Kattentopic #3

Een of twee nachtjes niet maar ik heb een waterfontein en auto feeder
Drie nachtjes wordt krap, daarboven moet er iemand komen want dan is de kattenbak te vies voor het prinsje hier

1 like

Ja rox eet niet per se alles in 1 keer op ze kan dat zelf best goed verdelen maar vind het vooral zielig qua aandacht

1 like

Oh dat scheelt, die van mij zou alles in 1 keer opeten en dan overgeven :sweat_smile:
En hij is ook een echte knuffelkont maar wordt ook al wel iets ouder nu en ligt dan toch meer te slapen. De gemiste aandacht krijgt ie dubbelop bij thuiskomst

3 likes

Ik had m’n kat beet toen er iets viel in huis waar ze van schrok, resultaat is een best diepe snee op m’n arm en eentje op m’n kin :roll_eyes: Nu al zin in dat iedereen gaat vragen wat daar zit. Iemand tips om het sneller te laten helen?

1 like

Wij laten ze wel een nachtje alleen, dat is wel de max dan. Genoeg water en een automatische voederapparaat kom je al ver.

2 likes

Ik was 5 dagen weg en toen ik gisteravond laat thuis kwam was Dolly zĂł blij om me weer te zien. Ze heeft de hele nacht tegen me aan lopen plakken. Moest wel met de kledingroller flink over het bed om niet in haar haren te liggen (8 velletjes haha).

@Nysmn ik vraag meestal wel mam om toch te komen maar voor 1 nacht zou het ook wel met voerautomaat kunnen. Maar liever niet!

5 likes

1 nacht alleen doen wij wel, bij 2 of meer komt er iedere dag iemand langs of komt mijn broertje bij ons slapen.

Onze kat heeft vorige week gestoeid met een wesp en is daarbij in z’n lip gestoken. De wesp had nergens last van maar z’n lip zwol helemaal op dus we konden savonds met hem naar de dierenarts voor een prikje tegen de zwelling. Raar beest :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mijne gaan uit logeren of ik neem ze mee als ik ergens ga slapen (als ik bij familie ga slapen oid). Mijn (binnen) katten zijn echt te aanhankelijk om lang alleen te laten haha. Gelukkig zijn ze makkelijk mee te slepenđŸ˜»

1 like

Cute omaatje.

@Yucca via de zoekfunctie zag ik dat jij een hoopo kattenbak hebt? Hoe bevalt die?

Zag hem opeens op westwing in de sale en vond hem wel heel mooi

10 likes

Wow lijkt net een Nespresso machine :joy:

8 likes

Iemand tips over wat voor soort stof bank een kat niet zo snel haaltjes in maakt?

Zal vast per kat anders zijn, maar ik vind het zo lastig inschatten met de mijne dus ben benieuwd naar ervaringen. M’n kat vindt vooral mijn (haar) bouclĂ© poef onweerstaanbaar als krabpaal. Huidige gladde stoffen bank ziet ze niet als krabpaal maar als ze aan het stretchen is dan blijft ze vaak met haar nageltjes in de stof hangen.

Heb deze op het oog maar misschien is glad velours beter dan rib?

1 like

Velours werkt geweldig! Wij hebben een stoel opnieuw laten bekleden om het uit te proberen en geen haaltje te zien dus nu is de bank ook velours geworden toen deze ook opnieuw bekleed moest worden. Ik vind het ook een hele mooie stof dus maakte de keuze gemakkelijk. Hier krabben ze ook niet aan de bank maar inderdaad bij uitrekken of in spel erover heen sjeezen bleef er weleens een nagel hangen. Nu dus niet meer.

1 like

Goed om te horen! Neem aan een glad velours bekleding? De bank die ik wil is ook velours maar dan ribfluweel

1 like

Ja wij hebben glad. Ik wilde eerst ook ribfluweel nemen maar durfde het toch niet aan omdat ze misschien achter die ‘lijntjes’ zouden blijven hangen.

Ok ik ga verder zoeken naar een gladde velours bank, dank je!

2 likes

Ja glad velours idd! Na meer dan 3 jaar zien nog steeds vrijwel geen haaltjes zichtbaar. Wel wat krassen van de nagels, maar ook dat valt niet echt op. Terwijl onze 2 katten vaak hun nagels er in zetten.

2 likes

Wij zijn ook aan 't nadenken over een andere bank en had ook gelezen over verlours. Maar blijven daar de kattenharen niet enorm aan zitten?

1 like

Ik heb velours kussen op de bank liggen en daar blijft nagenoeg niks op zitten!

3 likes

Ze hebben wel zin in mijn broodje hagelslag.

Hebben jullie ook van die denk spelletjes voor je katten? Die rode is pas een jaar en vindt het heel stom dat het regent :joy: Hij verveeld zich duidelijk dus ik dacht er aan om iets van een denk spel te halen. Alleen ik weet niet zo goed wat echt leuk is.

21 likes

Ik heb een Trixie voerpuzzel waar mijn kat een deel van z’n eten uit moet vissen. Heel leuk om te zien hoe geconcentreerd hij de puzzel bestudeert voordat hij er een snoepje uit hengelt :smiling_face_with_three_hearts:

1 like