Kattentopic #3

Dit klinkt zo gezellig en lief :heart:

Ik heb mijn vorige kat weleens uitgelaten maar dat was toen ik nog zonder tuin woonde en absoluut geen succes :sweat_smile: De dictator in hem kwam naar boven en eiste zeer regelmatig een wandeling, het liefst midden in de nacht. Gelukkig heeft hij nog veel jaren ook hier gewoond met een tuin waar hij altijd in kon.

Hij is vorig jaar april overleden en ik mis hem nog steeds.

11 likes

Volgens mij heeft Dolly dus astma. Want ik herken alles van filmpjes van mensen op socials met katten met astma.

Alleen heeft ze het niet elke dag. Ga komende week maar even de dierenarts bellen. Het is alleen soms zo’n lastig dier, ik zie mezelf nog niet in de weer gaan met een inhalator :smiling_face_with_tear:

1 like

Ah zo gezellig!
Eén van mijn katten gaat altijd mee de container aan de weg zetten/weer ophalen en als de oppashond rustig is dan loopt hij ook mee om haar uit te laten. En ben er van overtuigd dat ik hem overal mee naar toe kan laten lopen, alleen ben ik er ook van overtuigd dat hij dan die kat wordt die gewoon overal naar binnen gaat en ik hem drie keer per week uit de plaatselijke AH mag komen halen dus die durf ik niet aan :joy: hij woont al parttime bij mijn buren. Die vinden dat gelukkig geweldig want hij wacht ze op als ze thuiskomen van werk om ze bij de voordeur te begroeten, in de zomer loopt hij gewoon het huis in om daar te gaan liggen, zit uren bij ze in de tuin en is vaste gast op hun familie barbecues.

13 likes

M’n beauty

34 likes

Ze kan niet zelf op de bank, dus we moeten haar er steeds op tillen. Ik zat al 5 minuten op de bank (te genieten van mijn rommelige huis :sweat_smile:) zonder haar, dus toen ging ze me even luid miauwend laten weten dat dat écht niet kon en ik haar NU op moest tillen!!1!

39 likes

We hebben vandaag ons katje laten inslapen. In September zou hij 17 zijn geworden, we hebben hem geadopteerd toen hij 10 was. Heel verdrietig maar het was de beste keuze :broken_heart:

26 likes

Ach, wat een mooierd! Wat een fijne gedachte dat hij de laatste jaren zijn leven een fijn huis bij jullie had!

2 likes

Heel veel sterkte :broken_heart:

2 likes

Heel veel sterkte💕

1 like

<3 wat een mop. Heel veel sterkte.

1 like

Bedankt iedereen :heart::heart::heart:

Wat een verdriet en gemis :broken_heart: hij is prachtig. Heel
Veel sterkte. :heart:

1 like

Ik heb een inhalator (Aerokat) uit voorzorg dus als je er meer over wil weten mag je het altijd vragen

1 like

Mijn siamees is zo’n kindervriend :face_holding_back_tears: als mijn kinderen s’ochtens wakker worden staat hij altijd meteen bij hun slaapkamer deur :heart_hands:

31 likes

Dit is echt mijn grote droom als ik ooit kinderen krijg

3 likes

Het is zo’n goedzak. Hij is nu 7 jaar en ik zou ook niet weten wat ik zonder 'm moet. Hij is altijd waar wij zijn. S’avonds standaard op schoot. En toen ik zwanger was altijd op mijn buik liggen wanneer hij de kans had.

5 likes

Ahwww zo bijzonder. Een van onze katten is ook zoo lief met onze dochter. Als ze sochtends wakker wordt en begint te huilen rent hij er heen en gaat ie kopjes geven tegen haar bed. En ze zijn echt de hele dag samen. Ze ‘knuffelt’ hem nu ook steeds (lees: ze werpt zich met haar volle gewicht op hem) en hij vindt het allemaal prima. Zo lief

3 likes

Mijn kat plast sinds kort weleens in mijn bed. Eerst overdag, nu voor het eerst vannacht terwijl ik sliep. Hoe kan dit komen? Ik ga ‘m sowieso niet meer in de slaapkamer laten. Dat deed ik na het eerste plas incident overdag al niet meer, maar ‘s nachts ligt ie vaak aan mijn voeteneinde en ik had niet verwacht dat ie het dan ook zou doen. Pff zo smerig dit en nu kan ik een paar nachten op de bank slapen tot m’n matras schoon en weer droog is.

Een van onze katten deed dit ook. Begon met een keer, en toen steeds vaker. Op een gegeven moment ook op losliggende kleding stukken e.d. Echt heel goor😢

Achteraf bleek dat inderdaad te zijn, omdat ze nierfalen had. Maar het kan ook iets milders zijn, bijv. een blaasontsteking. Ik zou het voor de zekerheid laten nakijken, want hoe vroeger je erbij bent, hoe meer je eraan kunt doen.

2 likes

En spelen?

2 likes