Kattentopic #3

Ik deed vanochtend mijn ogen open en werd begroet door dit gezicht :joy:

43 likes

Ohhh tof dat jullie voor een ouder katje gaan. Ziet er een super lieve uit. Heel veel succes en hopelijk goeie match!

Thanks, dit ga ik ook zeker proberen!

1 like

Als de zon schijnt en de tuinkussens weer op de stoelen gaan zijn mijn katten daar echt niet weg te krijgen. Echt de heeeeelee dag liggen ze zo lief zachtjes te snurken :heart_eyes:

42 likes

Ziet er echt dood uit soms

37 likes

Ik heb mijn dag wel vandaag, deze ligt op me te wachten in bed :smile::heart:

40 likes

Ik moest toch met mijn foster kittens met spoed naar de dierenarts omdat ze naast 7 dagen waterdunne diarree ook begonnen over te geven en Rhine (lichtgrijs) had geen energie meer. Dit gebeurde helaas laat dus ik zat van 2 uur ‘s nachts tot ongeveer half 5 bij de dierenarts. Uiteindelijk kon ik toen naar huis en ze om 10 uur ‘s ochtends weer ophalen.

Ze hebben misschien kattenziekte (wat erg dodelijk en heel besmettelijk is). Hudson’s test was negatief en die van Rhine kwam 3x terug als “inconclusive” wat kan betekenen dat ze wel positief is maar ze weten het niet zeker 🫠

Mijn eigen katten heb ik altijd apart gehouden en zijn ingeënt tegen kattenziekte maar een van mijn katten heeft vandaag meerdere keren overgeven dus dat is niet echt chill.

Met de kittens gaat het een heel klein beetje beter, ze hebben niet meer overgegeven en ze hebben weer wat meer interesse in eten maar ze hebben nog steeds dunne ontlasting :cry: ik ben het hele weekend bezig geweest met schoonmaken etc dus ik ben er wel een beetje klaar mee nu. Ik hoop dat ze snel opknappen!

16 likes

Emma heeft een echo gehad en nu is dr buikje kaal :joy:

30 likes

Ik realiseer me net dat ik de verjaardag van m’n kat vergeten ben. Ze is 29 mei alweer 7 geworden :smiling_face_with_tear: M’n kleine, ouwe, bolle, humeurige meid

62 likes

Hoe gaat het met ze?

Lief daf je het vraagt, het gaat eindelijk beter met ze!! Ze hadden 11 dagen diarree en ongeveer 5 dagen geen eetlust waardoor ik ze moest dwangvoeren maar sinds woensdag is alles weer normaal! Ik ben zo blij want de zorg was best intensief. Nu moeten ze nog een hele week symptoomloos zijn en dan mogen ze geadopteerd worden!

Mijn eigen kat heeft gelukkig ook niet meer overgegeven :blush:

41 likes

Ah zo fijn om te horen, wat jij voor die diertjes doet is echt goud waard

10 likes

Net bij de dierenarts geweest voor een controle vanwege een wond met abces op Pluks achterpoot en het gaat zo goed dat hij geen medicatie meer hoeft en op controle hoeven we ook niet meer te komen. En zijn kraag mag ook af, dus heel fijn :heart_eyes_cat: Ik had dit niet verwacht een maand geleden (de dierenarts ook niet), dus ik ben hier heel blij mee.
Alleen zijn bloedsuiker moet ik nog wel in de gaten houden. Sowieso altijd, maar nu extra. :slightly_smiling_face:

26 likes

Ik heb twee siberen en morgen ga ik met onze poes naar de dierenarts voor haar inenting. Maar ik merk dat ik elke keer een beetje zenuwachtig ben, omdat ze bij haar de vorige keer zeiden dat we op haar gewicht/omvang moesten letten. Terwijl dit gewoon niet klopt, ze is juist klein voor 't ras… De vorige keer was ze 4kg, dus volgens mij netjes en ze heeft vooral veel vacht. Als je je vingers daarin zet, kan ik haar ribben voelen. Dat is toch prima? Ik heb ook geen behoefte om de discussie aan te gaan met de dierenarts , maar kreeg er wel een rot gevoel van haha. Alsof we slechte kattenouders zijn haha.

We ontdekten trouwens vorige week schilfertjes in haar vacht bij haar onderrug/aanzet van haar staart. Ik laat dit morgen checken maar kan dit bij de rui horen? Online lees ik wel zorgelijke dingen zoals vitamine tekort of ringworm… Ik zie geen gekke plek… Iemand ervaring?

2 likes

We hebben een kleine Moai (van een Chileense vriend gehad) in onze tuin, genaamd Piet en onze poes ligt er zo graag in het zonnetje bij :smiling_face_with_three_hearts:

30 likes

Bedoelde de dierenarts het niet andersom? Dat je kat niet te mager wordt en je daarom moet letten op haar omvang? Anders zou ik het ook vreemd vinden, 4kg is toch normaal voor een poes lijkt me. Ik heb zelf Noren, waarvan 1 ook een wat kleinere van 4 kilo en krijg altijd juist compliment dat ze zo mooi op gewicht is.

Met schilfertjes heb ik geen ervaring, hopelijk kan de dierenarts je daar vandaag antwoord op geven!

Mijn zwart-wit kat is inmiddels een bruin-wit kat geworden. Ze ligt echt het liefst uren in de zon. Ze kan zelf de bank niet op (oud en blind), dus als ze merkt dat ik op de bank zit gaat ze bij me staan. Dan moet ik haar erop tillen en meestal kruipt ze dan wel tegen me aan, maar als de zon op de bank staat kan ik dat wel vergeten haha.

46 likes

Heeeerlijk leventje voor zo’n oude dame🥰

1 like

Mijn kat maakt deuren open, hangt aan de klink en als een deur op een klein kiertje staat gaat ie net zo lang met z’n pootje ertussen tot de deur open is. Nu wil ik dus een nieuwe kledingkast en met schuifdeuren zou ideaal zijn, maar ik ben bang dat m’n kat m steeds open zal maken. Heeft iemand een kat die deuren open maakt en een kast met schuifdeuren en gaat dat goed? :joy:

1 like

Hahah een soepel schuifdeur heeft hij hier zo open, helaas :sweat_smile: wellicht als ze wat stroever gaan dat het wel kan, maar die van kledingkasten gaan wel gemakkelijk open meestal.