Zijn hier mensen met een (oude) kat met diabetes die tijdens of na een antibioticakuur in remissie lijkt te zijn gegaan?
Mijn suikerkat heeft al 2 weken een supernare wond op zijn achterpoot, inclusief huid die afsterft. De dierenarts weet het ook niet exact en hij krijgt nu twee soorten antibiotica. Maar gisteravond was hij niet lekker en besloot ik zijn bloedsuiker te meten.
Die was 1.2 in eerst instantie, dus een extreme hypo Heb toen de dierenarts gebeld en ben op spoedconsult met hem geweest. Ik heb nog even overwogen om hem naar de spoedkliniek te sturen, maar uiteindelijk niet gedaan vanwege de ontbrekende garantie dat hij het zou redden. Overigens is hij de nacht goed doorgekomen.
Hij heeft een infuus met glucose direct in zijn bloedbaan/vat gehad en ging in 45 min van 1.5 naar high (te hoog om zijn bloedsuiker nog te meten, dus boven de 25).
Inmiddels heeft hij al zo’n 24 uur geen insuline meer gehad (in overleg met de dierenarts), maar is desondanks wel aan het dalen. Gisteravond zat ie op 22.1, inmiddels op 16.3 (5 - 8 is normaal voor gezonde katten). Ik merk dat het me mentaal best wat doet, vooral omdat het allemaal nog niet duidelijk is