Kattentopic #3

Mijn kat heeft net zijn brokjes uitgespuugd. Op zich maak ik me geen zorgen want hij had het snel opgegeten maar voordat hij spuugde maakt hij een heel laag geluid wat een soort van klonk als “ja la la la la”, dacht echt van huh waar komt dat geluid vandaan ? Nou ja uit de kat dus die daarna ging spugen.

Herkent iemand dat geluid? Vond het heel sneu klinken… Maar nu doet hij alsof er niks gebeurd is.

Dat geluid maken ze hier ook weleens als ze een haarbal hebben. Voor mij het teken om ze zo snel mogelijk van het tapijt te verwijderen want natuurlijk zitten ze daar.

4 likes

Ah ja, hij is wel in de rui en ik zag ook wel haren er tussen zitten… En snap dat je zsm de kat weg haalt bij het tapijt haha, bij mij gebeurde het gelukkig in de tuin. Maar was zo verbaasd over dat lage geluid! Er zat hier ook een tijd een Vlaamse gaai in de boom die ook een soort van miauwt dus dacht even dat die het was.

2 likes

Altijd precies op het tapijt ja terwijl er een hele ruimte ZONDER tapijt is waar het op kan, goorlappen

6 likes

Mijn kat eet haar pilletjes niet goed. Ik los het op met wat brokjes en water en eerst at ze daarvan alles, maar vanacht heeft ze bijvoorbeeld alleen wat water opgelikt.

Ze zit op een hypo allergeen dieet, dus ik kan niet iets anders heel lekkere geven ofzo. Iemand tips? En ik wil het niet steeds zelf in haar mond stoppen want ze is schuw en dan krijg ik haar nooit te pakken.

In een easy pil stoppen. Vinden katten over het algemeen erg lekker. Had ook een kat die terror werd als het om medicatie ging. Deed beetje van die easy pil om het medicijn en hij nam het zo in :grin:

1 like

Oh, dit geeft me hoop voor mijne. Die wil ‘s nachts weliswaar altijd tegen me aan geplakt slapen, maar nooit op schoot :cry:. Hooguit soms even vijf minuten naast me op de bank, maar daarna snel weer naar het andere uiteinde of een eettafelstoel… hij is er inmiddels al zes jaar, maar er is dus nog hoop!

6 likes

Ja dat kreeg ik van de da, maar is op. Miss idd even bijhalen! At ze idd heel goed!

Ben een nachtje weg geweest en ze liggen al sinds ik thuis ben samen bij mij :smiling_face_with_three_hearts:

50 likes

Mijn kat heeft net de logeer hamster doodgebeten :sob:

1 like

Wat schrikken! Was de hamster ontsnapt?

Nee. Die zat op schoot bij mijn kind (lekker traumatisch ook) en de kat was niet in de kamer en kwam aan en toen liep die hamster zo zn bek in toen ik de kat wilde weghalen en op de gang wilde zetten. Ik had de kat gelijk vast en heb geprobeerd hem los te krijgen maar is niet gelukt. Zit steeds te janken zo schuldig voel ik me

2 likes

He wat een vreselijke pech toch. Veel sterkte voor jullie allemaal.

1 like

Vraagje voor mensen die een kat én een robotstofzuiger hebben: gaat die mix goed samen? Bevalt jouw robotstofzuiger terwijl je ook een kat hebt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ben bang dat mijn kat er bang voor zal zijn, maar misschien dat het ook gewoon ff wennen is? En kan zo’n ding goed tegen kattenharen en kattenbakkorrels?

Mijn kat is echt een pussy van de bovenste plank maar toen ze nog bij mijn pa woonde (en een robotstofzuiger als huisgenoot had), was het eerst idd even wennen maar daarna ging het prima!

1 like

Een van mijn katten was eerst super bang maar na een paar weken was hij gewend.

Korrels en haren gaan prima. We moeten wel vaak haren uit de ronddraaiende onderdelen knippen want we hebben een langharige kat.

Edit: ik geef nu de kat de schuld van lange haren maar is ook gewoon mn eigen haar natuurlijk. :joy_cat:

1 like

Gewoon bij de Action, ideaal want gaat nooit kapot. Ik heb deze al 15 jaar :flushed:

1 like

Katten vinden de stofzuiger liet heel leuk. Ze gaan ergens ander zitten als ze stofzuiger aan is.

1 like

Mijn katten schrikken alleen ff als de stofzuiger aan gaat want dan piept ie en dat is ineens out of the blue, maar verder vinden ze het gewoon prima.

1 like

Fijn dat iedereen zulke goede ervaringen heeft! Dan ga ik er ook maar eens serieus naar kijken :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes