Kattentopic #3

Dit en wat @Strawberry zegt. Soms wil ze een speeltje laten zien, ergens anders geaaid worden of je laten weten dat je ergens een deur hebt dicht gedaan en dat dat natuurlijk niet te bedoeling is. Ook al wil ze helemaal niet naar die ruimte, de deur moet open! Tijdens corona is ze wel eens van buiten gekomen als ik de deur van het thuiskantoor dicht deed voor een vergadering. Blijkbaar vond ze dat ze snel moest ingrijpen voordat ik er in haar afwezigheid een gewoonte van zou maken om zomaar deuren te sluiten.

3 likes

Een tijd geleden kreeg ik bij amazon een kattenhaarverwijder borstel ding te zien voor 20,- en dacht ja doei dropship ongein maar was nieuwsgierig dus er een via alieexpres gekocht. En het is echt fantastisch om voor je bank en kleed te gebruiken. Pet Hair Remover Roller Hond & Kat Bont Remover Met Zelfreinigende Base Efficiënte Dier Ontharing tool Perfect Voor Meubels| | - AliExpress heb nu even het eerste linkje gepakt wat ik tegenkwam maar het werkt heel goed. Gebruik vaak een kruimelzuiger met opzetstuk voor de bank maar dit ding is net zo handig.

3 likes

Mijne is precies zo, haha :heart_eyes: die komt je halen en wil in de andere kamer spelen :smile:

2 likes

Mijn kat is soms echt een pester, hij gaat bijna altijd nadat ik z’n kattenbak heb ververst binnen 10 minuten nadat hij weer op z’n plek staat al plassen, maar nu had ik net buiten de kap erop gedaan nadat ik 'm verschoond had en ging hij buiten al direct plassen. Voelt altijd dan alsof m’n werk voor niks was :joy::sob:

15 likes

Mijn kat kent gewoon echt geen personal space :joy:

51 likes

Ben zo jaloers mijn kat duldt mij niet in haar personal space

3 likes

Volgens mij is dit echt zo’n algemeen kattending haha. Mijn katten doen dit ook altijd! Meteen nadat er nieuwe korrels in de bak zijn poepen of plassen :rage: :joy:

6 likes

Neee het is een compliment! Lekker fijn schoon bakkie :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Al mijn katten waren al wat ouder toen ik ze adopteerde en ik heb gemerkt dat het proces soms wel jaren kan duren. Mijn meest knuffelige kat kwam pas na 3 jaar op schoot liggen :smiling_face_with_tear: Heb er goede hoop op dat jouw kat ook steeds meer toenadering gaat zoeken! Zeker omdat je haar zo goed hebt opgevangen

2 likes

:face_holding_back_tears: dank je

2 likes

Onze diva ligt het liefst op allerlei zachte dekentjes/kussens, maar heeft nu een nieuwe favoriete slaapplek op de tutu van mijn dochter haha.

47 likes

Ze zijn op de meest onhandige momenten veel te snel!

Ik had laatst een vensterbankje geverfd, liep naar de keuken, bedacht dat ik de katten even moest opsluiten en toen bleek binnen 10 sec letterlijk het hele huis (alle kamers, beddengoed, bureau, computer) onder de witte verfpootjes te zitten.

7 likes

Maar je krijgt er zoveel voor terug :smiling_face_with_tear:

3 likes

Mijn andere kat ook echt alleen op haar voorwaarden dus dit balanceert het mooi :laughing:

2 likes

Vreemde vraag misschien maar sinds een paar maanden hebben we af en toe een plas ‘vloeistof’ op de wc-vloer liggen terwijl de deur dicht zit. De deur heeft wel een smalle kier naar de gang toe. Zou een van onze katten (katers) het voor elkaar kunnen krijgen om zo te plassen dat het op de wc-vloer terecht komt zonder dat de deur naar de wc-deur zelf nat wordt?
(Het is echt een hele vreemde situatie, het lijkt ook niet uit plafond te komen want droog, net als wcpot zelf.) Het stinkt soms, een penetrante lucht maar de andere keer ook weer niet. Katten lijken gewoon een blije zelf maar ik maak me dan opeens toch zorgen dat ik iets over het hoofd zie. Mijn man denkt dat het fysiek niet mogelijk is dat een van hen het is maar ik wil ook niet iets over het hoofd zien.

2 likes

Ik denk eerder dat de toiletpot of een leiding daar ietwat lekt dan dat je kat dit voor elkaar krijgt als ik dit zo lees.

Ik hoop het niet voor jullie, maar misschien wel handig om uit te sluiten: ratten.
In sommige delen van NL is er een enorme plaag, en ze kunnen (onder bepaalde omstandigheden) via het toilet omhoog.

Op schoot na al die tijd is wel echt supercute :pleading_face:

Het lijkt me ook heel onwaarschijnlijk maar ben gewoon bang dat ik iets over het hoofd heb gezien bij ze. Maar het is echt een raadsel wat het dan is, lijkt gewoon uit de vloer omhoog te komen door de tegels heen.
@Troepje, zelfs liever ratten dan iets met de katten. Maar ik denk het niet, heb er nog iets over gehoord hier en we wonen ook niet in een grote stad met veel afval.

1 like

Onze poes wordt de laatste dagen ineens achtervolgd door 2 voor ons onbekende katten. Laf it dat ze populair is. (Die op de poot is Poes en die ander haar aanbidder en ze heeft er nog 1)

21 likes