Kattentopic #3

Die van mij zet dr klauwen in mn tenen. Die gaat ze dan zoeken onder het dekbed aan het uiteinde van het bed. Schrik me elke keer de t…

1 like

Onze kat gaat over 2 weken ook voor het eerst zo lang naar het pension. Ze is al wel 2x een week geweest wat prima ging. Maar ik vind inderdaad 3 weken ook wel lang en spannend. Na die week in het pension was ze thuis meteen weer gewend dus het zal vast goed komen. Het zijn slimme beestjes dus ze herkennen vast de geur van thuis!

Komt zeker goed hoor. Mijn kat is altijd een beetje lastig de eerste dag terug thuis, maar vanaf dag 2 is hij meestal terug zichzelf. Ik zou je katten wel 2 of 3 dagen binnen houden als dat kan.

2 likes

Ik heb geen knuffelkat, maar een keer in de zoveel maanden gebeurt er dit. Het duurt niet lang, maar het is wel gezellig

42 likes

Hihi. Love dit! Met die blik van dr ook. En ze ziet er zoo zacht uit!

1 like

Heeft iemand enig idee of een gesteriliseerde kat melkproductie heeft? Ik heb een gesteriliseerde poes van 2 jaar en sindskort een kater van 10 weken en hij zoogt(?) dus regelmatig bij haar en ze laat het ook toe haha. Ik snap er helemaal niets van, want ze is al ruim een jaar gesteriliseerd, heeft nooit een nest met kittens gehad etc. Nog nooit meegemaakt dit en kan er online ook niet veel over vinden…

foto van kitten aan de tepel

16 likes

Geen idee, maar wel heel schattig :heart:

4 likes

Durf niet te zeggen of er melkproductie is, maar het zou natuurlijk ook gewoon gedrag kunnen zijn wat comfortabel voelt/comfort en veiligheid geeft.
Ik heb een gecastreerde kater van 5 jaar die aan mijn hand sabbelt alsof hij aan het zogen is. Dat doet hij als hij bij je ligt en helemaal ontspannen is.

3 likes

Melk productie komt alleen opgang als er een nestje is geweest. Denk dat het is wat @Druppels zegt het comfort/veilig gevoel is.

1 like

Geloof me, dat buikje is zo ontzettend zacht :sob: soms als ze heel slaperig en relaxed is, mag ik m’n gezicht erin duwen en dat is het beste wat er is

7 likes

Dat is ook mijn lievelings :heart_eyes::heart_eyes:
Maar soms vindt ze dat niet zo leuk en dan bunny-kickt ze m’n hoofd en dat is óók best lekker haha hoofdmassage (als ik mn hoofd zo draai dat ie goed gepositioneerd is lol) :joy:

3 likes

Aaah ze heeft hem gewoon geadopteerd🥰 zijn de tepels/klieren vergroot? Ik zou zeggen dat het wel kan, bij mensen kun je het ook opwekken zonder zwangerschap. Maar ik vermoed dat het gewoon een soort fopspeen is.

3 likes

Ja, ze is gewoon een mama voor hem, zo schattig :pleading_face: Ze wast hem ook steeds en verzorgt hem echt alsof hij haar kitten is haha. Tepels zien er verder goed uit. Het zijn de onderste twee waar hij voornamelijk aan sabbelt, die zijn wel wat roder, maar zien er niet ‘apart’ uit verder! Ik denk dat het gewoon een veiligheid/geborgenheid dingetje is inderdaad!

3 likes

Ben vergeten lekker natvoer voor mn kat te halen en had alleen nog maar van die ‘soepjes’ die ze echt goor vindt en nu kijkt ze me al een half uur aan alsof ik dr echt belazerd heb en ze heeft nog gelijk ook :sob:

14 likes

Het is inderdaad een comfort dingetje. Ik heb veel kittens gehad die op dekentjes etc gingen sabbelen. Soms groeien ze er overheen en soms niet.

Ik zou wel goed opletten dat de tepels van je volwassen kat niet ontstoken raken want dat kan wel als hij er veel aan zuigt.

1 like

Muis is al de hele dag niet weg te krijgen en het is zo gezellig :heart_eyes: Volgensmij doet het koudere weer ze echt goed want ze zijn weer helemaal relaxed.

34 likes

Wie o wie heeft hier ook issues met de miau store keramische kattenfontein en heeft een betere optie?

Mijn blijkt al een paar weken te lekken maar er is nergens een gaatje te zien. Het komt niet van de torentjes af, het is ook geen spelende kat. Na zorgvuldig testen komt het echt random ergens aan de onderkant van de grote bak er uit, sjijpelt er gewoon door heen :frowning:
Echt balen voor dat bedrag.

Wat balen! Ik heb er ook eentje zonder issues gelukkig! Wil je helemaal een andere of zou je voor deze een oplossing willen? Want je kan hem eventueel zelf aan de onderkant nog sealen. Maar het is wel een moker dure waterbak dus zou ook begrijpen als je gewoon geld terug wil.

Ze mogen hier bij uitzondering bij me slapen. Kijk het hoofdje van die rode :pleading_face: (zwarte ligt in de rechter hoek aan de bovenkant)

17 likes

Als jullie 1 nacht weggaan, regelen jullie dan iemand die langskomt? En dan ben je dus wel minimaal 24 uur weg.
Jawel he? doe het altijd wel maar mijn vader nooit toen roxy nog bij hem woonde

1 like

Voor 1 nacht doe ik dat niet, maar ik heb dan wel een automatisch voerapparaat waardoor die gewoon 4x per dag z’n eten krijgt.

5 likes