Kattentopic #3

Niet tot nauwelijks. Ik heb Noorse Boskatten die allebei een totaal ander vachttype hebben. Emma heeft flink veel vacht die nauwelijks klit. Als ze in de rui is zitten er soms plukken haar in haar kraag en die kan ik er zo uit trekken. Heel soms zie ik er eentje over het hoofd, die is de volgende dag dan geklit en dat scheer ik weg.
Skadi’s vacht is ook dik maar veel fijner. In de rui krijgt zij klitten in de liezen, die scheer ik dan ook weg (gebeurd 1, soms 2x per jaar). Behalve in de rui krijgen ze eigenlijk nooit klitten? Maar ik controleer wel met aaien even of ze iets hebben, en 1x per week moeten ze even een minuutje ‘bevoelt’ worden en dan controleer ik de oksels, liezen, buik, broek en kraag op klitten.

Heb wel kammetjes etc hier liggen maar ik kam ze eigenlijk bijna nooit.

Heel herkenbaar, hier is het soms ook dat als ik dezelfde dag nog heb gekamd er weer een nieuwe klit ergens is ontstaan, wat heel snel vilt wordt. Heel frustrerend voor haar ook, omdat ik weet dat vilt pijn kan doen. Ik gebruik overigens gewoon net zo’n kam als die van jou, dat helpt wel goed om de wat minder gevorderde klitten te verwijderen, gelukkig. In de lente/zomer is het een stuk minder erg dan in de winter, want dan verliest ze haar dikke vacht natuurlijk. Kan niet wachten tot het ruiseizoen over is haha, dan weer met een schone lei beginnen.

Ik heb een pers met een lastige vacht. Erg krullend op dr hele onderkant en het is gewoon geen mooie vacht, het wordt niet dik maar meer lang en draderig. Dus zij gaat 2x per jaar naar de trimmer en gaat dan kaal met een leeuwencoupe. En zo af en toe borstelen thuis en rondom dr nek af en toe van die kleine kitten eruit knippen.

Goodmorning #crackeyes

47 likes

Deze avond komt er eindelijk bezoek voor mijn opvangkatje :heart_eyes: de mogelijke adoptanten stuurden een super lieve mail over hun overleden katje, waar ze wonen, hoe vaak ze thuis zijn etc, …
Super groot verschil met de vorige kandidaat, daar moest ik precies een sollicitatiegesprek doen voor mijn katje.

Ben super benieuwd, hopelijk deze avond een match :partying_face:

Update: ze is geadopteerd :hearts:

59 likes

@PrincessPeach @Amandelbloesem Gefeliciteerd met jullie mooierds!

Ik en mijn vriend hebben ook sinds mid-december een Maine Coon. Onze lieve boevige Faye :blush::heart: binnenkort 5 maandjes oud.

34 likes

Wouw, wat een beauty!

Even wat Herman-spam hoor;

Ik ben echt helemaal verliefd :heart_eyes::heart_eyes:

49 likes

Ooh dat snap ik! Dankjewel voor de Herman spam :heart_eyes: die zal wel heel groot worden!

1 like

Oh die naam!! Love it haha

2 likes

Omg wat een mooierd!!! Dit is echt mijn favoriete kleur bij harige katten haha :sob: :heart_eyes:

Meanwhile heb ik zelf twee uitersten:

31 likes

Die witte :heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Ja echt he :heart_eyes: op haar paspoort staat “Black Smoke” :relieved: Die van jou zijn Yin en Yang! :smile:

3 likes

Gebruikt iemand van jullie deze?

Zijn van die dingen voor in de wasmachine die katten haar zouden verzamelen. Maar ik weet niet zo goed of het nou werkt, of dat ik weer voor een nutteloze kattenaankoop val

1 like

Het laatste, werkt echt voor geen meter bij mij.

1 like

Hm kut. Wil zo graag een oplossing :joy: nu moet ik alle kleren met zo’n roller doen als ik het aan wil en daar ben ik eigenlijk te lui voor, haha.

Ja dit is waardeloos. Het allermakkelijkste blijft toch een droger helaas. :smiling_face_with_tear:

1 like

Nutteloos iets of je wasmachine moet op magische zonder water wassen. De haren verwijder je van dat plakkaat met water.

Vers uit de oven :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes

Ik lig weer lekker ingegraven al de halve dag🥰

58 likes

Dit is te schattig voor woorden :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes