Kattentopic #3

Wat een vervelende situatie voor jullie en voor de katten! Hoe heb je de katten aan elkaar geïntroduceerd? Ik kan me voorstellen dat er vooral veel stress is nu bij de katten en jouw kat hier op reageert door het buiten de bak te doen.
En hoeveel kattenbakken heb je? De regel is met 3 katten 3 + extra bak dus 4 bakken.

2 likes

We hebben inderdaad 4 bakken! 2 op de slaapkamer, 1 in de hal en 1 in de woonkamer. We hebben George (de mijne) meteen meegenomen in 1 keer naar onze slaapkamer. Hij is eerst een paar dagen alleen geweest, de katten aan elkaars geur laten wennen (een dekentje over en weer gegeven), daarna rustig aan elkaar laten ruiken. George is nu 7 en de kater van mijn vriend 3. Die wil constant spelen maar dat resulteert in dat hij uithaalt naar George (die een ouwe chagrijn is) en dan is het oorlog. Dus nu houden we ze weer even gescheiden.

Wij fosteren ook katten in de zomers en mijn vriend heeft op de dierenambu gewerkt dus we zijn beiden wel wat gewend. Maar ik vind het nu zielig voor George en voel me een slechte kattenmoeder. Ik denk dat dat emotionele ook niet voor hem helpt

1 like

Je hebt zelf genoeg ervaring lees ik maar mijn adoptie kat deed dit in zijn oude huis uit stress voor de 2 andere katten. Hij leefde op een gegeven moment daar alleen nog maar op de bank incl het plassen/poepen. In zijn dierenartsdossier staan ook echt een legio aan bloed- en urinetesten tot de dierenarts uiteindelijk heeft aangeraden de katten uit elkaar te halen.

Na zijn adoptie door mij heeft hij dit ook nog bijna een half jaar gedaan in stress situaties: andere kat per ongeluk in huis, mn neefje rennend achter hem aan, door het raam aangevallen door een andere kat etc. Dat is gelukkig wel goed gekomen.

Het was voor de baasjes echt een rotbeslissing, maar voor de kat echt het beste dat hij bij mij is gaan wonen. Hij heeft nu zelfs kattenvriendjes in mijn complex, ik neem m heel makkelijk mee op de fiets en in de auto (ik heb een LAT - daar is ie ook heel chill), hij gaat lekker mee een wijntje doen bij de buren, accepteert kattenoppassers met gemak in huis. Totale 180° gemaakt.

3 likes

afbeelding
Natural Paradise Krabton Primrose

Wij hebben deze krabton (de grootste) sinds een paar maanden en dat is een groot succes! We zochten ook iets stevigs aangezien onze kat nogal groot is, en hier kan hij helemaal uitgerekt aan krabben. Het bovenste holletje en het bedje bovenop zijn favoriet om te liggen :slight_smile:

3 likes

Wij hebben ook de krabpaal en het bovenste mandje en hangmatje zijn favoriet. Alle twee de katten hebben hun eigen favoriete plek. Het bovenste mandje kan ik net niet inkijken ben 1,70m. Heb niet het idee dat de krabpaal te laag is.

De krabpaal is ook heel stevig, ze rennen wel eens beide tegelijk de krabpaal op als ze spelen. En die blijft goed staan wiebelt niet. En ziet er na 4 jaar nog goed uit.

2 likes

Helemaal niet aan gedacht, maar dit is wel een goede optie!

Ben echt een extreme single catlady op dit soort momenten, maar ik geniet zo van deze avonden :heart_eyes_cat:

97 likes

Deze schat lag net op m’n auto toen ik wilde vertrekken :heart_eyes: Ben weer uitgestapt om haar te aaien en voorzichtig van mijn auto af te krijgen (gelukt uiteindelijk) en ze is zo intens zacht :heart:

91 likes

Oh fotos met uberhaupt een kat erop mogen niet in het wjekw topic jongens :clown_face:

10 likes

Hehe nee ik vroeg me ook al af waarom dat wel voor katten geldt maar niet voor kamerplanten of baksels, maar daar krijg ik geen reactie op helaas.

5 likes

Ai ik ontdekte net een bultje bij m’n kat. Net iets onder d’r linker voorpootje. Geprobeerd een foto te maken en die staat hieronder, iemand enig idee wat het kan zijn?

Bel morgen meteen een dierenarts maar maak me nu al meteen zorgen natuurlijk. Het leek bijna wel een grote puist ofzo, dit was ook echt wat je zag maar er omheen was nog meer gezwollen alsof er meer ‘in’ zat. Volgens mij deed het niet echt pijn ofzo, althans ik mocht er wel gewoon naar kijken etc,.

2 likes

Is het geen tepel?

4 likes

Omg ik voel me zo stom maar ik denk het wel?! Haha wat erg dit!! Maar ik was me er op een of andere manier totaal niet bewust van dat tepels van katten zo hoog door liepen ofzo? oké jezus I’m out :smiling_face_with_tear::joy:

24 likes

Hahahahah ik heb eens in paniek de dierenarts hiervoor gebeld en hij zei “voel je nog meer bultjes wat verder naar beneden” dus ik voelen en Omg ja voel er nog meer. Zegt ie “dat zijn z’n tepels”, was echt helemaal verbaasd dat katers ook tepels hebben. :joy:

21 likes

Hahaha @Spaarlamp @Twijfelkont
We’ve all been there. Never forger dat ik naar de dierenarts ging omdat ik dacht dat haar tandvlees zwart was op sommige gebieden. Waren gewoon pigmentvlekken rondom haar bekje 🫠

8 likes

Hahah @Spaarlamp @August thanks voor deze verhalen, dit helpt :joy:

3 likes

Awh haha, heb ik ook gehad! Toen had ik echt in paniek een vriendin geappt met omg wát is dit?! Gelukkig niks aan de hand en dus gewoon een tepel haha :sweat_smile:

2 likes

Dolly pre-gaap :grin:

**

47 likes

Ik zag deze vriend laatst in het echt :pleading_face: erg cute

21 likes

Omgg zag laatst een filmpje wist niet dat hij uit nl kwam. Zo leuk

2 likes