Kattentopic #3

Ik heb voor mijn idee echt al zoveel gepost over mijn kat, maar ik ben nog steeds zo blij met haar. Omdat ze blind is, twee keer per dag medicatie moet krijgen én inmiddels +/- 17 jaar oud is (ik heb haar al bijna een jaar, zo snel gegaan) vroegen mensen (en toegegeven, ook ik mezelf soms) zich af waaraan ik begon. Het is zeker niet altijd makkelijk geweest en ik ben me er ook steeds van bewust dat een afscheid nooit heel ver weg is, maar ik ben nog elke dag zo blij met de keuze haar te adopteren. Ik voel echt een soort trots als ik zie hoe ze van een timide, beetje angstige oma nu naar een aanhankelijke, nieuwsgierige en zelfzekere oma is gegaan (want ja, oud blijft ze natuurlijk wel). We hebben een soort spelletje waarbij we een paar snoepjes verspreid over de vloer heen leggen en als ze dat zakje alleen al hoort kraken vliegt ze overeind en richt ze haar neusje naar de vloer om te gaan zoeken. Vind dat zo lief en leuk hoe enthousiast ze dan is.

Ik wil echt nog niet denken aan het moment dat ik afscheid moet nemen van haar, maar ik denk wel dat ik in de toekomst weer een ‘dutske’ in huis ga nemen. Het is zo fijn om een beestje zo te zien opbloeien en nog een fijn leven te kunnen geven

57 likes

Deze post maakt me zo blij :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ik ga vanaf morgen op vakantie, en dan zie ik mijn katten twee weken niet. Heb er gewoon buikpijn van omdat ik ze zo ga missen :broken_heart:
Gelukkig is een groot deel van de vakantie iemand hier in huis. Die gaat hier tijdelijk wonen en de overige dagen komt er elke dag iemand langs dus ze gaan niks tekort komen maar toch

4 likes

Oh dit is zo leuk om te lezen :heart::heart: momenteel gaan adopties voor volwassen katten bij het asiel waar ik zit enorm traag door oa kittenseizoen en vakantie dus dit soort posts maken mij echt blij :hugs:

2 likes

Nou vanmorgen lekker dramatisch afscheid genomen alsof ik nooit meer terug kom, begon gisteravond al met janken en zit nu in de trein en kan nog janken. Vooral door de katten, maar ook omdat ik van huis weggaan voor langere tijd moeilijk vind en dan gaat het maar om een goeie 2 weken. Mij niet bellen voor een wereldreis :joy:

Och, dit is zo herkenbaar. En uiteindelijk weet je wel dat het goed komt maar ik begin om 10 km van huis ook altijd te huilen als we op vakantie gaan. (Dacht ook altijd dat ik de enige was die hier last van had :relaxed:) Als ik ooit een oplossing vind hoor je het, maar hele fijne vakantie!
(ik ga nu dus ook niet langer dan 2 weken weg, liefst 1.5 week. Maar wil ooit heel graag naar de VS dus daar moet nog iets op bedacht worden. Denk inwonende oppas ofzo)

3 likes

Ik moet ook altijd huilen als ik mijn kat ‘achterlaat’ als ik op vakantie ga (ook als het maar 5 dagen is). Maar dit (een inwonende oppas) scheelt enorm. Wij zijn laatst 1,5 week weg geweest en heb niet hoeven huilen, omdat ik wist dat er gewoon iemand bij hem in ons huis was.

Ja dat lijkt me echt ideaal. Moet alleen mijn man nog overtuigen om dan iemand in ons huis te laten. We hebben geen logeerkamer dus diegene slaapt dan ook in ons bed. Voor nu hebben we een oppas die dagelijks komt en gaan we niet te lang weg. (of 2x). Wat we al niet over hebben voor ze! (en met liefde)

2 likes

Mijn ouders komen 2 keer per dag langs voor de katten als ik op vakantie ben, super lief en fijn, maar mijn moeder maakt amper foto’s/filmpjes van ze en dat vind ik zo irritant. Ik wil gewoon elke dag een update van ze, ook al zijn het 10 dezelfde foto’s elke dag omdat die katten 9/10 keer slapen op dezelfde plekken.

1 like

Mn kat is net een oud scruffy knuffeltje (die zich niet laat knuffelen :rage: )

42 likes

Ja bij ons is het dan de broer van mijn vriend, dus vind het prima als die in ons bed slaapt. Maar een vreemde zou ik ook wat minder vinden, al ja je wast je beddengoed en het is ook weer prima eigenlijk.

1 like

Ik vond het ook altijd lastig om mijn kat achter te laten, maar laatst heb ik haar door omstandigheden heel plotseling heel veel alleen moeten laten (wel dagelijks een oppas die langskwam) en nu ben ik genezen. Het is maar tijdelijk!

1 like

Ahh wat een dotje!:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Mijn moeder heeft een oude nokia :sob:. Maar nu pap er niet meer is heeft ze zijn telefoon dus nu verwacht ik volgende week sowieso foto’s als ik er niet ben!!! Ga nog wel even oefenen met haar :upside_down_face:

2 likes

Ja de organisatie/het asiel waar ik haar vandaan heb post daar inderdaad ook over op instagram, zo jammer! Ik heb soms nog contact met de vrouw die mijn kat heeft opgevangen (en ook heeft opgelapt haha) en ze vertelde laatst wel dat ze merkt dat er toch wel jonge koppels geïnteresseerd zijn in de katten die ze heeft (ze heeft veel oude en/of blinde katten, maar ook katten met geamputeerde pootjes, beetje ‘special needs’ beestjes haha). Vind het (vrijwilligers)werk dat zij (en @Echo en jij dus ook! Al doet Echo het dacht ik zelfs professioneel) doet wel echt zo mooi, veel respect daarvoor! Lijkt me namelijk bij momenten zo zwaar en verdrietig.

Ze was vandaag trouwens heel actief en vrolijk, maar ik heb net haar nageltjes bijgepunt (ze hing steeds in het tapijt dus het was nodig) en nu zit ze te mokken op een kussentje in de hoek haha.

2 likes

Onze katten gaan eind volgende week ook 3 week in een opvang, voor het eerst. Vind het zo spannend maar ze zullen zich vast prima aanpassen. Normaal passen mijn schoonouders op (slapen dan in ons huis) maar nu lukt dat helaas niet meer. Normaal heb ik er dan geen moeite mee maar in een kattenhotel is nieuw voor ons.

Herkennen ze ons wel weer als we ze ophalen? En weten ze hier straks de buurt nog wel als we ze ophalen (ze komen veel buiten) of moeten we ze eerst binnenhouden? Of zijn dit stomme vragen :sweat_smile:

Ah snap wel dat een vreemde een ding is, in mijn geval komen m’n broertje en z’n vriendin dus hélemaal prima dat ze in m’n huis zijn en in m’n bed slapen

1 like

Hahahaha wat zijn het soms ook kutbeesten :joy:

1 like

Mijn kat maakt ook vrij veel herrie, ook in de nacht als ie de tuin in komt, dan kondigt ie zichzelf luid aan :smiling_face_with_tear: schaam me dood

1 like

Onze kat bijt snachts graag in de enkels van m’n vriend als die onder de dekens uitsteken :joy: hij wordt regelmatig vloekend wakker hahaha

En onlangs zijn als z’n kiezen en een hoektand getrokken en nu heeft ie zo’n gek scheef bekkie :joy:heel zielig eigenlijk maar moet steeds zo lachen als ik m zie.

2 likes