Ik vind het echt net een rasp dus zou m niet op kleding gebruiken
Haha ja dit is normaal, en gelukkig gaat het op een gegeven moment ook weer over. En over een half jaar begint het weer opnieuw
Onze kat ligt op alle dekentjes, dus ik was die gewoon samen, dan heb ik wel een machine vol. Is er niets anders in huis dat geen kleding is, maar wel gewassen kan worden? Zitjes met kussentjes die je niet kunt wassen doe ik met een kledingstomer, dat kan ook nog een idee zijn als je die hebt.
Wij hebben deze beauty vandaag gehaald (de eerste plant is al gesneuveld ) maar meneer ruikt nogal naar de boerderij waar hij vandaan kwam. En dan niet op een positieve manier. Ik wil hem eigenlijk niet wassen, want alles is en nieuw en spannend, wat kan ik nog meer doen tegen de geur? Of is dat met een paar dagen weg?
Ja natuurlijk!
Wat een lieffie
Tum is laatst een weekje naar het kattenpension geweest. Ze hebben daar ook een hondengedeelte en ze stonk echt naar hond toen we haar ophaalden. Na een paar dagen was het gelukkig weg! Katten wassen zichzelf natuurlijk veel dus ik denk dat het dan vanzelf minder wordt?
Edit: wel echt een knapperd hoor!
Ach wat een schatje! Is het een sibeer? Ons tweede kitten rook ook niet zo lekker toen we hem hadden opgehaald. Maar alles is zo nieuw en spannend voor ze en ik denk dat 't wel fijn voor ze is als ze eerst nog een beetje als zichzelf/het nestje/hun mama ruiken. Na een paar dagen krijgt hij jullie geur, maar volgens mij heb ik Bobbie een week later wel even gewassen. Zijn borst was ook een beetje viezig en hij waste zichzelf nog niet zo goed Maar ik zou dat pas doen als hij voldoende gewend is!
Kijk, toen hij ook nog zo ging smeren heb ik 'm gewassen

Bobbie is nu een nette jongen

Wauw wat een beauty
Mensen met langharige katten: hoe onderhouden jullie hun vacht? Ik heb een Sibeer en haar vacht is naast lang ook nog eens ZO zacht dat het gewoon 1 grote klit wordt. Ze is twee keer naar de trimsalon geweest en daar werd aangeraden om haar wekelijks te kammen en niet vaker dan dat, omdat dan heel de vacht ontregeld wordt. Ik probeer dus niet te vaak te kammen, maar het is zoân ellende. Hele knopen en klitten, waarvan ik laatst zelfs wat weg heb moeten knippen, omdat ik het er gewoon niet uit kreeg met een kam/mijn vingers. Iemand tips?
Huh wat raar dat ze dat zeiden, ik zou juist eerder aanraden het dagelijks te kammen als er echt veel klitten in zitten. Als je het punt bereikt hebt waarbij je klitten eruit moet knippen is het niet goed. Matten kunnen pijnlijk zijn.
Ik heb echt nog nooit gehoord dat teveel kammen slecht zou zijn? Wat is de logica daarachter?
Wouw, wat een beauty! Herman is een Maine Coon . Bedankt voor de tip, ik wacht nog even af. Hij wast xichzelf wel genoeg, dat scheelt!
@Echo bedankt, misschien wel wat handger inderdaad!
Ik vind Herman echt een geweldige naam voor een kat!
We hebben weinig andere dingen die mee gewassen kunnen want ze heeft maar 1 bedje, vroeger waste ik ze met de spullen van de hond maar die is er al een tijdje niet meer. Ga hem dan toch maar alleen wassen op een kort programma.
Dit heb ik ook niet eerder gehoord. Ik heb een langharige kat die zich niet goed wast en zich ook niet laat kammen. Die gaat elke 3 maanden naar de trimmer. We hebben net een week 2 langharigen erbij, waarvan eentje ook weer zo erge klitten heeft. Die gaat maandag dus gelijk mee naar de trimmer maar denk dat ie helaas kaal moet. Daarna ben ik voornemens om hem wel te gaan borstelen, juist dagelijks (denk ik? Hij is heel tam). Met een grove kam raad onze trimmer aan, juist geen borstel.
@Echo @Mar22 ik vind het ook heel raar, maar de vacht zou dan ontregeld(?) worden, dus het erger maken dan het al is? Ik vind die logica ook niet, nou ja, logisch en merk dat haar vacht er niet beter op wordt als ik haar maar eens per week kam. Ze laat het gelukkig wel goed toe om gekamd te worden en ik kam idd met een grove kam. Ik voel wel altijd of de klitten echt op haar huid zitten en ben vaak gelukkig nog wel op tijd. Denk dat ik maar weer eens de trimsalon moet bezoeken, want dit is echt niet normaal, en ga dan ook gewoon echt even goed advies inwinnen. Maar ga vanaf nu sowieso vaker kammenâŠ
Haha, dank je, ik hou niet zo van standaard namen voor dieren
Wat een cutie geen tip tegen de geur, maar zeker niet vergeten te ontvlooien! Wij hebben als onervaren katteneigenaar een boerderijkatje in huis gehaald en hier niet aan gedacht (uiteraard wel langs dierenarts voor al het nodige, maar dat werd ons niet verteld). Wel, we mochten het enkele weken later weten, dagen bezig geweest ons huis vlovrij te krijgen
Wij hebben twee siberen, maar beide hebben zoân andere vacht. Bobbie zân vacht raakt ook snel in de knoop en we hebben dus ook een periode gehad waarin we regelmatig moesten knippen. Zelfs als we de dag daarvoor nog hadden gekamd. Nu valt het gelukkig mee.
Over kammen zijn veel verschillende opvattingen. De een zegt regelmatig/elke dag, de ander wekelijks omdat je het juist kan verergeren. Zo irritant dat er niet echt een helder antwoord is. Valt me sowieso op in de âkattenwereldâ. Welke kam(men) gebruik je trouwens? De furminator schijnt slecht te zijn (?). Wij gebruiken zoân hele simpele kam en gebruik die qua regelmaat op gevoel. Als er veel knopen zijn doe ik het toch wel regelmatig, want matten doen pijn. Als zân vacht rustig is dan kam ik een stuk minder.
Zoiets
Dank je! Ja, gisteravond direct gedaan, en een wormenkuurtje. Hij was niet aan het krabben maar hij kwam niet echt uit een schoon huis, en dan druk ik me zachtjes uit.