Het beste excuus om iets te bestellen… is dat de poezen altijd zo blij worden van een doos
Mijn katten laten zichzelf helemaal nat regenen buiten, komen zeiknat binnen en schudden zichzelf dan uit zoals een hond en komen een aai halen. Ja doooeeiiiii ik vind weinig zo naar als natte haren aaien. En als ik ze dan wil afdrogen met een doek is dat natuurlijk niet oké, mafkezen.
Beetje late reactie (en zo te zien ook voldoende tips gehad :)) maar ik had op een gegeven moment iets gevonden maar dat vraten ze hier niet. Mijn blaasgruiskater drinkt sowieso al voldoende maar elke avond natvoer met wat meer water is hij ook wel gelukkig mee. Eens in de zoveel tijd laat ik zijn urine weer testen om te kijken hoe het gaat (soms lijkt het weer even iets erger te zijn en doet hij een soort dans in de bak, dan weet ik wel genoeg). Sorry lekker warrig verhaal, maar fijn dat het beter gaat! Qua natvoer geef ik van alles maar wel alleen voor blaasgruiskatten, en meng de brokken ook van verschillende merken (smilla is betaalbaar en heeft nu ook Veterinary Diet Urinary brokken die ze erg lekker vinden) omdat ze er snel op uitgekeken zijn maarja ehh tis nu eenmaal niet goedkoop dus ze doen het er maar mee. En het gaat volgens de DA goed want met laatste check was er niets te zien.
Mijn kat komt altijd naast me zitten als ik aan t eten ben en heeeel af en toe krijgt die wat als 't niet te gekruid ofzo is. En om te laten weten dat het op is steek ik twee handen op en zeg ik “op” en dat lijkt hij tegenwoordig te begrijpen want als ik dat nu doe dan miauwt hij heel verontwaardigd en loopt hij heel dramatisch weg arm beest
Ah ik wat schattig, ik zie dit dagelijkse ritueel helemaal voor me. Ik ga elke avond een mediatie oefening doen en m’n kat komt dan altijd op m’n buik liggen en ben er zo aan gehecht geraakt
We gaan 10 dagen op vakantie en ik heb vandaag (om 5 uur van huis gegaan) al twee keer een traantje gelaten omdat ik het zo zielig vind voor onze kat (en de vakantie spanning) m’n ouders komen regelmatig langs maar hij knuffeld met niemand zoals met ons en ik vind 't echt lang gewoon.
Als ik de nek/keel van m’n kat kam pak ik zachtjes en voorzichtig z’n hoofd vast, vandaag besloot hij in slaap te vallen terwijl ik z’n hoofd vast hield. (lijkt alsof ik m vastgrijp maar is echt niet het geval)
Ik moet morgen met een van mn katten naar de dierenarts maar omdat hij zo bang is krijgt hij altijd een roesje voor ze hem kunnen onderzoeken. Hij is ook niet meer de jongste dus zit dan tot ze bellen weer in de stress. En dan ligt hij nu zo lief naast mij te chillen, kon ik maar de dierenarts videobellen en zijn tanden laten zien (goed nu kunnen ze ook gelijk handelen als hij onder zeil is maar ik vind het niets)
Ik ben op zoek naar een comfortabel (en veilig) kattenharnas, maar op google wordt ik niet heel wijs en in dierenwinkels niet echt te krijgen. Voor honden is er heel veel beschikbaar, maar voor katten beduidend minder en lijkt veel van dat dropship troep. Heeft iemand tips?
Ik heb nu zo’n tuigje met twee touwtjes, maar ik heb het idee dat dat snel “trekt” dus lijkt me een licht harnasje wel comfortabeler.
Misschien kun je kijken naar een harnas voor een chihuahua? Denk dat dat qua maat vergelijkbaar kan zijn
Alles was gelukkig goed gegaan en het was nodig om z’n gebit te reinigen. Alleen zag ik gisteravond ineens een soort wond naast een tand. Gelijk foto’s gemaakt en vandaag vind ik het er vervelender uitzien. Dus denk dat we vandaag weer naar de dierenarts kunnen
Ik had in de winkel een hele fijne gezien voor kleine hondjes, maar ik dacht dat de pasvorm bij honden en katten wel anders zou zijn. Misschien toch maar eens proberen!
Pfff er was ‘toch wel een tandje getrokken’. Dat heb ik gisteren maar 3x gevraagd, dus antibiotica mee en kan het spoelen. Hij is gelukkig wel weer zijn chille lieve zelf en eet en drinkt goed. Hopelijk nu een paar drama vrije dagen.
Nee niets! Want de vorige keer was dat ook gedaan (toen hadden ze het wel verteld) maar ging het daarna niet goed dus ik wou zeker weten dat het echt alleen schoongemaakt was.
Maar ik ben nieuwsgierig dus ging toch even in zijn bekkie kijken en zag toen een soort gat zitten Want toen ik belde of ze de foto’s hadden gezien zei de assistente ook gelijk ‘ohja er is een tand getrokken!’. Ik was ook echt heel erg chagrijnig toen ik daar net stond. Wel excuses gekregen voor de communicatie maar dit is nu al de tweede (of zelfs derde) keer dat ik terug kan omdat er iets niet helemaal goed gecommuniceerd is.
Maar 1 of drie tanden verwijderen is ook wel groot verschil! Mijn hemel dan zou ik ook echt woest zijn.
Precies! En vooral omdat het de vorige keer na het trekken van een tandje niet goed ging is het handig om te weten dat het is gebeurd zodat ik een beetje extra (hehe nog meer) op hem let en het in de gaten houd.
Ik moet toch ook maar eens verder gaan kijken, nadeel is dat er hier weinig dierenartsen in mijn buurt zitten. Ik heb nu soort van een auto maar eigenlijk heb ik die niet nodig dus gaat sowieso eens terug(lang verhaal) en de dierenartsen die men verder aanraad zijn ook weer met de auto lastig te bereiken dat wordt een taxi potje aanleggen.
Normale katten: springen op je schoot of op je bureau of je toetsenbord of als ze zin hebben om te kroelen en aandacht van je willen.
Mijn kat: komt me halen en loopt net zo lang miauwend voor-me-uit-en-weer-terug tot ik met haar meeloop naar de slaapkamer omdat ze specifiek op het bed wil kroelen en niet ergens anders 🥹
Hahaha dat doet Dave ook, die kroelt graag in de badkamer
Een tre ponti harnas! Die trekt strakker als ze trekken aan de lijn, en zit daardoor (bij niet trekken) comfortabeler dan een standaard tuigje (en minder uitbreekgevaar) Hij zit ook niet om de nek. Wel goed de borstomtrek meten, want je moet hem niet te groot kopen, dan werkt het niet namelijk.
Dit heb ik ook geprobeerd, maar dat zat niet helemaal goed. De borst is vaak een stuk breder bij honden.