Kattentopic #3

Mocht ze gewoon bij jou zijn en niet ergens alleen??

3 likes

Ja kleine honden of katten tot max. 8 kilo mogen bij (sommige, niet alle) vliegmaatschappijen onder de stoel voor je. Zo fijn! En iedereen was extra lief en geduldig van het personeel. 10/10 ervaring

5 likes

Ahh nu wil ik mijn kat mee op vakantie :smiling_face_with_three_hearts:. Fijn dat het goed is gegaan!

3 likes

Oprecht, negeren. En dit kan maaaanden duren. Mijne deed het élke nacht en elke vorm van aandacht was een motivatie voor haar om door te gaan. En echt 2/4/5uur snachts dat dit gebeurde. Ik slaap sinds een paar maanden met oortjes waardoor ik het niet meer hoor, en als ik nu eens zonder slaap hoor ik niks meer. Ze doet het niet meer.

3 likes

Dit @August en negeren als in dus ook niet straffen/roepen dat het niet mag want dat is allemaal aandacht.

2 likes

Maar ik ben zo bang dat ze de deur van mijn huurhuis molesteert :sob:

Ik ga ook maar spray van Feliway kopen en op de deur spuiten en verder proberen te negeren maar man wat moeilijk

Nou daarvoor kun je misschien plakplastic gebruiken ter bescherming

1 like

Iew m’n kat heeft een teek :sob: Durf ‘m niet te verwijderen zelf zonder speciale pen dus morgen maar naar de dierenarts. Ben ineens super bang dat ze ziek wordt hiervan. Hebben jullie katten een tekenband oid?

Maar daar hoef je morgen toch niet voor naar de dierenarts? Zo’n tekentang kan je ook bij de drogist/apotheek of dierenwinkel krijgen! Laat je niet op kosten jagen hiervoor!
Wat wel fijn is, is druppels in de nek tegen vlooien en teken. Kun je bij de dierenwinkel krijgen, maar mijn ervaring is dat het spul van de dierenarts sterker is en langer werkt. Zeker handig als je kat naar buiten gaat. Maar dat hoeft niet in het weekend tegen weekendtarief, hoor!

De buurvrouw is een tekentang komen brengen en heeft ‘m er voor me uit getrokken. Wat een ranzige dingen joh krijg weer rillingen als ik er aan denk. Morgen maar zelf ff zo’n tang kopen en inderdaad van die druppels!

1 like

Mn nieuwe bank is gisteren geleverd en Dave heeft vannacht al 3 gaten aan de onderkant in de voering gemaakt :sob:

Ik had al van dat plakplastic aan de hoeken gedaan en ik heb meteen meer besteld om aan de onderkant te plakken.

1 like

Ik zou bij de praxis ofzo van dat kippengaas kopen en dat er onder maken! Plastic maken ze alsnog kapot, is iig mijn ervaring.

1 like

Thanks, ga ik dat bestellen!

1 like

@RupiKaur onze kat krijgt ieder jaar een nieuw tekenbandje dat altijd goed helpt, wordt altijd gekocht als ze haar spuitjes krijgt in de lente

@esperanza het is gelukt om haar ik-wil-binnen-tactiek vast te leggen haha

27 likes

Ik ben op de een of andere manier allemaal kattenrescuers in de VS gaan volgen op sociale media en eentje daarvan was Ashley/Youngestoldcatlady. Kent iemand hier haar ook? Ik las gisteravond het nieuws dat ze uit het leven is gestapt. Ben er echt door ontdaan. Depressie is zo’n fucked up kloteziekte. :pensive:
Sorry voor zwaarmoedig bericht in dit topic.

Ja ik las het :frowning:. Lees veel berichten erover op m’n favo katteninsta’s. Echt verschrikkelijk.

Ja hè, mijn feed staat er ook bol van. Afschuwelijk. Ze schreef vaker vrij open over haar mentale gezondheid en ook dat ze het moeilijk had, maar toch ook vaak met een regeltje dat het beter zou worden. Dus toch niet :disappointed_relieved:

1 like

Ja vreselijk, ik zag het via Heidiwranglescats. Heftig dat er ook een gescheduled afscheidsbericht van haar op insta verscheen, en dat zoveel mensen daarom nog het alarmnummer hadden gebeld. Wat een nachtmerrie voor haar nabestaanden :frowning:

1 like

Ik zag het ook voorbij komen bij Babykittenrescue. Zo verdrietig, en heftig ook om die geplande post te zien!

Mijn ene kat snurkt alleen als je zelf ook geluid maakt, zodra je hem hoort snurken en dan het geluid van de tv stil zet, dan stopt hij ook. Echt zo’n aandachttrekker :joy: