Kattentopic #3

Nouja waar een wil is is een weg :woman_shrugging:t3: ik heb zelf ook 40+ planten en een kat die ze graag eet en met wat aanpassingen gaat dat prima.

Had jij niet een heel apart kamertje waar je praktisch al je planten in hebt en waar de katten niet mogen komen? Zou willen dat ik dat kon doen, maar heb alleen een woon- en slaapkamer, en ook een kat die graag planten eet (itt tot mijn vorige kat die er absoluut niks om gaf), dus ik heb alles zo hoog mogelijk staan, maar moest alsnog wat wegdoen, want heb ook gewoon niet zo heel veel plek :woman_shrugging:

1 like

Hmm ja hier ben ik het niet helemaal mee eens, inderdaad wat @kika aangeeft. Het voordeel van een volwassen kat adopteren is natuurlijk dat ze al een inschatting hebben kunnen maken van het karakter, dus ik vind het niet gek dat je daar een beetje op af gaat en op basis daarvan keuzes gaat maken. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat je moet zoeken naar de ‘perfecte kat’ (ik heb andersom juist heel veel aanpassingen voor mijn kat moeten doen in mijn leven, maar dat lukt me deels omdat ze me op andere vlakken heel erg tegemoetkomt door haar karakter), maar ik begrijp wel dat als je niet de middelen hebt om planten (die je ook geluk brengen) veilig weg te zetten voor een kat, je daar wel je keuzes op baseert.

1 like

Ik heb inderdaad een aantal planten in een ruimte waar de katten niet mogen komen. Dat is wel echt een soort kast en niet een hele kamer. Maar verder heb ik ook planten bovenop kasten, planken, op de koelkast, aan het plafond en met macrame aan de gordijnroedes.

En vaak kattengras in huis als alternatief.

Zowel de gedragsdeskundige van mijn kat als mijn dierenarts raadden Felis Vectra aan. Deze stinkt ook niet. Alleen volgens mij is deze niet voor teken.

2 likes

Stronghold Plus moet helpen tegen teken en vlooien.
Zelf geen ervaring mee tegen teken, ik heb namelijk binnen katten.

1 like

Dolly zat net naast mn bed ik doe for some reason mn arm naar beneden met mn hand in een vuist en zij springt op dat moment mn bed op en ze springt zo tegen mn vuist waardoor ik haar een stomp geef.
Ohh ik vind t zo rrg moest echt huilen.
Liep huilend sorry zeggend achter haar aan haha
Heb maar heel veel snoepjes gegeven

Nou, ik mag maandag bij de dierenarts in de leer om deze vloeistoffen thuis te geven :grimacing: vind het enorm spannend

Ah om aan je eigen kat te geven? Gaat vast lukken, het is niet zo moeilijk. Het lastigste is meestal de kat stil houden :sweat_smile:

1 like

Ja dat is mijn grootste zorg, in filmpjes kiezen dierenartsen altijd een hele rustige en brave kat maar als die van mij het geluid van de naald gaat herkennen verandert ze denk ik in een terrorkat :sweat_smile: heb jij het al eens gedaan?

Ik ben op de kat van een vriendin aan het passen, maar ik zie nu aan de kattenbakken dat hij vandaag nog niet heeft geplast of gepoept. Hij heeft wel gewoon gedronken en gegeten. Kan dit kwaad?

Ah, hopelijk valt het mee! :crossed_fingers:t2:

En nee, ik assisteer dus ik houd de kat vast en mijn collega plaatst de naald!

1 like

Ik heb geen subcutane vloeistoffen bij mijn katten moeten geven, maar wel injecties met antibiotica omdat een pil er niet in te krijgen was. Deed het wel samen met iemand, maar bij die kat gaf ik gewoon iets heel lekkers op een bordje(in dit geval liquid snack) en dan had die helemaal niks door. Nu is dat ook de tactiek geworden met vlooien pippetjes haha.
Maar zonder dat ook altijd helemaal panisch met wat dan ook. Misschien kan het helpen bij jou kat?

1 like

Ahh vond je het ook zo spannend in het begin? Ben zo bang verkeerd te prikken :sweat_smile: vorige week raakte de dierenarts per ongeluk een bloedvat en dat zag er best wel heftig uit

Vind het een heel goed idee, maar bij mijn kat werkt die methode niet omdat ze niets anders lust dan brokken, zo saai. Dat is een van de redenen dat ze uitgedroogd raakt

Ach ja dat snap ik, katten kunnen een heel eigen willetje hebben. Iig veel succes!

1 like

Kan hij buiten hebben geplast? Niet poepen is niet zo erg. Maar een dag niet plassen is bij mijn kat (met blaasgruis problemen) echt reden om meteen de dierenarts te bezoeken. Een dag niet plassen maakt de nieren kapot en kan tot de dood leiden.

Het is geen buitenkat! Dus plassen kan alleen op de bakken. Ik heb alles 2x door geschept, normaal wordt de plas zo een harde brok door de korrels.

Shit nu maak ik mij wel zorgen, ik kan morgen namelijk ook niet langs gaan :cry: thanks voor je reactie!

1 like

Heeft ie dan langer dan 24 uur niet geplast? Google er maar eens naar. Ik lees verschillende berichten, dat sommige katten hun plas wel 24 uur op kunnen houden, maar ook dus mijn verhaal. Morgen mogelijk om iig te bellen voor advies? Of zijn ze dicht op zaterdag?

1 like

Ik was er gister rond 18:00 uur en toen heb ik plas (en poep) uit de bak geschept. Maar geen idee hoe laat er is geplast. Normaal haal ik het elke dag uit de bak.

Ik kan de dierenarts bellen maar ik heb geen enkele mogelijkheid om morgen langs de kat te gaan (was al zo met die vriendin besproken) Ik had inderdaad ook gegoogled en dat was ook wisselend!

1 like

Heeft de kat niet ergens anders geplast? Misschien stress omdat zijn baasje er niet is?