Kattentopic #3

Ik zit thuis te werken en hoorde ineens rare geluiden uit de gang komen nadat mevrouw naar de kattenbak was geweest. Dus ik erheen, want had al een flauw vermoeden dat er een drol aan haar kont was blijven plakken en ik had gelijk.
Eerst rent ze voor me weg, want ze weet wat komen gaat. Toen ik haar te pakken had wilde ik haar meenemen naar de wc voor wc-papier, had ze al een keutel voor de deur laten liggen waar ik die fijn met de hand aan de kant moest schuiven (keukenpapier is op) omdat die deur anders niet open kon. En toen ik haar kont wilde schoonmaken ging ze naar me grommen. Sorry hoor mevrouw, maar ik wil je kortharige kont waar niks aan hoort te blijven hangen ook niet schoonmaken. Dus houd op met dat gegrom.
En nu ligt ze voor Pampus op de grond alsof er niks gebeurd is en ik haar snail poop trail dat de hele lengte van de gang heeft hoef schoon te maken

13 likes

Mijn 16-jarige kat was ook aan het afzien van de warmte. Gelukkig eet en drinkt ze goed, maar ik maakte me soms toch een beetje zorgen. Ze wilde ook niets weten vab onze kleine ventilator. Nu hebben we net een grote vloerventilator binnen en ze ging er net uit enthousiasme pal voor zitten, maar dat bleek al snel too much haha. Nu ligt ze op een afstandje van de frisse wind te genieten en ik heb ook echt de indruk dat ze ervan opknapt

(Haar kartonnenkrabmat is trouwens de laatste weken echt het ultieme kussen?)

36 likes

Vrijdag is er bij een van mijn katten blaasgruis gecontroleerd. Dus nu speciaal voer en medicatie. Brokjes lust hij wel, het natvoer van de dierenarts wilde hij per se niet dus maar ander merk gekocht. Dat eet hij wel met wat water extra erbij. Maar net heeft hij weer buiten de bak geplast. Zag hem twijfelen over de bak en toen toch naar beneden gaan om daar te plassen.
Zou het zin hebben om tijdelijk daar een bak neer te zetten? (we hebben er nu 2 voor 2 katten. Hiervoor altijd 1 maar paar weken geleden 1 extra gekocht omdat we dachten dat dat misschien het probleem was. Hij plastte maar 1x per week buiten de bak dus de dierenarts dacht in eerste instanties ook niet aan blaasgruis. Dus wel…) Maak het ook uitgebreid schoon met speciaal spul hiervoor. Maar weet nu even niet wat het beste is.

1 like

Haha, als kitten hield ik haar voor alle beestjes en als ze die opat dan gaf ik een snoepje. Maar het is wel ook een binnenkat dus alles wat beweegt is al extra entertainment

4 likes

Of gewoon een helmpje :wink:

14 likes

Helaas herkenbaar :rofl:

Je kan het altijd proberen. Ik heb 1 kat en heb 2 bakken in huis staan.

1 like

Hier ook santa’s favorite cat!! Maar hij was er niet zo blij mee😂

19 likes

Ik zit er over na te denken om een koelmat voor m’n katten te halen, maar ik twijfel omdat ze het misschien helemaal niet gaan gebruiken. Heeft iemand hier zo’n koelmat? En wordt 'ie gebruikt of is het de moeite niet waard?

1 like

Heb Dolly er nog nooit op zien liggen. Die ligt liever onder m’n bed of op de hete stenen van het balkon :smiling_face_with_tear:

2 likes

Moeite niet waard :sweat_smile: wel fijn voor je eigen voeten

3 likes

Hee ja mijne ligt nu ook steeds onder m’n bed! Gister had ik daar de ventilator aan dus ik dacht dat ze daar een briesje voelde maar nu heb ik die naast me gezet maar ze blijft in de slaapkamer

2 likes

@mikselke duidelijk, ik had al zo’n vermoeden. :joy_cat:

1 like

Eén van mijn katten is vannacht overleden aan FIP. We waren gestart met de medicijnen maar het mocht niet meer baten. Wat een kutziekte.

Zijn broertje (van 1) is nu alleen over. Ze waren sinds geboorte altijd samen. Heeft er iemand tips hoe om te gaan met katten en rouw? We hebben hem vannacht afscheid laten nemen en geven hem nu alle aandacht waar hij om vraagt (en dat is veel). Is er verder nog iets wat we op korte termijn kunnen doen voor hem?

Op langere termijn gaan we op zoek naar een nieuw maatje voor hem, want ik vind het zielig hem gezien zijn leeftijd en het altijd samen zijn te lang alleen te laten. Ik heb alleen geen idee hoe veel tijd we moeten nemen voor het introduceren van een nieuwe kat. Heeft er iemand hier ervaring mee, met zo’n jonge kat ook?

12 likes

Oh wat verdrietig, heel veel sterkte!

1 like

Ze gaan ERNAAST liggen, dus nee. Lig er nu zelf maar op haha.

1 like

Wat ontzettend verdrietig, sterkte. Ik heb niet echt tips al denk ik wel dat het goed kan zijn dat je kat afscheid kon nemen. Mijn kat is in korte tijd haar zusje en haar maatje kwijt geraakt en in beide gevallen kon ze geen afscheid nemen en of het klopt of niet kat is daarna nog wel heel lang onrustig geweest.

1 like

Ah, wat sneu zeg, voor jullie en de kat! De dierenarts zei ongeveer hetzelfde, dat het wel kan helpen tegen onrust. Dus dat hebben we maar gedaan. Hij heeft even aan hem geroken en ongeveer een uurtje naast z’n broertje gezeten in de kliniek, maar was ook gewoon heel erg onder de indruk van de ruimte en de geluiden.

1 like

Die van ons gaat met dit weer op zolder zitten. Heetste plek van ‘t huis.:sweat_smile: Ik zet maar gewoon overal bakjes water neer zodat ze hopelijk wel voldoende drinkt. En extra natvoer naast haar brokjes.

2 likes

Die van ons maakt juist echt veel gebruik van zijn koelmat! In het begin alleen met zijn kop, maar inmiddels ligt hij ook met zijn buik en staart erop.