Mijn katjes hebben vandaag van het lekkere weer genoten!
Omg ik heb Tum per ongeluk even in de voorraadkast opgesloten… had niet in de gaten dat ze achter me aan was geglipt. Hoorde ineens allemaal geritsel achter de deur zit ze lekker van de wraps te smikkelen
Volgens mij heeft mijn kat weer een ontstoken oog. De vorige keer kreeg hij een vloeistof in z’n oog om te kijken of er geen schade was, dat was er gelukkig niet, en daarna een zalfje dat ik 3x per dag in zijn oog moest doen, maar is er iets wat ik zelf nog kan doen voor ik de dierenarts bel? Deppen met kamillethee ofzo? Werkt bij mensen vaak wel goed, misschien bij katten ook?
Hahahaa ach de mijne viel laatst ook van de bank toen hij diep in slaap was en was zwaar beledigd.
Nog pro tips tegen deur krabben? Ik laat mijn katten snachts niet op mijn slaapkamer en eentje gaat echt die hele deur vernaggelen en keihard miauwen. Vaak rond de tijd dat ik moet opstaan als natuurlijke wekker, maar vannacht was het kwart voor twee. Ze gaat zo lomp met de deur om dat ik hem dan maar open, maar daarmee beloon ik het natuurlijk alleen maar aluminiumfolie op de deur werkte niet.
Heel stil liggen in bed zodat ze je niet horen (dit is mijn tactiek )
Er bestaat een soort spuitbus die alleen lucht spuit als die beweging detecteert. Schrikken ze vaak wel van.
Hahaha dit heeft geen effect want ik slaap en ze maakt me wakker er zit nog een deur tussen. Ze krabt aan de deur van de woonkamer naar de gang en aan die gang zit ook mijn slaapkamer. Ze heeft alles in de woonkamer (haar plekje op de bank, eten, kattenbak, krabpaal) maar ze wil er gewoon uit
Even opzoeken!! Thanks
Ik zit met hetzelfde probleem bij mijn senior kat. Ben het nu met afgekoelde gekookte water schoon aan het houden en te kalmeren. En las online dat retinol aa crème goed blijkt te werken dus heb die besteld. Misschien voor jou ook een tip?
Zoiets denk ik heel vaak als ik iets lastig/eng vind: wees als Kat1… (Kat1 doet alles gewoon en vind zichzelf geweldig. Kat2 is veel voorzichtiger en komt echt vragen om een aai, Kat1 eist gewoon omdat hij daar recht op heeft.)
Hier gaat ie ook niet op die korrels, maar een helemaal lege bak werkt wel. Hopelijk niet nodig maar kan wachten met een lepel schelen misschien
Nee wilde ze ook niet en ook niet op een plastic tas in stukken dus ik hoef geen tips meer haha, wilde juist delen dat dit een stressloze methode kan zijn
Ik weet niet of katten kunnen puberen net als honden (als in grenzen opzoeken en je uitproberen) maar als dat inderdaad kan dan is Herman in de puberteit. Gister 3 uur gedaan over een film van 2 uur omdat hij alleen maar in planten, luxaflexen en gordijnen hing . Slapen os blijkbaar niet nodig!
Dat is niet puberen, dat is gewoon… kat zijn
Nou, zo erg als dit is hij nog niet geweest
Weten jullie nog dat ik hier iets vroeg over vliegen met een kat? Ik moet even een online ovatie geven aan de poezel. Gisteren was het zo ver en het is zo enorm goed gegaan!
Van de angsthaasjes afdeling in het asiel met zo’n 7 jaar, tot als bijna 10-jarige nu een vliegreis naar En ook hier loopt ze al rond alsof ze hier an jaren woont??? Echt blij mee! En ook zo’n verandering ten opzichte van toen ik haar adopteerde. Niemand had dit ooit verwacht volgens mij
Zo fijn dat het goed gegaan is