Kattentopic #3

Wij hebben een stoffen bank die een leatherlook heeft, het is te glad voor ze om eraan te krabben. Die is nog zobder sporen. De Ikea Strandmonstoel heeft het wel zwaar te lijden onder de katjes.

Meteen een excuus voor een kattenfoto.

26 likes

Ligt misschien ook de kleur van de bank en de kat. Wij hebben een groene bank en bruin(achtige) katten met wit. Je ziet de haren wel liggen maar even met zo’n ‘ragger’ erover heen en het is weg. Nog geen minuut werk.

3 likes

De koningin van ons huis krabt wel graag aan onze velours poef, maar indd geen haaltje te zien! Wel krassen van haar nagels helaas.

Strandmon is hier ook veranderd in een krabpaal :joy:

2 likes

Bij mij, m’n zusje en ouders ook :joy: ik heb er een hoes omheen gekocht want die stoel zag er niet uit.

3 likes

Zonde zeg, zou denken dat als je ze genoeg alternatieven geeft dat je bank het overleeft maar nee. Gladde stof it is!

Ik heb ook een bank met zo’n stof en het is echt dramatisch inderdaad. Mijn katten hebben de zijkant kapot gekrabt (het materiaal aan de binnenkant komt eruit). En inderdaad veel haaltjes, ik kan die wel makkelijk terug stoppen met een naald maar dat is wel een wekelijks klusje.

Maar het ergste vind ik dat haren er moeilijk af te krijgen zijn. Ik heb meerdere speciale rollers maar er blijven altijd haren achter die in die ruwe stof blijven steken. Als er vrienden langskomen ofzo en ik wil de bank echt netjes moet ik met een pincet die haren eruit halen :sob:

Ik ben dus ook aan het kijken voor een nieuwe bank maar ik hoorde dat rib juist wel een goede stof was!

1 like

Ik heb een ribstof bank en twee katten, die niet expres aan de bank krabben maar tijdens een rondje rennen oid hoor je vaak zat nagels erin gaan. En die stof houdt zich echt perfect! Vond juist op normaal velours snel zichtbaar worden waar nagels er in waren gegaan. Werden gewoon kale plekken.

3 likes

Zoo lief ze is zich tegen me aan gaan nestelen en ze lag met haar hoofdje op mijn borst en keek me echt aan 🥹

37 likes

Oh nee ik maak mij zo’n zorgen om Muis :frowning: Hij is al 3 dagen aan het overgeven en hij is pas 9 maandjes. Gisteravond kwam weer al zn avondeten eruit dus ik heb direct de spoedarts gebeld. Zij gaven aan om hem wat kleins te geven en het nog een uur aan te kijken. Dit ging goed en heeft hij binnen gehouden. Nu wordt ik wakker en ligt heel mijn huis onder de plassen slijm/gal en Muis is ook sloom. Hij wil niet eten en ook geen snoepjes. Ik heb net weer direct de spoedarts gebeld maar zij geven nu aan dat ik tot half 9 moet wachten tot de dierenarts open is :frowning: Ik hoop dat ik direct bij de dierenarts terecht kan en het niks ernstigs is…

2 likes

Dankjewel! Ik denk dat er iets in zijn maag zit. Hij is normaal nog al van het knagen op van alles en ik denk dat hij wat ingeslikt heeft. Hopelijk is dat het niet en is het met een injectie te verhelpen!

Oh ik vind hem echt geweldig :heart_eyes::heart_eyes: naar welk asiel gaat hij? Ik zou best een vriendje voor Herman willen.

1 like

Gok ergens in de VS haha

2 likes

Oh, ik dacht dat @Echo in Nederland woonde, sorry, ik onthoud dat soort dingen niet. Dat is me iets te ver weg :joy::joy:

3 likes

Haha ja sorry naar Santa Barbara dus beetje ver weg :joy:

3 likes

Hoe is het gegaan bij de dierenarts? Hopelijk viel het allemaal mee.

1 like

Lief dat je het vraagt! Er zat gelukkig niks in zijn maag dus hij heeft vocht, ontstekingsremmers en een prik tegen de misselijkheid gekregen. Hij heeft alleen sinds we thuis zijn nog niks gegeten en ligt alleen maar te slapen, hij zal ook wel moe zijn van alles. Ik ga rond 16.00 proberen natvoer te geven om te kijken of hij weer wat eet en anders denk ik nog een keer bellen.

1 like

Zo lastig dat je dan niet even aan de kan vragen wat er aan de hand is. Hopelijk heeft hij zo wel zin in eten. En dan maar z’n lievelingseten voor zetten.

3 likes

Ja je voelt je zo machteloos, echt een rot situatie. Hij heeft een half bakje voer op en is weer in zijn mandje gaan liggen. De afgelopen dagen bleef hij dan juist op de grond zitten om het uit te spugen dus dat is goed :relaxed:

7 likes

Onze kat had hetzelfde en ze bleek uiteindelijk een alvleesklier ontsteking te hebben! Ze wilde bijna niets eten, was heel sloom en had buikpijn en moest overgeven. Zo’n ontsteking kan moeilijk op te sporen zijn maar is uiteindelijk via een (tweede) buikecho naar boven gekomen.

1 like