasis, dat is echt het enige wat helpt. Heb het liever ook niet vanwege de bijwerkingen op lange termijn maar zichzelf helemaal kapot krabben tot dikke ontstoken wonden aan toe is ook geen leven.
Die injecties heeft ze ook gehad maar ook daar zitten bijwerkingen aan en dat is dan elke keer een hoge dosering en nu heeft ze lage dosering prednison.

4 likes

Heeft iemand ervaring met zo’n soort klimmuur? Zo ja, vinden de katten het leuk en maken ze er veel gebruik van?

1 like

Klimmuur kun je het niet noemen, maar ik heb 2 planken aan de muur schuin boven elkaar en daar zitten ze wel veel op. Die vierkante holletjes zou voor mijn katten niet boeiend zijn, maar ze vinden het wel fijn om hogerop te zitten.

1 like

Ik heb ook niet zo’n uitgebreide muur als op de foto, maar 2 plankjes en tussendoor horizontale krabpalen (?). Wordt wel veel gebruikt.

2 likes

Dat ligt heel erg aan de kat, de een zal het top vinden en de ander niks. Heb je een kat die nu graag op dingen klimt en graag hoog zit?

1 like

Hoe komt hij dan op het eerste mandje? Of onderschat ik mijn kat? Ik heb nog precies ong zo’n stukje muur over dus even mijn vriend lief aankijken :grimacing:

Dank jullie allemaal voor de reacties! @Druppels, ze zitten inderdaad graag hoog. Maar soms is er geen pijl op te trekken. Dan vinden ze iets helemaal fantastisch om er vervolgens na een tijdje niet meer naar om te kijken. Kan ze natuurlijk moeilijk dwingen, maar dat zou ik met zo’n muur wel zonde vinden. Misschien eerst een paar onderdelen proberen en dan later evt uitbreiden.

Vind deze verhalen bijzonder. Zonder chip waren deze twee uitzonderlijke herenigingen niet gebeurd.

7 likes

Wow wat voor soort is die linker plant :heart_eyes:

2 likes

Ik heb mijn kat net weer bij de dierenarts moeten achterlaten. Hij is zonder een roesje niet te onderzoeken maar hij is ook niet de jongste meer en ik heb toch altijd enorm veel stress ervan. Hoop maar dat ze snel bellen dat ik hem weer kan halen.

2 likes

Niet helemaal hetzelfde, maar onze kat krijgt sinds we haar hebben (1 jaar) alleen maar deze brokken (ze eet geen natvoer).

Voor haar werkt het helemaal top, ze heeft in het hele jaar nog niet overgegeven, ze eet ze altijd vol enthousiasme en helemaal gezond qua tanden/vacht/uitwerpselen etc. Het enige aandachtspunt: wij kwamen er wel achter dat de mg per dag richtlijn op de zak veels te veel is voor onze kat, dus ze is wel een beetje te dik geworden (we zijn haar nu aan het laten afvallen tot haar grote verontwaardiging).

We hadden trouwens zelf niet door dat ze was aangekomen. Pas toen de dierenarts haar ging wegen werd het duidelijk. En toen zei die dierenarts: ja je ziet het ook wel. Maar ik zag het dus écht niet. Ik voelde me net zo’n ouder die niet objectief naar zijn eigen baby kan kijken, omdat ze verblind zijn door liefde.

2 likes

Hij heeft bronchitis… Hoe krijgt hij het voor elkaar. Dus nu lekker aan de pillen en is nog stoned door het huis aan het gaan. Gaat steeds ergens even liggen om dan toch weer naar een andere plek te gaan.

5 likes

Wil je hier meer over vertellen? Ben wel benieuwd voor mijn kat namelijk! En hoe oud is jouw kat?

1 like

Wat wil je weten? Mijn kat is nu 6 jaar, zijn al 5 jaar bezig met allerlei onderzoeken, plekken zitten vooral in haar nek, tussen schouderbladen en de heftigste tussen oog en oor.
Het zou nog een allergie voor onze andere kat kunnen zijn, het is zelden uit bloed testen te halen waar een kat allergisch voor is, de oorzaak uitsluiten is dus zeer lastig en vaak onmogelijk dus wij behandelen nu alleen nog de symptomen.

Vieze foto’s incoming

4 likes

Al 2 dagen helemaal blij met hun speeltje. Maar 1.50 bij de action, echt top haha.

33 likes

Wow ik wil nu naar de action :joy: heb je deze dus recent gekocht?

1 like

Ja ik heb hem gisteren gekocht! Ik ben ook wanhopig opzoek naar dit zeepaardje wat ik een half jaar geleden heb gekocht. Het is echt hun lievelings en hij is helemaal verlept maar ik zie hem nergens meer.

En dit nieuwe tunneltje van de action is ook een favoriet, lag gisteren ook nog in de winkel:

14 likes

Agossie wat een heftige plekken zeg! Heeft ze met de prednison geen plekken en jeuk meer?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is de prednison. Hoe gaat zo’n onderhoudskuur in z’n werk? Hoe vaak geef je de medicatie, is het met injecties of pillen? Waarom is gekozen voor deze weg en niet die van de injecties?
Welke andere maatregelen nemen jullie? Dieetvoer, niet naar buiten bijv? Vlooien- en tekenmiddel geven?

Mijn dierenarts had destijds dieetvoeding (die hypoallergene van Hills of Royal Canin) aangeraden, maar ook dan heeft Skadi nog plekken en jeuk. Bij haar zitten de plekken vooral langs haar kop (van haar oor over haar wang naar haar kaak), tussen de tenen van haar voorpoten en bij haar bek (op de lippen). Zij is nu 4,5 jaar oud, ben nu zo’n 1,5 jaar bezig met de allergie. Alhoewel achteraf gezien ze er al langer last van had (toen uitte het zich enkel in oorontstekingen en af en toe overgeven). Ik had bij haar wel bloed laten afnemen, ze heeft wel een verhoogde waarden voor enkele dingen maar ook in die test is lang niet alles meegenomen.