Kinderslot op de kast? Kan dat?
Mijn kat slaapt, wanneer hij de hele nacht de hort op geweest is, het liefst op een hoekje van mijn bed, dan ligt ie zo diep te slapen
Mijn katten krijgen bijna alle soorten deuren en lades open, ook schuifdeuren
Mijn oudje deed dit dus ook! Hij heeft ook weleens daardoor met een dik pootje rondgelopen
Morgen weer naar het asiel en ik ben benieuwd welke katten er nog zijn. Hopelijk weinig. Er is er dus eentje en die is zo ontzettend lief, maar niemand wil hem (en hij is ook al eens teruggebracht), omdat hij niet mauwt, maar schreeuwt. Zo sneu
Yes, ik heb er zo eentje
Hahaha ik heb vandaag nog mijn kat laten zien dat ze de deur die op een kier stond heus wel open kon maken met haar poot maar volgens mij is ze gewoon dom
Zo kijkt ie dus als je 's ochtends naar je werk gaat.
Dit is mijn eerste kat die werkelijk al het kattenspeelgoed weet te appreciƫren en alle vier de krabpalen gebruikt voor zijn dagelijkse work-out.
Hallo kattenliefhebbers!
Ik heb zelf geen kat, maar een vriend van je vraagt me tijdens zijn vakantie van 2 weken voor zijn kat te zorgen maar ik neem de kat niet in huis.
Het verzoek aan mij is 1x per dag eten te geven.
Het is een binnenkat. Is dit niet enorm zielig dat die kat 2 weken lang 1x per dag een beetje aandacht krijgt?
Ik heb gezegd dat ik de kat wel eten wil geven maar dat ik niet iedere dag kom kroelen met het diertje. Dat vind hij prima, maar ik vind het eigenlijk heel erg zielig.
Ik wil de kat niet in huus nemen. Zijn ouders ook niet. En hij wil geen pension zoeken/betalen. Ik voel me er een beetje vervelend bij.
Is dat terecht of kan een kat dit prima aan?
Een kat kan het aan, maar ik zou het zelf niet echt wenselijk vinden. Helemaal als de kat in zān eentje is. Dus ik vind je gevoelens hierover wel terecht.
Als ik een week weg ben dan blijven mijn katten ook thuis, maar dan komt een van mān vriendinnen doordeweeks bij mij thuis werken en in het weekend komt ze eventjes langs. Kan hij niet zoiets met iemand regelen?
En wie doet dat de kattenbak? Ga jij ook de bakjes moeten poetsen en waterfonteintje als hij het heeft verversen, poetsen? Doet hij het niet makkelijker overbrengen dan het is, enkel vragen om eten te geven klinkt als een kleinere taakā¦
Hij heeft zelf een schoonmaakster die de kattenbak doet. Volgens mij laat hij haar ook gedurende de vakantie komen? Zo was het bij zijn vakantie van 1 week de laatste keer wel.
Ook als hij thuis is stinkt die bak een uur in de wind, dus ik denk niet dat hij meer van mij verwacht dan hij zelf zou doen. Een paar poepjes eruit scheppen kan en wil ik natuurlijk wel doen.
Het is maar 1 kat alleen. Als dat in de basis al niet zielig is, dan vind ik het prima.
Maar alsnog knaagt bij mij wel het idee dat hij geen vakantie van 2 weken had moeten boeken voordat hij een oplossing voor zijn kat had.
Wij deden dit vroeger zelf ook, de buurvrouw gaf ze te eten en oma deed af en toe de deur open zodat ze even binnen konden chillen terwijl zij de post sorteerde of whatever. Nu met het lekkere weer zou ik me niet heeeel druk maken. Tenminste, ik weet niet hoe de binnen-buiten ratio is.
Voor een binnenkat vind ik dat wel zielig ja. Ik moest ook een keertje wat langer voor de kat van een vriendin zorgen en toen ben ik elke dag minstens een uur met de kat gaan spelen, ook al zei zij dat het niet nodig was. Maar goed, dat hoort eigenlijk niet jouw verantwoordelijkheid te zijn als je dat pas hoort op het moment dat zijn reis al geboekt is
Is een ontwormingspipet misschien iets voor je? Die kun je gewoon in de nek druppelen. Die van mij kan ik niet aanraden omdat hij is voorgeschreven, maar volgens mij zijn er ook algemene pipetjes te koop: Dronspot Ontwormingspipet kat - Dierapotheker.nl
Wij halen bij de dierenarts een pipet anti wormen en vlooien van stronghold. Kan je volgens mij ook online kopen. Werkt prima elke 3/4 maanden een pipet voor combinatie wormen en vlooien en alle andere maanden alleen een vlooien pipet.
Spelen is juist heel belangrijk voor een binnenkat en nog meer voor een kat alleen. Die hebben echt veel meer uitdaging nodig (ook al laten ze het niet altijd zelf blijken) dan een buitenkat.
Ik vind het dus wel heel zielig⦠@Beutyschooldropout heeft hij niet iemand anders in de buurt die vaker langs kan gaan bij de kat?
Hij heeft nog een bereidwillige vriend maar dat is iemand die in een andere wijk woont. Ik woon op 10 min lopen. Het is niet ideaal. Hij is iets te gemakzuchtig geweest hierover en ik vol me geconfronteerd met een voldongen feit.
Ik vind het zelf (als geen echte kattenkenner) zielig, maar als de vraag is of of ik zin heb tijd vrij te maken om met zijn kat te spelen is het antwoord āneeā.
Juist goed van je dat je er wel verder over nadenkt, maar het is wel zijn verantwoordelijkheid. Ik zou dan gewoon eten geven en thats it.
Wat @kali ook zegt; volgens mij is een pension gauw heel stressvol, dus deze kat is dan in ieder geval nog in zijn vertrouwde omgeving
Bij mijn eigen katten zou ik dit absoluut niet doen, maar zij knuffelen het liefst de hele dag en zijn heel aanhankelijk. Bij mijn zus haar kat ben ik ook elke dag langs geweest om te knuffelen en spelen maar die kat keek echt niet naar mij om en kreeg liever geen aandacht. Het verschilt gewoon heel erg per kat.