Kan hij niet bij andere buren een openstaande schuur in zijn geglipt?
De kat van mijn ouders was in januari een paar dagen van huis, die was geschrokken van het vuurwerk. Zelf heb ik een kat gespot op straat gespot die al bijna 3 weken vermist was. Via facebook snel contact gekregen met het baasje en binnen een half uur was de kat weer herenigd met haar baasje. Op 2 kg gewichtverlies na was er toen niets aan de hand, volgens de dierenarts.
Wat kan je je zorgen maken om zo´n beestje en het missen hé . Het gebeurt echt vaker dat katten een paar dagen weg zijn en terug komen! Ik lees soms ook als tip om de kattenbak buiten te zetten, zodat de kat op zijn/haar geur af kan komen. Is je kat gechipt (of is dat niet verplicht/gebruikelijk in Nederland?)?
Mijn kat was overigens 6 maanden vermist (ok, dat is natuurlijk niet iets om je aan op te trekken), en hij was amper afgevallen en helemaal ok, dus het kan zelfs na langere tijd goed komen. ik hoop met je mee dat die van jou ook weer snel terecht is!
@SpeedOfSound, zou je bij de buurman kunnen vragen of hij misschien iets maar je kat heeft gegooid? Zonder dan beschuldigd te worden maar gewoon vriendelijk uitleggen dat je kat zoek is en dat je even wil uitzoeken waar het van kan komen. (Niet dat ik vind dat je vriendelijk tegen dat soort mensen hoeft te zijn maar het helpt mogelijk in dit geval.) Rammelen met lekkers heb je misschien ook al geprobeerd?
Ik ga heel hard duimen dar hij snel terug is.
Hier moet blaasgruis-kat 2 weken op natvoer. Onweerstaanbaar volgens dierenartsassistent. Kat moet er niks van weten. Dus nu krijgt hij aan maar de brokjes tegen blaasgruis en z’n gewone natvoer (vis, andere is kip) met extra water. Er is wel een ander merk wat met vis verkoopt dus misschien mag hij dat dan. Weet niet of 2 merken door elkaar kwaad kan dus dat moeten we navragen. We geven altijd graanvrij en blikje vis zonder toevoeging en ergens voelt het ook tegenstrijdig om nu wel met graan en allerlei toevoegingen te geven. Maar alles voor de kat!
Via zijn chip! Hij was op een pleintje terecht gekomen waar iemand woonde die voor zwerfkatten etc zorgt en een chiplezer heeft.
Muis is de laatste tijd erg veel bezig met kauwen op mijn kleren. Ik heb nu al 3 hemdjes weg moeten gooien omdat hij de bandjes door kauwt. Ze zijn nu 9 maanden oud, er liggen meer dan genoeg speeltjes en touwtjes om mee te spelen en ik speel ook dagelijks met ze. Heeft iemand anders hier ervaring mee, wat zou het kunnen zijn en hoe verhelp ik dit? Ik hoop dat het een fase is en weer voorbij gaat. Gelukkig zijn het tot nu toe pyama hemdjes en geen kleren die ik veel draag.
Ik ben een sloddervos dus probeer nu ook echt meer op te ruimen en ik laat ze niet de slaapkamer in als het wasrek er staat, maar zodra hij de kans krijgt om binnen te glippen is het gelijk weer raak.
Edit: hij laat zich tot zekere hoogte ook wel corrigeren en gaat niet blazen of miauwen. Hij blijft gewoon liggen en gaat spinnen.
Is je kat vaker langer van huis? Of een buiten kat?
Nu het mooi weer is zien wij onze kat soms dagen niet. Hij vind het buiten helemaal geweldig, vreet af en toe muis op en komt dan na 2 soms 3 dagen weer een keer aanwaaien. Eet dan iets en verdwijnt meteen weer.
Ik hoop dat het ook het geval is met jouw kat en dat die snel weer thuis is!
Mijn kat wordt steeds aangevallen door een specifieke kater van een paar huizen verder. Hij komt steeds gewond thuis, krijgt huisarrest en wil heel graag de hele dag naar buiten, mag een dag naar buiten en komt wéér gehavend thuis. Wat kan ik tegen de eigenaar zeggen? Hou je kat bij je? Castreer dat dier eens?
Dit klinkt misschien heel dom, maar bedoel je echt van dat snoep bij dropveters? Vinden ze dat dan vies en willen ze daarna niet meer op veters kauwen?
Mijn kat bijt namelijk de veters van schoenen /broeken etc kapot. Ik probeer erop te letten maar hij is er zo snel bij!
Jaaa wat fijn. Alle zorgen voor niets
Ooh fijn!
Wat een stress dan he. En het beestje is zich van geen kwaad bewust
Hahaha heerlijk
Als ik zie hoe de mijne ooit thuiskomt, ook met zwarte pootjes en allemaal grapjes in zijn vacht.
Mijn kat is niet wijs. Het is hier bijna 30 graden in huis en ze moet en zou op schoot. En vannacht moest en zou ze ook tegen mij aanliggen in bed en dan het allerliefste onder het dekbed. Of haar bontjas werkt heel erg verkoelend of de interne thermometer van mijn kat klopt niet.
Wat fijn dat ie terug is!
Overigens, mijn kat komt ook regelmatig thuis na een bender met zwarte vlekken op zijn poten en zijn kop. Ik dacht ook eerst dat het zand was, tot ik hem vanuit m’n raam zag neuzen in de (afgekoelde) bbq van de achterburen. Dus hij graaft tussen het houtskool naar stukjes vlees blijkbaar
Min kat slaapt iedere nacht in mijn nek en ook met 30 graden Lig je dan met een bontkraag
Wel lief dus ik heb het er maar voor over
Ja ik duw haar af en toe wel van me af anders wordt het echt te warm.
Mijn andere kat daarentegen die zie ik vrijwel niet meer, die is de hele dag de hort op. En ‘s avonds gaat ze dan in de tuin zitten maar ik krijg haar met geen mogelijkheid binnen. Dus gisteravond voor de allereerste keer in twaalf jaar dat ze ‘s avonds niet binnenkwam en ik haar buiten heb gelaten. Wel met een kattenluikje waardoor ze alsnog naar binnen kan dus vannacht plofte ze opeens op bed. Ben benieuwd wat deze nacht gebeurd. Ik vind het denk ik vervelender dat ze buiten is dan zij zelf.
Heb ooit mijn kat aangeleerd vliegjes/spinnetjes voor mij ‘op te ruimen’ en dat is nu echt haar hobby. Zo chill met dit weer! Alle muggen gaan er aan, haha
Mijn kat jaagt ook op alle muggen, echt heel relaxed
Die van ons ligt nu bij voorkeur in de garage. Warmste plekje in huis.
Gezellig ook…