Kattentopic #3

Dat nachtkastje haahaha zo schattig.

2 likes

Wajo prison break, echt zo slim hahaha

5 likes

Sorry ik ben echt dom volgens mij want ik zie niet hoe hij nu naar buiten is gekomen? En als een kattenluikje op slot zit moet ie daar toch sowieso niet doorheen kunnen toch? Nieuwe angst erbij anders haha

1 like

Ook echt klompen hahaha :heart_eyes:

2 likes

Vrij langzaam begint mijn katje los te komen :heart_eyes:

49 likes

Mijn katten hun poep stinkt de laatste weken echt veel meer dan voorheen, maar er is niks veranderd qua eten ofzo. Kan dat zomaar? Dit voer hebben ze al zo’n 3 jaar en ze stinken nooit zó erg.

Dit klinkt exact als mijn kat die laatst buiten de bak heeft geplast en nu dus inderdaad voeding ter ondersteuning van de nieren nodig heeft. Had niet verwacht dat ze dan nog zo speels/vrolijk zouden blijven eigenlijk. Bij haar waren de waarden licht verhoogd en was medicatie niet direct nodig dus ik duim voor je dat het bij jou ook mee blijkt te vallen

Ze speelt ook nog graag met takken :joy:

32 likes

:relaxed::+1:

Kan vanmiddag terecht, duimen maar

4 likes

2x per jaar laten we onze kat scheren. Vergemakkelijkt voor haar het wassen en voor ons geen poep meer die blijft hangen aan de kont :upside_down_face: vind haar er altijd zo grappig uitzien zo
Oh en voordat er commentaar komt dat we ‘gekozen’ hebben voor zo’n doorgefokt ongezond ras; we hebben haar uit het asiel die haar vonden op straat.

37 likes

Blijkbaar al veel teken dit jaar, gisteren de derde op een week tijd gevonden die we er helaas niet uit krijgen omdat het iets onder haar mond zit, ze reageert iedere keer heel fel zodra we bezig zijn met de draai stap :cry:

5 likes

Ik vind Dave hier heel schattig

31 likes

De enige tip in zo’n geval lijkt me zo’n diertje naar de dierenarts brengen.

1 like

M’n kat kwam opeens in beweging terwijl hij lekker op de grond lag te chillen, kijk ik wat hij doet, zie ik dit :joy:

Bij nader inzien denk ik dat hij al vaker langs is geweest want laatst dacht ik al wel bij mijzelf: wat een vreemde vegen op het raam. Maar was het ook alweer vergeten.
Voorlopig het gordijn maar ff dichthouden.

8 likes

als het lukt zou ik de kat met een deken proberen op te pakken om de kans op krabben te minimaliseren hier voor

2 likes

Hoe is het afgelopen? Normaal gezien zou een opvang kunnen helpen met een vangkooi. Of de politie zou kunnen doorverwijzen, soms hebben gemeentes contracts met bepaalde opvangen.

1 like

Ach wat sneu :frowning: Onze oude kat is destijds ook naar een ander plekje gegaan om daar te sterven, je hoort het idd vaker…
Maar wat intensief en heftig. Fijn dat jullie de eigenaar hebben gevonden en zo goed voor de kat hebben gezorgd.

1 like

Sinds onze poes in het kattenpension is geweest eet ze haar bakje in 1x leeg, terwijl ze het daarvoor netjes verdeelde over de dag. In het pension krijgen ze eten en wordt het na een tijdje weer weggehaald. Ze heeft daar dus geleerd dat ze zoveel mogelijk moet eten als ze voer krijgt want het bleef niet staan.:smiling_face_with_tear:
Ik baal hier best van want ze is nu super gefocust op eten en zeurt er constant om. We zijn dus aan het kijken naar een automatische voerbak. Hebben jullie nog tips voor een fijne? Het liefst waarbij je verschillende tijdstippen kunt instellen, dus geen vaste interval tussen de eetmomenten.

1 like

Ah wat sneu.
Ik heb de nutri vision van petoneer en ben er super blij mee. Je kan alles automatisch instellen en er zit ook een camera in.

1 like

Ik had de petmate bistro, die kan 3 tijdstippen en verschillende hoeveelheden. Prima als je niet veel eisen hebt. Mijn kat kon deze niet hacken, maar katten van mijn vrienden wel: bak omgooien, pootjes erin van onder etc.

Na drie jaar wel geüpgrade naar de pretty paws pp005 (via marktplaats), omdat deze 6 tijdstippen kan, en in beter verdeelde hoeveelheden (hele kleine porties) omdat mijn kat moest afvallen. Zit ook een app bij waardoor je wel extra kan geven als je dat gewoon wil. Deksel zit echt goed vast en hij is ook zwaar dus omgooien gebeurt denk ik niet zo snel.

2 likes

Ik heb de catmate c500 omdat die van mij ook opeens ging schrokken. Kan je 4 verschillende voermomenten mee instellen, dus echt ideaal!

1 like