Kattentopic #3

Hier werd ie totaal niet gebruikt :sweat_smile:

Hè wat verdrietig zeg! :black_heart: Vorig jaar is het broertje van mijn poes ook plotseling overleden, ze kwamen uit hetzelfde nestje en waren toen 2,5 jaar oud en nog nooit gescheiden geweest. Ze is zeker een halfjaar echt heeeeeel vragerig en miauwerig geweest, zag echt dat ze op zoek was naar haar broer, maar inmiddels echt wel weer de oude. Heb niet echt tips, behalve idd afscheid laten nemen indien mogelijk en verder zo veel mogelijk troosten/aandacht geven als ze dat nodig heeft. Hou haar goed in de gaten hoe ze dealt, sommige katten blijven voor altijd eenzaam en stressy maar die van ons is nu helemaal prima en heeft voor mijn gevoel echt geen behoefte aan een nieuw maatje (maar sinds een half jaar gaat ze ook ineens naar buiten dus er is wel meer veranderd wat misschien ook meespeelt). Sterkte, ook met je eigen verdriet.

2 likes

Ach nee, wat ontzettend sneu voor jullie. Heel veel sterkte :two_hearts:

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Verdrietig verhaal zeg. Fijn om te horen dat ze weer helemaal de oude is nu. Mijn kat kan op de korte termijn niet naar buiten dus mijn gevoel zegt wel dat hij baat heeft bij een nieuw maatje, dat is tenslotte ook waarom we er destijds twee in huis genomen hebben. Ik ga aankijken hoe het de komende weken gaat en dan zien we wel.

@Westwood dankjewel!

1 like

Mn lieve siameesje. Die met dit weer ook nog het liefste tegen je aangeplakt zit.

:smiling_face_with_tear:

@anon48189714 sterkte :heart:

38 likes

ah wat verdrietig. Veel sterkte.

2 likes

Vogel afspakken? Vaak houdt kijn kat m in de bek vast. Kun je kat met vogel en al naar buiten zetten (vogel hier niet vaak gelukkig).

Ik heb in zo’n vergelijkbare situatie de dierenambulance gebeld. :sweat_smile: kwam thuis en zag bloed, veren en een vogeltje dat heel stil ergens zat. In paniek naar mijn buurjongen, en door hem is de dierenambulance gekomen. Die waren er binnen een kwartier, echt super snel. Vogeltje is toen naar een verzorgingscentrum gebracht. Mevrouw van de dierenambulance vond mij niet raar, dus het is een optie!

1 like

Wat fijn dat het vogeltje er ongehavend vanaf is gekomen! Ik vind het ook naar hoor, maar het is het aard van het beestje… :smiling_face_with_tear: Alhoewel ik niet zou weten hoe ik zou reageren als ik een onthoofde vogel zou aantreffen, brrr.

Ik kan hier echt de hele dag wel naar kijken :smiling_face_with_three_hearts:

43 likes

Herman heeft een nieuw speeltje gevonden. Je wilt niet weten hoeveel uren ik in deze sjaal heb zitten (zelf gehaakt), maar hij zoekt hem steeds weer op dus ik laat hem maar.

34 likes

Heel schattig. Zal wel naar jou ruiken én lekker aanvoelen! :heart_eyes_cat:

2 likes

Ik wilde vanochtend naar mn werk gaan maar de gang werd geblokkeerd

30 likes

Past best!

36 likes

Dus je hebt je ziek gemeld? :heart_eyes:

1 like

Uiteraard!

3 likes

Ik heb deze vandaag voor het eerst gebruikt en dit is echt geweldig!
Ik beb getwijfeld om m’n bank weer te verkopen ivm alle haren maar met dit ding heb ik de bank zo weer schoon!

1 like

@Pantalones ik ben wel benieuwd of het nog iets geworden is met die oudere kat?

2 likes

Helaas heb ik een paar jaar geleden alweer een nieuw huisje voor 1 van mijn katten moeten zoeken vanwege stress bij mijn andere kat.
Uiteindelijk ook goede keus voor beide, want in het nieuwe huis kon hij naar buiten en dat merkte ik altijd al aan hem dat hij dat onwijs graag wilde.
Nu krijg ik net te horen dat hij is overleden doordat hij op straat is aangereden :sob::sob::sob:
En ik zit ook al is het al jaren niet meer ‘mijn’ kat me ogen uit mijn kop te huilen.
Vind het zo zielig voor die arme hump zie m alleen maar liggen in gedachten langs de kant van een weg :sob: Hoop oprecht dat hij niet te veel geleden heeft. En ben oprecht blij en vind het onwijs lief dat de nieuwe baasjes mij op de hoogte hebben gehouden.

3 likes

Ik vind dat zelf eigenlijk wel heel valide hoor! Nu zijn planten ook wel een beetje mijn hobby, dus daardoor vind ik ze wegdoen ook wel extra moeilijk. Toen ik mijn kat adopteerde was één van de elementen die me in haar aanspraken ook dat ik me geen zorgen moest maken over mijn planten. Ik ben nog steeds heel blij dat ik daar destijds rekening mee heb gehouden :relaxed:.
Een vriendin van mij had heel veel planten (lees: +- 40) maar haar kitten had alles binnen no time gesloopt (gelukkig niets giftigs, want dat is natuurlijk een groot risico). Dat zou ik zelf echt heel erg vinden, terwijl je zo’n beestje natuurlijk niet echt iets kan verwijten

2 likes