Kattentopic #3

Oei nog een sterkere pisgeur zeg maar? Dan is het idd iets anders!

Onze kater sproeit de laatste weken ivm stress. De geur is juist minder sterk dan van urine! Maar als je van dichtbij ruikt, ruik je wel meteen zo’n vieze pis lucht hoor :smiling_face_with_tear::joy:

Ik kan mijn blinde kat sinds een tijdje optillen zonder dat ze dat eng vindt, dus nu zit ze geregeld gezellig op de bank :pleading_face:. Zo lief en gezellig. Ik zet haar altijd op de grond als ik zelf van de bank ga (ze durft er niet alleen af en ik wil ook geen ongelukken) dus jullie begrijpen dat ik hier de rest van de nacht zit haha

50 likes

Iemand tips voor een (liefst natuurlijk) relaxmiddel om tijdens een autorit te geven? Mijn kat is niet angstig, maar wel super beweeglijk (wil het liefst de hele auto ontdekken) en wordt snel onrustig als hij opgesloten zit in een mand. Ik vind dat snel stressvol tijdens langere ritten. Via google wordt ik niet heel veel wijzer, want ik vind voornamelijk druppels/tabletten tegen angst en die als kuur werken. Ik wil het liefst iets dat kort werkt. Geen idee of dat bestaat, maar wellicht heeft iemand hier de gouden tip😉

1 like

Mijn dierenarts gebruikte een spray van Feliway om mijn kat tijdens een echo te kalmeren, ik weet niet of je zoiets bedoelt? Dat deed ze op haar handen en op het kussen

2 likes

Wat een schat :blush:

4 likes

Dat ga ik eens op zoeken. Thanks!

1 like

Gabapentine vragen bij je dierenarts

1 like

Een aanhankelijke kat is leuk. Maar niet als ieh je overal al schreeuwend achtervolgd. Dus ook buiten terwijl je op een drukke weg loopt. Was hij ook nog te eigenwijs om opgepakt te worden en kwam hij bijna onder de auto pff.

2 likes

Sinds ik ben verhuist vind ik zovaak kattengrit in bed, terwijl die bak meer dan 10 meter verderop staat. Wat is nou echt goed kattengrid dat klontvormig is en niet uitloopt?

2 likes

:beach_umbrella:

51 likes

Wie heeft er hier een afgezet balkon voor hun kat(ten)? Ik zoek eigenlijk een beetje naar tips om dit te doen.

Ik woon vier hoog en daarom vind ik een net een beetje spannend (wat als ze in het net springen/klimmen??), maar het is een huis van de woningbouw dus een op maat gemaakte ren vind ik ook heftig (ivm boren/vastzetten maar ook kosten en ik weet niet of ik het kan hergebruiken als ik zou verhuizen).

Ik heb dat

Hier zit alles vast met tie wraps en dat blijft al 2 jaar goed zitten!

2 likes

Ik woon op de derde verdieping en heb ook een afgezet balkon met gaas. Ik heb van die dunne spijlen, dus daarop heb ik plankjes gezet om het meer steun te geven en dat vastgemaakt met tie wraps.
Werkt al een jaar heel goed en zit echt goed vast!

1 like

De poezen waren mij niet vergeten :heart_eyes: (hun ‘papa’ had geholpen door er een mooi origami hartje van te vouwen en een cadeau in te pakken!) :heart:

14 likes

Wat een mooierds!

3 likes

Ik heb het ook afgezet. Met spanstangen tussen balkon en plafond en daar het net met tie wraps aan vastgemaakt. Halverwege heb ik nog balkon klemmen waar de spanstangen doorheen zitten voor extra stevigheid.

Ambiance Parasolhouder - Balkon - voor een diameter van 38 tot 54 mm | bol.com dit zijn de balkonklemmen

Trixie Spanstangen-set | zooplus dit zijn de stangen

1 like

Bij mij stonden er al palen rondom het terras, hier heb ik kattengaas omheen gespannen en balken aan vast gemaakt in een hoek van 90 graden. Omdat het net groen is, valt het in de zomer weg tegen de begroeiing waardoor het minder als een luchtplaats voelt.

2 likes

En @mikselke @Nina @Quinoa dankjulliewel! Hier kan ik wel wat mee, en als het bij jullie allemaal goed gaat met een net dan ben ik wel wat gerustgesteld nu.

Chillings :sunglasses:

26 likes