Kattentopic #3

@Disconnected puzzelen is zoals altijd weer een groot succes

39 likes

Wat heb jij een fantastische 3D puzzel zeg :joy:

1 like

Wat een mooi beestje! Is het een Siamees? :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja klopt, lief van je! Ze is geen officiële raskat dus ze heeft niet het slanke profiel van een siamees haha

Vorig jaar november werd ze ineens ernstig ziek dus ik ben extra blij en dankbaar dat ze is opgeknapt en dat ze er nog is :smiling_face_with_three_hearts:

36 likes

Ahhh zo goed om te horen dat het goed met haar gaat :sparkling_heart:

1 like

@mercurysummer miauwt ze ook zo enoooorm veel en hard? :joy: mijn katten zijn een bijzondere kruising met o.a siamees en sphynx (gelukkig wel haar). Maar die miauwen echt de oren van je kop en kunnen ook echt heel hard miauwen

3 likes

Oh help, jouw katten zijn ook nog eens een kruising tussen twee echte babbelkousen haha. Die van mij kunnen er ook wat van ja, vind dat zo gezellig! :heart: Kun jij ook aan het soort miauwtje horen wat er aan de hand is? Ze hebben voor elke situatie een ander stemmetje

1 like

Mango ligt er ook weer relaxed bij =’)

59 likes

Ach gossie, wat fijn dat ze er bovenop is gekomen, zeg! En net zo mooi als een ‘echte’ Siamees, hoor!

Ja vind het ook heel gezellig hoor, maar soms zou het leuk zijn als ze even op mute konden. Die stemmetjes/specifieke miauwtjes hebben ze hier ook inderdaad, er zit wel echt verschil tussen vragen om aandacht of om eten of miauwen omdat ze buiten iemand zien lopen.

1 like

Er zijn twee types siamezen! De traditional is juist heel erg rond en een beetje chubby haha wordt ook wel applehead genoemd.

En de modern versie is de slanke variant waar jij denk ik aan denkt.

2 likes

Die tandjes! :heart_eyes:

Wauw, weer wat geleerd! Ik kende alleen de verschillende tekeningen van siamezen maar hier had ik nog nooit van gehoord. Applehead is wel erg passend voor haar, denk dat je haar nu per ongeluk een nieuwe bijnaam hebt gegeven haha

Om het nog verwarrender te maken; er zijn ook Thai cats. Een ras wat is gebaseerd op de oude Siamezen type.

1 like

Ïk vind het zo leuk als katten hun voorpootjes schoonmaken. Alsof ze hun vingers aflikken.

2 likes

Thai cat is hetzelfde als de traditionele/applehead Siamees alleen ze hebben die nu dus een nieuwe naam gegeven!

Maar er zijn heel veel katten die verwant zijn aan de Siamees zoals de Balinese (eigenlijk een traditionele Siamees met lang haar), oriental shorthair, Tonkinese etc :blush:

1 like

Ik ben dus echt hélemaal devon rex fan vanwege twee poezels die ik op insta volg (katsu en haar zusje earl grey).

Een munchkin lijkt me zooo cuuuuute. Maar goed, mijn eigen htk dikkie met hoge hurrelpoten is ook leuk

2 likes

Jaaa maar zo schattigggg met beetje krulvacht. Maar mijn volgende poezel (duurt nog wel 20 jaar want Dolly wordt gewoon 30+!!!) wordt weer een tweedehandse senior denk ik

2 likes

Als er geen katten in het asiel waren zou ik wel een Burmees of Heilige Birmaan willen!

Of een Sphynx!

1 like